Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LDRD schreef:Is het niet beter dat mensen die geen verkeersmak paard hebben gewoon van de weg af blijven?
Om in eerste instantie automobilisten die totaal in het duister tasten over het wezen paard te verwijten dat ze zich niet aanpassen, vind ik wat ver gaan eerlijk gezegd.
En hoe krijg je een paard verkeersmak als je de weg niet op kan?
maar dan niet op de blaren willen zitten als het verkeerd gaat.?????? KiWiKo schreef:kom nou.......... de ruiter moet het veilig maken en houden......... niet die sukkel van aeen automobilist die niet weet hoe een paard reageert
KiWiKo schreef:kom nou.......... de ruiter moet het veilig maken en houden......... niet die sukkel van aeen automobilist die niet weet hoe een paard reageert
. misschien een hint voor sommige ruiters?! ik doe het zowiezo, want het werkt goed, sommige al meerdere xen tegen gekomen en die herkennen je en doen het gewoon netjes zoals altijd daarna
.
marise83 schreef:mijn paard is verkeersmak, maar als er een auto met 80 vlak langs scheurt en er vliegt net een eend uit de sloot? Een paard kan nog zo braaf zijn ze kunnen altijd schrikken.
Het is, vind ik rekening houden met elkaar.. Een vrachtwagen chauffeur die midden op de weg gaat rijden als je met je paard ook op die weg rijdt, vind ik asociaal, ik ga aan de kant, waarom, hij dan niet?
De weg is van iedereen, dus rekening met elkaar houden zou weg fijn zijn...
Maar dat hij dan midden op de weg gaat rijden ipv gewoon aan de kant dat vind ik niet netjes.. Het is vind ik beide rekening houden met, bij fietsers ga je ook aan de kant 
helaas geen inhammetjes bij ons, alleen afgesloten weilanden en een sloot, er staan wel geteld nog 2 boerderijen langs die weg tussen 2 dorpen.. Saar88 schreef:Ik ben van mening dat het van twee kanten moet komen. Als jouw paard niet verkeersmak is, moet je je imo niet in het verkeer begeven. Ik vergelijk dit met iemand die zijn rijbewijs niet heeft: je bent een gevaar voor anderen.
Maar, ik denk dat automobilisten veelal uit onwetendheid op paarden reageren. Het lijkt mij niet al te veel moeite om iets meer informatie over het paard op te nemen in de autorijlessen. Zo kunnen autobestuurders en ruiters rekening houden met elkaar.