Wie gaan er deze zomer naar Ameland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:21

Echt waar!? In augustus? Want op internet (de site van jullie rijvereniging??) staat dat het het 28/29 augustus wedstrijd is. Terwijl op paardensportfriesland wat anders staat. En op startlijsten staat niets.. Maar als het 14/15 dressuur is kan ik mooi mee doen!

Oke ik geloof dat ik het begin te snappen de andere wedstrijden zijn onderling? Ik ga wel even een mailtje sturen. Anders doe ik (als mn ouders zo lang willen blijven en het wat goed gaat) mee met de wedstrijd als hij de 14e is!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:21

Bluebontje schreef:
In het weekend van de 14de zijn er weer wedstrijden hier!

Precies tegenover de stal waar ankie staat idd ;) Heb even gekeken, was wel leuk maar er was niet zo veel belangstelling.

Moorke schreef:
Ik zie het nu pas maar wij gaan begin augustus naar Ameland! Dan gaat mn paard voor de 3e keer mee!:D Hij heeft twee keer bij de lange dunen gestaan en ik denk dat we hem daar weer stallen.
Hij mocht ook wel in Nes staan maar daar kun je niet zo mooi rijden. Bij de lange dunen ben je meteen bij de ruiterpaden en een eindje verderop is het strand waar je (geloof ik) altijd mag rijden!

Weet iemand ook of er dan ook wedstrijden zijn? Ik geloof dat die pas het laatste weekend van augustus zijn, maar als ze eerder zijn kan ik misschien mee doen.

Voor 2 dagen vind ik het wel heel duur, dan kun je beter naar Texel die boot is lang zo duur niet.

Leuk, hoe lang blijf je?

We zijn vandaag al op het strand geweest, ideaal dat je hier gewoon altijd het strand op mag ;)

arijanne123

Re: Wie gaan er deze zomer naar Ameland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:36

woon op terschelling,maar hier ook best ook wel mensen die met paard komen,hoor.Bij sommige boeren is dat wel te regelen.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:10

Moorke schreef:
Echt waar!? In augustus? Want op internet (de site van jullie rijvereniging??) staat dat het het 28/29 augustus wedstrijd is. Terwijl op paardensportfriesland wat anders staat. En op startlijsten staat niets.. Maar als het 14/15 dressuur is kan ik mooi mee doen!

Oke ik geloof dat ik het begin te snappen de andere wedstrijden zijn onderling? Ik ga wel even een mailtje sturen. Anders doe ik (als mn ouders zo lang willen blijven en het wat goed gaat) mee met de wedstrijd als hij de 14e is!

Nou, ik heb het even nagekeken. Het is idd de 28ste. Sorry, mijn boekhouding niet goed voor elkaar! :o

hinke, we hebben hier ook niet zoveel wedstrijdruiters. Das op zich wel jammer en we zijn ook altijd erg blij als er mensen van de vaste wal meedoen. Deze keer waren er ook nog een aantal verhinderd.

Volgens mij heb ik je trouwens zien rijden. Je rijdt een hafje toch?

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:13

Haha ik woon op Ameland, dus hoef ik niet op vakantie! :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 09:57

Bluebontje schreef:
Moorke schreef:

Nou, ik heb het even nagekeken. Het is idd de 28ste. Sorry, mijn boekhouding niet goed voor elkaar! :o

hinke, we hebben hier ook niet zoveel wedstrijdruiters. Das op zich wel jammer en we zijn ook altijd erg blij als er mensen van de vaste wal meedoen. Deze keer waren er ook nog een aantal verhinderd.

Volgens mij heb ik je trouwens zien rijden. Je rijdt een hafje toch?

Oh echt? grappig ;) Wel toevallig, heb nog maar 3 keer buiten gereden. Idd ik rij op een haf, een dikke met lange manen en een blauw shabrak.
De staleigenaar zei ook al dat ik wel met de wedstrijd mee kon doen ;) Maar ik rij sowieso geen wedstrijden, heb ook geen startkaart. En ik denk dat de meeste toeristen die hun paard mee nemen naar de eilanden gewoon komen om buiten te rijden. En ook weten veel mensen niet dat er wedstrijden georganiseerd worden.

@rianne12; leuk! Heb je ook een eigen paard?

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:06

Jammer, had er wel zin in. Maar ja dan hoef ik ook niet beslist te trainen voor de wedstrijd.

Ja, echt mooi dat je altijd op dat strand mag! En ik vind het daar veel mooier dan op het oerd. Daar zijn verder ook geen paden geloof ik. We blijven ongeveer 2 weken vanaf +- 1 augustus.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:58

Denk je er wel om dat je niet op de badstranden mag komen met je paard tussen 's morgens 7 en 's avonds 7?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 23:40

Bluebontje schreef:
Denk je er wel om dat je niet op de badstranden mag komen met je paard tussen 's morgens 7 en 's avonds 7?

