[omg Leidschendam/ Zoetermeer] Killer traktor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicam

Re: [omg Leidschendam/ Zoetermeer] Killer traktor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:42

Een beetje rekening met elkaar houden schijnt tegenwoordig erg moeilijk te zijn. Wat wel of niet mag heeft hier niks mee te maken. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om even te wachten als er een paard met ruiter op de dijk staat/ een kind oversteekt/ of wat dan ook....Ik heb al meer verhalen gehoord over deze persoon en idd schelden en doorrijden. Moeten er eerst ongelukken gebeuren?

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:59

Wijkagent
Bij de wijkagenten kunt je terecht voor alle zaken die te maken hebben met veiligheid
in de wijk. Uw wijkagent Sjoerd Duit is te bereiken via het algemene nummer van Politie Haaglanden 0900 - 8844 (lokaal tarief) of per e-mail via sjoerd.duit@haaglanden.politie.nl

Zelf heb ik daar telefonisch een melding gedaan. De man is bekend om zijn rijgedrag. Regelmatig wordt er geklaagd bij de wijkagent. Niet alleen door ruiters.
Nu niet denken dat er al geklaagd is bij de politie dus ..... Nee, gewoon weer melding doen!
Hoe meer hoe beter!

Ik heb ook verschillende keren kennis met deze man gemaakt. Levensgevaarlijk!
Geeft de ruiters ook geen kans om voor hem uit te wijken. Ik noem het maar bumperkleven om aan te geven hoe dicht hij op je paard gaat rijden om vervolgens ook zijn gaspendaal pompend in te trappen om je scheldend op te jagen. Als er weer gemaaid gaat worden of er wordt mest uitgereden wordt dan passeerd hij met volle vaart met aanganger en al vlak langs je heen. Of je nu vlak langs het water rijdt of niet, hij rijdt in volle vaart langs.

Volgens de Nederlandse wetgeving zijn ruiters bestuurders net zoals als bijvoorbeeld automobilisten, fietsers, bestuurder van een tractor.... Zij moeten gebruik maken van de openbare weg en hebben dezelfde rechten en plichten als andere bestuurders.

Ik ben bang dat hij een keer een ongeluk gaat veroorzaken....

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:01

Volgens mij mag een tractor ook geen 60 toch? Of wel? In ieder geval goed van je dat je het hier zet! :)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:15

Ook al mogen ze geen 60... bv 45 is daar al te hard als je er met je paard rijdt of loopt... Ik hoop niet dat je gelijk krijgt Desyma.
Ik hoop dat hij snel gaat inzien wat er kan gebeuren met dit gedrag... Maar ik ben ook bang dat er eerst iets moet gebeuren voor het stopt.
Vooral omdat er inmiddels al zoooveel mensen zijn het meegemaakt hebben.

En de opmerking "hij doet niks verkeerd" pfff nee ook niet als er straks een ongeluk van komt????
Voorkomen is beter dan genezen...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:47

Haha, leuk dat iedereen zich zorgen maakt om een uitspraak. Heerlijk!

Dat die man boer is betekend niet dat hij dieren heeft. Voor zover ik weet heeft hij namelijk geen dieren, wel een boederij daar ergens en een hoop werk, o.a. voor de gemeente. NOGMAALS, HET IS NIET ZEKER DAT HET DEZE PERSOON IS! DAT IS ALLEEN EEN GOKJE!

Verder ben ik klaar met deze discussie :) Je mag idd geen gevaar veroorzaken. Alleen, wie besluit wat gevaar is. Dat is een mening van iemand, geen vaststaand feit.
Nee die man rijdt niet veilig, en ja dat is zeker gevaarlijk. Maar ik vind wel meer dingen gevaarlijk die andere mensen niet gevaarlijk vinden.

Denk daar maar eens overna :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:50

waarom zou ik daarover nadenken? Gaat over een tractor op een smalle dijk :D

LovingTweety schreef:
Verder ben ik klaar met deze discussie :

:wave:

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:51

LovingTweety schreef:
Haha, leuk dat iedereen zich zorgen maakt om een uitspraak. Heerlijk!

Dat die man boer is betekend niet dat hij dieren heeft. Voor zover ik weet heeft hij namelijk geen dieren, wel een boederij daar ergens en een hoop werk, o.a. voor de gemeente. NOGMAALS, HET IS NIET ZEKER DAT HET DEZE PERSOON IS! DAT IS ALLEEN EEN GOKJE!

Verder ben ik klaar met deze discussie :) Je mag idd geen gevaar veroorzaken. Alleen, wie besluit wat gevaar is. Dat is een mening van iemand, geen vaststaand feit.
Nee die man rijdt niet veilig, en ja dat is zeker gevaarlijk. Maar ik vind wel meer dingen gevaarlijk die andere mensen niet gevaarlijk vinden.

Denk daar maar eens overna :)

Jij bent zeker ook zo'n iemand dat als iemand links zegt, jij rechts gaat.

Ben blij dat je klaar bent met de discussie want het gaat nergens over. Denk dat TS toch niet voor niets een topic start over mensen die ervaring hebben met betreffende persoon op betreffende weg, dus het lijkt me dat er over nagedacht wordt wat gevaarlijk is en daarom om meningen wordt gevraagd. Dus blijkbaar ga je het doel van het topic voorbij terwijl je vraagt mensen over optiek van de gevaarlijke situatie na te denken. Nou ik ben los :?

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:55

[quote="LovingTweety"]Haha, leuk dat iedereen zich zorgen maakt om een uitspraak. Heerlijk!

Fout gokje!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:15

Het is een loonwerker en hij en zijn broer hebben ook koeien.Die staan daar `s zomers ook langs het fietspad in het land.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 12:23

@LT; nogmaals ik doe een oproep om mensen te behoeden voor als ze op de dijk fietsen/ wandelen/ rijden. Omdat ik het zelf heb meegemaakt, en ongelukken wil voorkomen. Als ik A zeg, zeg jij B, je hebt geen standpunt. En doet daarbij af aan de hele discussie. Ooit zal je het zelf wel ervaren als je daar zelf rijdt.

Het is inderdaad een smal pad, waar recreatie maar ook werkverkeer overheen moet. Daarom gingen we juist na vijf uur rijden zodat het rustig was en we niemand hinderden. Al met al ging dit hardstikke goed, maar op de terugweg dus het voorvalletje met de trekker. Dit ging gelukkig bij ons goed, maar ik zie het gewoon mis gaan, en dan is het te laat. Daar moet ik niet aan denken, het is zo fijn als iedereen gewoon rekening met elkaar houdt dan is er niks aan de hand.

Bedankt Desyma voor de uitgebreide informatie, dan kunnen mensen dus naar de nummer bellen. +:)+

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:12

Inderdaad. Ik denk dat het erg belangrijk is dat er melding gemaakt wordt van elk incident. Juist als er dossier opgebouwd wordt bij de politie kunnen ze er wellicht iets aan doen.

Ik heb *gelukkig* nog niet de eer gehad om dit heerschap op de weg te ontmoeten en hoop ook van harte dat dit zo blijft.