Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LadyGrace schreef:Ik reed eerst ook altijd met mijn paard op een schelpen paadje.. stond helemaal geen bord dat er geen paarden mogen komen..
Waratje schreef:LadyGrace schreef:Ik reed eerst ook altijd met mijn paard op een schelpen paadje.. stond helemaal geen bord dat er geen paarden mogen komen..
Schelpenpaadjes loop je met een paard kapot, dus het is bijzonder onsympatiek om daar met een paard overheen te gaan. Meestal zijn die inderdaad alleen bedoeld als wandel of fietspad. Met een paard ontwijk je schelpenpaden liever, en als het echt niet anders kan, laat het paard dan aan de uiterste zijkant ervan lopen. (je loopt op een schelpenpad ook nog het risico dat er scherpe stukjes in de hoeven van je paard komen.....)

LadyGrace: die mensen die hun hond niet onder controle hebben bij jouw paard hebben vind ik groot gelijk dat ze jou daar de schuld van geven. Jij hoort daar immers gewoon niet met je paard op een schelpenpad (=wandelpad). elanor schreef:Je mag mensen best in draf inhalen hoor. Het is etiquette dat je het zo rustig mogelijk doet, omdat dat beleefd is en in veel gevallen ook het veiligst. Maar als de situatie toelaat dat je in draf (of handgalop) passeert, is dat gewoon toegestaan.
Verder vind ik ruiters/fietser/honden/wandelaars en hun paden vaak een verhaal van "men ziet wel de splinter in het oog van de ander, maar niet de balk in zijn eigen oog" (en dat ook nog zonder dat de Wvw of APV er op wordt nageslagen).LadyGrace: die mensen die hun hond niet onder controle hebben bij jouw paard hebben vind ik groot gelijk dat ze jou daar de schuld van geven. Jij hoort daar immers gewoon niet met je paard op een schelpenpad (=wandelpad).
)