Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fiffill schreef:Ik ben daar vrij lang geleden wel geweest (zo'n 4 jaar terug), wat een achterlijke manege zeg.Brrrr. Echt vreselijk daar.
Stallen zagen er niet uit, donker en klein. Stond een Fjord (ik meende Herby) in een piepklein stalletje zonder raampje, met een schuin dak. Kon z'n hoofd niet normaal omhoog houden.
Shetlanders met zijn allen in een klein kapot stalletje gepropt, en overal in de stallen lag een smerig rood fijn poeder dat aansloeg op de ogen/mond/neus van de paarden. Dan zag je mensen de stal verschonen met mondkapjes op vanwege het fijne stof, en stond het paard er wel gewoon bij in te kuchen...
Om van de instructie maar niet te spreken, d'r was toen een vrouw die alleen maar aan het schreeuwen en aan het blaffen was tegen de kindjes op de Shetjes (en schelden dat ze deed...) Ik heb toen een begeleide strandrit gemaakt (op Prommes, leuk dier), maar ze gaven ook zomaar paarden mee naar het strand (toch van de zotte?) Ging een grote schimmel mee zonder begeleiding, mensen bleken helemaal niet zulke goede ruiters. Gevolg van toch galopperen bij vloed in het verkeerde zand: paard met een gebroken been, kon afgemaakt worden. Was echt een braaf beest, zat er nog over te denken om 'n keertje een ritje op hem te maken.
Ik weet niet hoe het er nu uitziet, maar ik zou er echt niet meer naar teruggaan.De mensen daar waren ook een beetje vreemd (in de omgang met hun dieren). Veel zomaar slaan van paarden, meisje met een Shethengstje waar ze te groot voor was en alleen maar zonder zadel langs de weg heen roste (beestje wilde helemaal niet, dus sloeg ze hem vooruit). Nee, ik vond het echt geen fijne plek.