Meenemen van ID, ruiterbewijs en paspoort op buitenrit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:26

joyce83 schreef:
Ik heb een klein tasje die ik op mijn rug of buik kan doen.
Gaat om 1 schouder en heeft een band rondom mijn buik. Is een ontzettend smal tasje en door deze bevestiging klappert die niet.
Heb deze voor een trektocht gekocht want dan kon ik een fototoestel meenemen. Ik heb die jaren geleden eens bij schoenenreus of van Haren gekocht. Even rondzoeken misschien kun je iets soortgelijks vinden.

Als je na gaat wat je allemaal bij je moet hebben dat is echt niet normaal.
- eigen papieren
- papieren van auto en trailer
- papieren paard
- ruiterbewijs
- gsm
- beursje met geld

Verrek ik was de sleutels ook nog vergeten....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:28

Ik heb alleen mijn telefoon mee op buitenrit en mijn autosleutel. Mijn ID, ruiterpaspoort en paardenpaspoort liggen in de auto. Liever een boete dan al die documenten meezeulen!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:29

Ruiterbewijs heb ik niet eens en die hoefde zo ook niet ik moest alleen me kunnen legitimeren

Ja dat zei ik later na tegen hem dat hij ook zelf kon zoeken haha

Eigenlijk was het heel grappig een dag na de aanhouding kwam er ineens een bekend gezicht bij mijn ouders de oprit oprijden ik kijken en nog eens kijken mam geroepen

jawel hoor dat wassie

Hij kwam kijken hoe het met het paard ging
En Achteraf wist ik wel waarom hij kwam _O-

Ja dat zei ik later na tegen hem dat hij ook zelf kon zoeken haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:40

Neem ook die documenten nooit mee op buitenrit, alleen mobiel en sleutels en eventueel wat geld. Kan wel begrijpen waarom het verplicht is maar vind het net als ts niet praktisch om dit te paard mee te moeten dragen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:44

_Rhiannon_ schreef:
@Gentlegiant: je zal zo'n vasthoudende agent treffen :=
Maar het is dus blijkbaar verplicht om ook het paspoort van je paard mee te hebben.

Citaat:
20 Wanneer mag een paard vervoerd worden zonder paspoort?
In principe zorgt degene die het paard verplaatst of vervoert ervoor dat het paspoort met het paard meegaat, behalve:

•Als een paard in de wei of op stal staat en de houder het paspoort op verzoek meteen kan laten zien.
•Als het paard tijdelijk lopend wordt verplaatst naar een plek vlak bij het bedrijf en het paspoort binnen drie uur getoond kan worden.
•Bij het verweiden van het paard waarbij het paspoort op het bedrijf van vertrek getoond kan worden.
•Als het gaat om een veulen dat nog niet gespeend is en vergezeld gaat van de moeder of de zoogmerrie.
•Als het paard deelneemt aan een training of test voor een wedstrijd of evenement en daarvoor het wedstrijd- of evenemententerrein moet verlaten.
•Als er sprake is van een noodsituatie met betrekking tot het paard zelf of het bedrijf waar het gehouden wordt.

en dan vraag ik me af of de politie uberhaupt wat te zeggen heeft over paspoort en paard.

Citaat:
23 Wie controleert of mijn paard een paspoort heeft en gechipt is?
Op keuringen kunnen stamboeken de controle uitvoeren en bij wedstrijden mogen de sportorganisaties controleren. De Algemene Inspectiedienst van het ministerie van LNV controleert op markten, verzamelplaatsen en tijdens vervoer. De Voedsel en Waren Autoriteit controleert ten slotte bij aanvoer van een paard op het slachthuis en bij export.

bron: http://www.nl-paardenpaspoort.nl

Gentlegiant

Re: Meenemen van ID, ruiterbewijs en paspoort op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:47

Tjaa ik weet het niet

Ze hadden ook een chiplezer mee dus...

Ik kan het wel even vragen aan hem :=

_Danoontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:48

Ik heb op buitenrit alleen mijn telefoon mee.
vind het dikke onzin dat je al die dingen mee nemen moet als je op buitenrit bent.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:04

Gentlegiant schreef:
Tjaa ik weet het niet

Ze hadden ook een chiplezer mee dus...

Ik kan het wel even vragen aan hem :=

leuk zo'n chipeader....
maar wat als je paard uit Duitsland komt en niet gechipt hoeft te zijn?
DNA vast gelegd is?
beide hebben geen transponder, en hoeven er ook geen :D

Ik wordt regelmatig aan de kant gezet (rijdt veel en vaak met trailer en paarden over de grens..) en controleren nooit de papieren van de paarden, en ga langs de snelweg geen paard uitladen om brandmerk te laten controleren/zien.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:08

ik zit hier niet zo gek ver van DL af (bij mijn ouders dan in limburg) 100 meter

Ik heb geen flauw idee

Chipreader is verdomde handig heb hem zelf ook :j

Met de trailer wel aan de kant gezet en met de reder erover gegaan alleen dan zelf in de trailer gegaan en de reader erover gehaalt hoef je ze niet voor af teladen

Papieren paarden en auto trailer en rijbewijs gecontroleerd en door gereden

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:21

maaarrrrr paarden geboren in Dutisland voor midden 2009, behoeven geen transponder niet in Dutisland en niet in Nederland... dan heb je aan zo'n reader ook niets :D
en de controleur evenmin.
Dan kunnen ze alleen aftekening vergelijk doen en brandmerk controleren (nummer) en onder een deken in een trailer, dat gaat niet lukken... :D

Ik heb momenteel
1 KWPN, gechipt en paspoort (die gaat niet van huis)
1 Duitser met brandmerk, nl-transponder en duits paspoort
2 Duitsers met brandmerk en duits paspoort.
en alle 4 hebben ze correcte papieren.

