noukie24 schreef:in breda misschien
sinds wanneer is er strand bij breda??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Met de gewone 2-uurs buitenritten ben je ongeveer 1 uur en 15 min op het strand; de rest in het duin. Paarden zijn goed verzorgd etc. Succes met je keuzelijstje!
Kataklop72 schreef:Hi Laura, Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk aan Zee vind ik een echte aanrader. Een rengalop is natuurlijk wel afhankelijk van de rijervaring van de groep (nooit groter dan 7 incl begeleider), het strand (eb/vloed/drukte), maar als het kan is het een stevige galop!Met de gewone 2-uurs buitenritten ben je ongeveer 1 uur en 15 min op het strand; de rest in het duin. Paarden zijn goed verzorgd etc. Succes met je keuzelijstje!
Michelleex schreef:Kataklop72 schreef:Hi Laura, Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk aan Zee vind ik een echte aanrader. Een rengalop is natuurlijk wel afhankelijk van de rijervaring van de groep (nooit groter dan 7 incl begeleider), het strand (eb/vloed/drukte), maar als het kan is het een stevige galop!Met de gewone 2-uurs buitenritten ben je ongeveer 1 uur en 15 min op het strand; de rest in het duin. Paarden zijn goed verzorgd etc. Succes met je keuzelijstje!
Inderdaad, zo als ik zei, dit is echt een aanrader!
), we zijn geen penny's die de moeilijkste willen om te temmen zeg maar.
lauraP schreef:Kataklop72 schreef:Hi Laura, Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk aan Zee vind ik een echte aanrader. Een rengalop is natuurlijk wel afhankelijk van de rijervaring van de groep (nooit groter dan 7 incl begeleider), het strand (eb/vloed/drukte), maar als het kan is het een stevige galop!Met de gewone 2-uurs buitenritten ben je ongeveer 1 uur en 15 min op het strand; de rest in het duin. Paarden zijn goed verzorgd etc. Succes met je keuzelijstje!
Ja, naar deze willen we erg graag. Groep is trouwens ervaren genoeg hoor. Maar we vinden het erg belangrijk dat de paarden wel betrouwbaar zijn zeg maar. We kunnen allemaal goed rijden (pfft, wat arrogant), we zijn geen penny's die de moeilijkste willen om te temmen zeg maar.
We hebben het liefst gewoon brave paarden. Ze mogen trouwens wel pit hebben, geen probleem dat vinden we leuk.
Onze vorige strandritten kregen we alleen maar paarden die liepen te steigeren, en absoluut niet te houden waren. De paarden hoeven niet van die sukkeltjes te zijn, maar ook geen paarden waar het overleven is.
Als er iets gebeurd kunnen we dit oplossen, maar we houden meer van ontspannen ritjes als je begrijpt wat ik bedoel
Het zijn in ieder geval geen slome manegepaardjes of zo. 
MaartJ schreef:Tjah ik kom toch even reclame maken
Hier een instructrice van Duinmanege van Poelenburgh. Het is bij ons ongeveer 3 kwartier rijden naar het strand door duin en bos en daarna ben je ongeveer 20 minuutjes op het strand. Ligt ook aan de drukte. Als het rustig is kun je zo een eind galoperen en daarna een stukje stappen om daarna weer om te keren.
Wat het is met de strandritten: De paarden wéten het, en zoals iedereen weet zijn het gewoonte dieren. We zijn het laatste jaar ook een beetje het roer om aan het gooien. Waar men vroeger het strand op kwam om daarna weg te crossen, blijven we nu rustig achter elkaar stappen, draven en een handgalopje en vandaar uit over naar rengalop. Het komt natuurlijk wel eens voor dat er eentje het rijtje uit piept en ja als ze gaan gaan ze met z'n allen. Omdraaien idem dito. Ze weten dat ze daarna weer terug mogen crossen dus het is een kwestie van paarden bij je houden en ze mogen pas als IK het zeg en niet eerder.
Mits iedereen goed luistert en ervaren genoeg is ben ik erg blij met onze strandritten. Ik kan wel op onze paarden vertrouwen en ik ken ze door en door en dat geeft rust.