Mijn pony is mak, maar met haar tussen de strandschermen en schreeuwende kinderen door, dat hoef ik niet te proberen hoor ;) Dus ook al zou het mogen, dan was ik het nog niet van plan. Maar idd nu het morgen weer wat kouder wordt en er minder mensen zijn, zou het wel kunnen, maar ik was al op de hoogte van die regel ;)

@Moorke: Kan je uberhaupt op het oerd komen met je paard? Ik dacht dat je dan door die groepen paarden moest, en dat dat alleen kan voor mensen die daar zelf paarden hebben staan?

We zijn vandaag weer even op het strand geweest, savonds later. Zo lekker rustig is het dan overal! Geen schreeuwende kinderen, of groepen duitsers, we zijn amper mensen tegen gekomen.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:40

Helaas is het Oerd ook verboden gebied!
Je kan wel een eind die kant op, maar verder niet.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 17:50

Ja precies, dat dacht ik al! Maar het is dan toch wel toegestaan voor mensen die daar hun paarden hebben staan, om daar te komen?

We zijn nu steeds de zelfde rondjes gegaan, maar we hebben geen ruiterroute gevolgd. Hopelijk wil die dikke van mij vandaag eens door de plassen op het strand, ze dacht gisteren dat het een hindernis was :o?

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:55

Ja, mensen die daar een paarden of ander vee hebben lopen mogen daar wel komen. Ook wandelaars zijn welkom, maar niet te paard helaas.
In de winter zijn wij er wel eens te vinden, maar dan zijn alle beesten daar weg.
Je moet er wel de weg weten, anders loop je je zelf hopeloos vast.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:56

Ik ga een weekendje naar Ameland! :D
Alleen zonder paard.. :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 10:41

Bluebontje schreef:
Ja, mensen die daar een paarden of ander vee hebben lopen mogen daar wel komen. Ook wandelaars zijn welkom, maar niet te paard helaas.
In de winter zijn wij er wel eens te vinden, maar dan zijn alle beesten daar weg.
Je moet er wel de weg weten, anders loop je je zelf hopeloos vast.

Je moet hier wel een beetje raden wat de ruiterroutes zijn ;) We hebben een uitleg van de staleigenaar gekregen, en we zijn eergisteren langs het oerd gereden, en daarna over de duinen en zo weer via het strand terug. Dat was wel een leuk ritje, maar jammer genoeg niet zo lang.

Iemand zei tegen me dat ik wel mee kon doen met de stoelendans ;) Ik wil wel graag maar ik vraag me af of dat een goed idee is. Vandaag schrok ankie van de andere haf, toen die een scheet liet :D Van een groot orkest in het midden van de stoelendans zal ze al helemaal gaan stuiteren ben ik bang ;) Ik ga wel even kijken.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:01

Dat raden van de ruiterroute's herken ik.. Die zijn er geloof ik niet echt..
Gelukkig was het bij Ballum niet zo moeilijk en je hebt altijd de weg nog en de vuurtoren. In Ballum kon je 2 kanten op en bleef je wel op de ruiterpaden. 1 keer kwam ik in het dorp uit en toen wist ik het eventjes niet meer..
In Nes en Buren zijn de paden niet echt duidelijk te vinden en volgensmij zijn ze ook niet zo mooi. Daarom stallen we mn paard ook in Ballum, we overnachten in Nes.

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 01:42

haaay!
ik meld me ook! :D
ik ga aanstaande zaterdag naar het eiland met me pony, en ik stal haar bij de Seelon
We wouden haar eerst voor ons eigen huis zetten maar aangezien ze niet 24/7 op de wei kan staan, en ook niet alleen, hebben we toch maar een box voor haar gehuurd :)
Ben echt zenuwachtig voor de rit, heb Kido nog maar 1x eerder 2 uur op de trailer gehad en nu opeens 4,5 uur ofzo :P
Maar misschien kom ik jou wel tegen Moorke! :D

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:08

Ik denk dat ik dan alweer terug ben marit.. Jammer anders hadden we misschien samen gekund! Rij hier altijd alleen, zijn niet echt mensen die mee kunnen. Al is het ook wel zo rustig en heb dan geen gedoe dat mn paard niet voorop wil.

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:55

aah dat is inderdaad wel jammer!
mijn ouders hebben ook liever niet dat ik alleen rijd, en die van mij wil wel eens wat schrikkerig zijn zonder ander paard erbij mja we zullen zien hoe ze het doet.
ben wel echt suuuper zenuwachtig voor morgen, zo zenuwachtig dat ik me allemaal gekke dingen in me hoofd ga halen wat er zou kunnen gebeuren :P

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:07

Ow je gaat deze zondag weg!? Ben een beetje in de war met de dagen, vakantie he? Haha, maar ik ben er vast nog wel tot dinsdag of langer!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 13:45

marit_xx schreef:
aah dat is inderdaad wel jammer!
mijn ouders hebben ook liever niet dat ik alleen rijd, en die van mij wil wel eens wat schrikkerig zijn zonder ander paard erbij mja we zullen zien hoe ze het doet.
ben wel echt suuuper zenuwachtig voor morgen, zo zenuwachtig dat ik me allemaal gekke dingen in me hoofd ga halen wat er zou kunnen gebeuren :P

En, hoe is het gegaan?

