Geen ontspannen buitenritje...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith__

Re: Geen ontspannen buitenritje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:28

ik denk niet echt dat het spanning is bij wes, weet wel zekker van niet daar ken ik hem te goed voor,

hij probeert gewoon onder het werk uit tekomen,

de bak oefeningen kan je zekker proberen..maar vraag me af of hem dit werkelijk iets doet,,

misschien weetje nog wel dat ik ooit eens had verteld dat ik dit ook met wes had,

toen we net in zelhem stonden,
dat hij toen ook niet meer verder wou..
en dat ik toen heb doorgezet dat ik 3 kwartier op een en de zelfd plek heb gestaan? maar niet toegaf?

dat heeft bij mij en wes het probleem verholpen,
denk wel dat nog wel weet dat ik dat ooit eens heb verteld,

ik denk dus waneer hij begint je gewoon moet doorzetten,
niet afstappen,
en doorzetten tot hij opgeeft,

dan ben jij de baas!
heeft mij en wes ook gelopen,

want bij mij deed hij het toch nooit

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:59

blauwdruifje schreef:
heb trouwens wel eens gehoord dat afstappen helemaal geen slecht idee is. ik ken iemand die dat ook doet en toch hele fijne buitenritten maakt.
door af te stappen onderbreek je de spanning wel even en zit je tenminste niet gefrustreerd op je pony. zo kun je zelf ook even rustig worden.
:z

Als je pony idd bang is, maar in dit geval geef je toe aan zijn geklier, geen goed idee dus. ;)

Ben het eens met koeky, gewoon doorzetten. Hoewel ik altijd zo was van ik wil dit en dat en ik wil het nu, stil staan zou ik dus persoonlijk niet doen hij moet doen wat jij wil wanneer jij het wil. Maar als het helpt bij dit paard dan is het mooi dat je de tip krijgt van iemand die 'm kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:58

Miss_Malfoy schreef:
blauwdruifje schreef:
heb trouwens wel eens gehoord dat afstappen helemaal geen slecht idee is. ik ken iemand die dat ook doet en toch hele fijne buitenritten maakt.
door af te stappen onderbreek je de spanning wel even en zit je tenminste niet gefrustreerd op je pony. zo kun je zelf ook even rustig worden.
:z

Als je pony idd bang is, maar in dit geval geef je toe aan zijn geklier, geen goed idee dus. ;)

Ben het eens met koeky, gewoon doorzetten. Hoewel ik altijd zo was van ik wil dit en dat en ik wil het nu, stil staan zou ik dus persoonlijk niet doen hij moet doen wat jij wil wanneer jij het wil. Maar als het helpt bij dit paard dan is het mooi dat je de tip krijgt van iemand die 'm kent.

Hetgeen van Koeky werkt niet echt haha, daardoor sta ik uren te prutsen en daar worden we allebei niet vrolijker van.
Eigenaresse zegt afstappen, helpt goed, maar daar heb ik het probleem natuurlijk niet echt mee opgelost, hij weet dan dat ik afstap en voor mij gevoel geef ik dan ook toe.

Vandaag hem eerst een half uur aan het werk gezet in de bak, daarna bodyprotector aan en met hem naar buiten gegaan. Manier van BAK geprobeerd, het ging echt erg goed! Hij was echt heel geconcetreerd en met z'n oortjes naar mij gericht! Zelfs nog stukken gegaloppeerd, hij sprong netjes aan en kreeg hem gemakkelijk terug. Zijn aandacht was echt bij mij. Ben hier echt blij mee, hoop dat ik zo hem een tijdje weer aan het werk hou haha.
Bedankt BAK! Ik sta natuurlijk nog steeds open voor meer opties :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:52

Super, dat het vandaag zo goed ging nav de tip van BAK +:)+ .
Nu gewoon elke dag een stukje naar buiten en je zult zien dat het steeds beter gaat.
Het allerbelangrijkste is dat jullie samen veilig lekker buiten kunnen rijden en er samen plezier in hebben.
Heel veel succes nog verder!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:52

nou linn ben blij dat wes deze manier van buitenrijden goed oppakt,

na de vakantie kom ik weer eens lekker met me vriend knuffelen

Michiel2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:57

Met mijn Haflinger had ik dat in het begin ook. Heel streng zijn en hem echt doorduwen (leiden / de baas zijn over hem), eventueel een paar keer ondersteund met een tik van de zweep.
Streng en consequent zijn (uiteraard zonder geweld te gebruiken!) en hem zeker niet z'n zin geven.
Ik rij hem inmiddels bijna met losse teugel buiten.

Ook zou je kunnen overwegen om een Pessoa-bit te gebruiken. Dan heb je buiten wat meer kracht en kun je in de bak toch op de normale ring rijden (ik heb daarvoor van die klemmetjes op de teugels gezet, waardoor je snel kan wisselen zonder te moeten gespen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:43

Om toch nog even een update te plaatsen, ik heb verschillende manieren die zijn genoemd geprobeerd:

Als eerste de manier van BAK, die werkte goed, weet alleen niet voor hoelang.

Als tweede de manier van Judith_ en de helft van de reacties hier, dus streng zijn en door blijven zetten. Vandaag gedaan, na een kwartier gaf hij toe en ben ik rustig verder gaan rijden, moet ik wel zeggen dat dat op een gegeven moment wel weer heel frustrerend voor mij werkte :')

En als laatste de manier van xTinkertje, mijn zus is het begin meegefietst, is net nadat het zicht van de stal weg was afgeslagen, dit ging ook prima.

Bij de 1ste en 3de manier heb ik hem van te voren echt in de bak aan het werk gezet, bij manier 2 alleen 20 minuten lang en laag rijden :) Ik weet natuurlijk niet hoe hij reageert bij manier 1 en 3 als hij nog redelijk veel energie heeft.

Alsnog bedankt voor alle reacties, kan ik zeker iets mee :D