manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:13

Ik heb op Zep een duinrit gemaakt. Zonder begeleiding. We waren met 8 meiden geloof ik. Bij ons ging alles goed en ik vond Zep (spare riempje zit te laag ja) een leuk paardje. Hij ziet er apart uit maar reed lekker. Wel vond ik idd de stands een beetje jammer en ze zagen er niet allemaal 100% uit. En die vrouw was heel makkelijk met paarden meegeven vond ik...ze vroeg niet naar ruiterbewijzen alleen naar het aantal jaar ervaring...wij kregen trouwens geen kaart. :+

Afbeelding

Afbeelding

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:13

En bij de foto wilde hij ook niet stilstaan :')

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:14

oo, nou ik zal het zowiezo tegen mn zus en vriendin zeggen dat ik dit over hem heb gehoort, dat ze niet denken wat een lieffie en dat die er vandoor gaat zegmaar.
bedankt voor alle info!
heeft iemand nog iets over teddy? zou graag willen weten hoe die is op het strand

xCaitlin

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:15

Geen idee hoe Teddy is, lijkt me opzich wel een leuke pony, zag er wel leuk uit tenminste :j

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:18

Ik was in de meivakantie nog op manege Heemskerk op strandrit. Wij reden met een groep van 10 + begeleiding. (Onze paardrijgroep van 8 + instructrice en moeder vriendin :) ) En wij hadden erg leuke paarden mee, namelijk:

Jola, Arthur, Sjaak, BJ, Prommes, Morena, Nelly, Rosa, Tjibbe (fries, dacht dat hij zo heette?) eeuhm... de vos die naast Morena stond (naam even kwijt :) ) En oh, Cassandra! Dan waren we dus met 11 :+

Enfin, Rosa was niet zo een succes. Wel erg braaf, maar uitermate sloom en niet vooruit de branden. Jola wilde inderdaad het strand niet op, maar die hebben we er uiteindelijk wel opgekregen. Euhm... Cassandra was erg heet... En mijn paard, Morena, slaat naar andere paarden, maar kan wel echt keihard galopperen (ik suisde de rest voorbij :+ )

Banjer en Teddy ken ik niet ^^

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:26

Nog een foto van mij op Banjer in het bos (en Jola's oren). Toen viel ze nog hartstikke mee :)
Afbeelding

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:16

ja morena ken ik nog wel, ik liep er achter langs en toen probeerde ze me ook te trappen idd! maar banjer moet ik eerlijk zeggen lijkt me best leuk hahe. maar ik ga al op teddy, behalve als die net weg is ofzo ga ik wel banjer (A).
en mn zus vind nu morena leuk omdat @Flux zei dat die snel was, en dat wil ze een x (normaal pikt ze altijd precieeees de niet vooruit te branden paarden eruit haha.)
echt nieeemand informatie over teddy?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:27

Klopt, ze probeerde mij ook te slaan. Ik heb te leiding toen vriendelijk verzocht om het dier voor me te zadelen. Ik kende haar immers niet en kwam daar niet om gemept te worden. :)

Morena kan inderdaad goed hard. Volgens mij is er op youtube wel een filmpje te vinden over haar.( Overigens niet met mij erop ) Kan je zus goed zien hoe hard het dier gaat ;)

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:35

haha leuk ik zal eventjes zoeken!

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:08

niemand meer over teddy?

ps die morena is idd snel ja!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:16