@moorke: idd in buren zijn sowieso minder ruiterroutes, maar ik moet zeggen dat ik dat niet erg vond. Toen we een ruiterroute wisten hebben we vooral die route gereden, was een erg leuke route over het strand en de duinen. En we zijn nog 1 keer met de trailer richting ballum gereden en het hele eind over het strand terug gereden.
Jammer dat je alleen moet rijden! Met zijn tweeen is toch wel leuker. Vind je paard het niet eng in zijn uppie?

Ik ben al een dikke week terug, ik had nog wel twee weken willen blijven. Volgend jaar wil ik toch wel heel graag met de stoelendans mee doen, dat wordt dus oefenen met fanfare muziek :+

We zijn de laatste dag ook nog even op zijn hardst gegaan op het strand :D Dan is mijn dikke bolle haf ineens niet meer een waggelend tonnetje maar kan ze toch wel ineens heel hard :D

Jammer genoeg geen foto's gemaakt van op het strand want niemand wilde mee, maar er zijn wel wat andere fotos gemaakt:

Uit de wei halen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BOT8SCNH-D.jpg

Naar stal toe lopen (waarom stappen als je ook kan draven!)
Afbeelding

Opzadelen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WKPEMG6S-D.jpg

In de camera koekeloeren:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8XSULG7O-D.jpg

Is die camera eetbaar?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3L8SOU38-D.jpg

Wegrijden van stal:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UPERHFFV-D.jpg

Rijden:
Afbeelding

Ankie kijkt altijd vrolijk om zich heen:
Afbeelding

Ben ik niet knap?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IWH8CHJ8-D.jpg

2 haffies:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IV6KWX74-D.jpg

Langs de camping:
Afbeelding

En onderweg naar de duinen:
Afbeelding

Weer terug naar huis, op de boot:
Afbeelding

Met twee blondjes in de trailer
Afbeelding

Dag ameland!:
Afbeelding

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:18

Leuke foto's hinke!
Ja alles is goed gegaan! Ze was echt super braaf!
Vandaag klein ritje door het bos en duinen gedaan en Kido gedroeg zich voorbeeeldig! Zo ver voorbeeldig voorbeeldig voor haar is :p
Haha ja ik ben hier tot 15 augustus!

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:43

marit_xx schreef:
Leuke foto's hinke!
Ja alles is goed gegaan! Ze was echt super braaf!
Vandaag klein ritje door het bos en duinen gedaan en Kido gedroeg zich voorbeeeldig! Zo ver voorbeeldig voorbeeldig voor haar is :p
Haha ja ik ben hier tot 15 augustus!

Ik heb jou gezien? :o Of was jij dat niet.. Ik weet het bijna zeker! Ik dacht nog straks is dat dat ene meisje van bokt! In het bos bij eh ballum? Ik heb een bruin paard. En het was een witte pony met iets op het dekje wat ik niet goed gelezen heb..

Leuke foto's!! Jij had je paard bij buren bij een stal? Volgensmij ben ik daar een keer geweest toen was ik met iemand daar naar toe gereden.

Ik rij elke dag alleen over de weg dus dat is hij wel gewend. Samen rijden is wel leuker maar mijn paard wil niet voorop dus dan ga ik meestal liever alleen. Best wel jammer want verder vind hij bijna niets eng.. Maar er moet altijd een ander paard voorop, dus dan maar alleen. Hoef ik ook geen rekening te houden met anderen.

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:07

hahahaha jaaaa was jij dat wel!
ik dacht ook al uhmmm zou k wat zeggen of niet maar ik wist het niet zeker dus dacht neeenee durf ik niet :P haha

okee ja indd dan is het wel lekker in je eentje!
vandaag was mijn boyfriendd een dagje over gekomen en ging mee op zijn mountainbike, jaja over de ruiterpaden :P
maar Kido werd daar een beetje drukjes van maar goed ze bleef braaf.
toen richting strand gereden en toen dacht ik schijttt ik ga gewoon het strand op met der.
en van het een komt het ander, en zo hebben we op onze 2e dag al lekker gecrosst over het strand,
terwijl ik eerst zei, nou misschien de laatste paar dagen dat ik het strand op ga, maar denk het niet hoor :P
ik ben helaas me kabeltje vergeten maar heb een foto met me telefoon gemaakt van me camera dus hier een indrukje :D.
Afbeelding

helaas werd ze daarna super druk dus ben ik maar gauw de duinen ingegaan,
maaar ik ben supeeeer trots op me kleine monster, want dit was haar allereerste keer op het strand :D.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:31

Ik volg dit topic ook een beetje en wil ook nog eens naar Ameland met mijn pony. Maar kan je hier gewoon overal het strand op de hele dag? Of ben je verbonden aan tijden??

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:34

Je mag alleen bij de ruiterpaden het strand op. (Dat wil zeggen dat je de verpachte strandovergangen moet mijden)
Verder mag je voor 7 uur en na 19.00 uur het hele strand langs, mits je de stront opruimd.
Als je goed bij de zee gaat rijden, is dat al opgelost, want dan spoelt het bij vloed gewoon weg.