Citaat:
27 Wanneer is een Nederlands of buitenlands paard correct geïdentificeerd?

1.paarden in andere lidstaten geboren vóór 1 juli 2009, die nu in Nederland verblijven, voorzien zijn van een correct paspoort (d.w.z. inclusief hoofdstuk medische behandeling en uitgegeven door een erkende paspoortuitgevende instantie) maar niet gechipt, zijn correct geïdentificeerd volgens de overgangsbepaling van EU-verordening 504/2008.

2.paarden in Nederland, geboren vóór 1 juli 2009, voorzien van een correct paspoort (d.w.z. inclusief hoofdstuk medische behandeling en uitgegeven door een in Nederland erkende paspoortuitgevende instantie) maar niet gechipt zijn tóch correct geïdentificeerd (ondanks de Nederlandse chipverplichting sedert 2004) omdat volgens de overgangsbepaling van EU-verordening 504/2008 het gaat om een correcte identificatie overeenkomstig de oude beschikkingen en die kenden geen chipverplichting.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:25

Ik heb altijd alleen mijn mobiel mee. Is het niet zo, dat als jij je id niet bij je hebt, en je wordt door de politie aangesproken, dat er dan niets gebeurd, als jij je ID maar binnen 24 uur op het politibureau laat zien? Zo was het iig wel met je rijbewijs dacht ik...

Maar ik ga die hele papierwinkel niet meenemen met rijden hoor. Als we paarden met de trailer meenemen hebben we het paspoort altijd wel mee, maar verder niet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:59

eigenlijk zou je voor het paspoort dan een zakje kunnen maken op je dekje... gaat je paard er in z'n uppie vandoor, voldoe je wel aan de I&R regeling: paspoort altijd bij je paard :+

skiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:30

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:32

Jammer dat ze er niet bij zetten waar je dat ding dan moet laten...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:29

Gentlegiant schreef:
Hier iemand met ervaring die zonder op pad ging

Ben een keer staande gehouden door de politie paard over de zeik want die vind buiten rijden verschrikkelijk spannend en dan moest hij ook nog stil staan

Ik was schijnbaar verplicht om een paspoort vanmezelf en van mijn paard mee te hebben

Op buitenrit hoef je geen paardenpaspoort mee te nemen, dat is ook niet realistisch. Eigen id wel, maar goed, ik neem toch altijd portemonee met rijbewijs mee (buiktasje als ik geen jas aan heb).

Maarre, GG, in zo'n geval moet je even terug intimideren: "wat is uw naam en registratienummer? Bij welke afdeling werkt u? Als door dit oponthoud mijn paard iets komt te mankeren stel ik u aansprakelijk voor alle hieruit voortkomende schade." Je moet dan uiteraard wel bereid zijn om binnen een aannemelijke periode de papieren op een bureau te komen tonen.
Zeker als jij met regelmaat jonge paarden traint kun je stellen dat je door zo'n actie een flinke achterstand hebt opgelopen, want paard heeft hier geen positieve leerervaring aan overgehouden en het kan betekenen dat het paard veel moeilijker op buitenrit zal gaan en dus meer werk vergt om het correct getraind af te leveren. Ook de kosten van het trailervervoer terug naar stal kun je dan in je claim opnemen. Wat deze agenten deden was volkomen onverantwoordelijk en alleen maar te begrijpen als jij om te beginnen een zware overtreding beging waarvoor je werd aangehouden. Wat was trouwens de reden dat ze je aanhielden? Want ook zomaar burgers aanhouden en om id vragen mogen ze niet, er moet een reden voor zijn.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:00

waarom ze me aanhielden omdat ik met een jong paard oppad was die behoorlijk gek aan het doen was
Er zaten heel wat dazen en was lekker met het hoofd aan het schudden met de benen trappen om de beesten onder de buik aan het weg jagen en hij was bang voor witte strepen met als gevolg steigeren

Ik denk dat dat de reden was?

Positive ervaring heeft het paard er indd niet mee opgelopen maar wel veel van geleerd
De dag erna ben ik nogmaals gegaan en deed het paard niet meer zo hyper maar dit kwam omdat we door konden stappen en de beesten minder waren ivm het slechte weer

De volgende keer mocht ik aangehouden worden bekijken ze het zich maar ik loop daar naar stal en mijn part arresteren ze me :=

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:23

Als dat de reden was waarom ze je aanhielden, dan waren ze onverantwoordelijk bezig, want een gevaarlijke situatie werd daar niet minder gevaarlijk van. Dan was ook de beste actie geweest om per kortste/snelste weg naar stal terug te begeleiden en jou daarna door te zagen over de (al dan niet reeele) risico's voor de veiligheid van je medeburgers/weggebruikers.
Fijn trouwens dat je paard de volgende dag wel prettig naar buiten kon. Die dazen zijn inderdaad vreselijk, mijn merrie wordt daar ook behoorlijk vervelend van (gelukkig heeft die normaal gesproken geen problemen met witte strepen). ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:26

Ja maarja fouten maken is menselijk ik zoek niet de gevaren op al ga ik rodeoent over de weg er mogen in bepaalte tijden geen verkeer komen namelijk ;)

Een agent die het er toen ook niet mee eens was stond de volgende dag bij stal

Ik aan mam vragen wie is dat dan ik zag het niet goed mam kijkt op de camera's
Ja ga maar eens kijken veel plezier _O-

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:29

Ik neem alleen mijn gsm mee... Vorig jaar was ik wat blijder geweest als mijn portemonnee mee was geweest, belande in het ziekenhuis, maar doordat ik geen gegevens mee had duurde het 3 kwartier voordat er een arts kwam kijken ( Om half 10 's avonds }:0 )