Ik ben daar vrij lang geleden wel geweest (zo'n 4 jaar terug), wat een achterlijke manege zeg. :n Brrrr. Echt vreselijk daar.
Stallen zagen er niet uit, donker en klein. Stond een Fjord (ik meende Herby) in een piepklein stalletje zonder raampje, met een schuin dak. Kon z'n hoofd niet normaal omhoog houden.
Shetlanders met zijn allen in een klein kapot stalletje gepropt, en overal in de stallen lag een smerig rood fijn poeder dat aansloeg op de ogen/mond/neus van de paarden. Dan zag je mensen de stal verschonen met mondkapjes op vanwege het fijne stof, en stond het paard er wel gewoon bij in te kuchen...
Om van de instructie maar niet te spreken, d'r was toen een vrouw die alleen maar aan het schreeuwen en aan het blaffen was tegen de kindjes op de Shetjes (en schelden dat ze deed...) Ik heb toen een begeleide strandrit gemaakt (op Prommes, leuk dier), maar ze gaven ook zomaar paarden mee naar het strand (toch van de zotte?) Ging een grote schimmel mee zonder begeleiding, mensen bleken helemaal niet zulke goede ruiters. Gevolg van toch galopperen bij vloed in het verkeerde zand: paard met een gebroken been, kon afgemaakt worden. Was echt een braaf beest, zat er nog over te denken om 'n keertje een ritje op hem te maken.

Ik weet niet hoe het er nu uitziet, maar ik zou er echt niet meer naar teruggaan. :n De mensen daar waren ook een beetje vreemd (in de omgang met hun dieren). Veel zomaar slaan van paarden, meisje met een Shethengstje waar ze te groot voor was en alleen maar zonder zadel langs de weg heen roste (beestje wilde helemaal niet, dus sloeg ze hem vooruit). Nee, ik vond het echt geen fijne plek.

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:21

wow, ja we hadden het er net ook over gehad. maar het is opgeknapt hoor! iemand had dus de dierenbescherming gebeld. maar het is nog steeds donker, maar niet van dat poeder wat jij beschrijft. toen ik er een x was waren de mensen heel aardig en de paarden zagen er goed verzorgt uit.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:22

Het zou best kunnen dat het opgeknapt is, ik hoop het echt. :j Want toen ik er was schrok ik echt. Was zoiets ook helemaal niet gewend, het zag er echt niet uit. Paarden waren op zich zo slecht nog niet, maar alles eromheen... snap wel dat iemand de DB gebeld heeft. Volgens mij hadden ze het toen al wel over een evt. verbouwing, misschien dat ze de boel nu wat opgeknapt hebben.

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:24

Dan is het inderdaad wel behoorlijk opgeknapt! :)
Fijn dat ze er iets aan doen in ieder geval. Wij kregen trouwens niet zomaar pony's mee, we moesten eerst even in de bak stappen. Niet dat je dan kan zien of mensen kunnen rijden ofzo, maar we kregen ze iig niet gelijk mee. We werden gelukkig ook goed geholpen met oversteken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:25

Dat was toen ik er was ook zo, maar aan een rondje stappen zie je nog niet of iemand kan inschatten of je wel/niet kan galopperen op bepaalde plekken bijv.

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:27

ja ik moest vorige x ook gaan stappen in de bak, maar ze hielpen me niet met oversteken. wat trouwens best handig had geweest want mn paard ging ineens naar links en wilde niet meer rechtdoor hahah/ maarja na een tijdje zag die de rest gaan en draafde die er even supersnel achteraan!

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:28

ja dat is wel zo. maar ik heb juist hiervoor gekozen omdat het zonder begeleiding is. ik woon zelf in rotterdam en dat isbest nog een eind weg. maar mijn ervaring met begeleiding is dat je alleen maar gaat stappen en dan echt 10 seconden draven en dan een mini galopje erbij.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:29

Ik was toen wel met begeleiding, meisje met haar eigen paard. Hebben toen gewoon lekker door de duinen en op het strand gereden hoor, flinke stukken galop ook. En vooral in de duinen veel draf, waar 't kon.

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:32

@Fiffill oo oke dat is wel leuk dan!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:34

Ja, die rit was verder ook erg gezellig. :j

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:41

Hmmm ik heb er 4 jaar geleden gereden, ik had een bonte. Ijslander en mijn vriendin had een bruin arabiertje.
Arabiertje was erg leuk, ijslander ook we'll. Had alleen een beetje twijfels over de manege.
Stond mijn paardje te poetsen en vroeg om een hoevenkrabber, en die hadden ze niet...

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:55

Ik snap niet dat ze paarden meegeven zonder begeleiding. Aantal jaren terug is er in de omgeving (andere manege) een meisje verongelukt omdat ze zonder begeleiding op duinrit was. Sindsdien doen veel maneges dit niet meer.

Ik heb een aantal jaren op een manege gewerkt en tig buitenritten begeleid en heel vaak mee gemaakt dat de meest ervaren ruiters op onze meest brave paarden een gevaar voor zichzelf en andere werden. Het is zo een groot risico om op een jouw compleet vreemd paard zonder begeleiding naar buiten te gaan, ook al rij je nog zo lang en nog zo goed je kent het paard en zijn /gewoontes/trucen/angsten niet.

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 07:32

ik heb juist hier gereserveerd omdat het zonder begeleiding is. :P
zoals ik eerder zei heb ik nog nooit een goede begeleiding meegemaakt.
ik snap je verhaal overigens wel, je weet niet hoe de pony's zijn en op welke plek ze mischien heet worden of schrikken van iets wat er altijd al is. maar het is me hier vorige x goed bevallen, het enigste was dat ik gemengde gevoelens had over de stalling, maar volgensmij hebben die mensen het niet heel erg breed dus ze kunnen moelijk even een nieuwe stal plaatsen :+
de paarden werden, toen ik er was, wel goed verzorgd en degene die ons hielp legde dan ook uit hoe elk paard was, en ik denk dat ze er gewoon op vertrouwen dat als jij 1 jaar rijdt je niet het ''kan schrikken of bokken'' paard neemt :P
ik heb met deze manege tot nu toe erg goede ervaringen, maar ik zal een nieuw topic starten als ik ben geweest! -volgendeweekzaterdag-
ik heb er nu heel erg zin in *D

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 07:33

o ik ben er trouwens achter gekomen dat wij banjer vorige keer ook mee hadden, maar toen was er niet echt ''iets'' aan de hand. het meisje dat erop reedt kon hem best makkelijk houden alleen hij schoot soms een meter de andere kant op x]

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:29

Fiffill schreef:
Ik ben daar vrij lang geleden wel geweest (zo'n 4 jaar terug), wat een achterlijke manege zeg. :n Brrrr. Echt vreselijk daar.
Stallen zagen er niet uit, donker en klein. Stond een Fjord (ik meende Herby) in een piepklein stalletje zonder raampje, met een schuin dak. Kon z'n hoofd niet normaal omhoog houden.
Shetlanders met zijn allen in een klein kapot stalletje gepropt, en overal in de stallen lag een smerig rood fijn poeder dat aansloeg op de ogen/mond/neus van de paarden. Dan zag je mensen de stal verschonen met mondkapjes op vanwege het fijne stof, en stond het paard er wel gewoon bij in te kuchen...
Om van de instructie maar niet te spreken, d'r was toen een vrouw die alleen maar aan het schreeuwen en aan het blaffen was tegen de kindjes op de Shetjes (en schelden dat ze deed...) Ik heb toen een begeleide strandrit gemaakt (op Prommes, leuk dier), maar ze gaven ook zomaar paarden mee naar het strand (toch van de zotte?) Ging een grote schimmel mee zonder begeleiding, mensen bleken helemaal niet zulke goede ruiters. Gevolg van toch galopperen bij vloed in het verkeerde zand: paard met een gebroken been, kon afgemaakt worden. Was echt een braaf beest, zat er nog over te denken om 'n keertje een ritje op hem te maken.

Ik weet niet hoe het er nu uitziet, maar ik zou er echt niet meer naar teruggaan. :n De mensen daar waren ook een beetje vreemd (in de omgang met hun dieren). Veel zomaar slaan van paarden, meisje met een Shethengstje waar ze te groot voor was en alleen maar zonder zadel langs de weg heen roste (beestje wilde helemaal niet, dus sloeg ze hem vooruit). Nee, ik vond het echt geen fijne plek.

Deze ervaring heb ik dus ook.. Blij dat ik niet de enige ben die dit vond.