paardenpoep op de weg!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: paardenpoep op de weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:56

Je moet gewoon altijd zorgen dat een ander geen last van je heeft. Bij alles wat je doet.
Dus omdat anderen de rotzooi maar uit het raam smijten, moet je dat ook maar doen?
Is een woord voor: 'A-sociaal.'
Ruim gewoon allemaal je eigen rotzooi op!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:52

Gelukkig poept de mijne nooit als ik erop zit, gebeurd dat wel, zou ik afstappen en het aan de kant schuiven met mijn laars :j Vind het best asociaal om dat te laten liggen :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:08

Waratje: kleine moeite om af te stappen? Maakt nogal uit met wat voor formaat paard je rijdt. Die van ons heeft een dusdanige stokmaat dat het niet een kwestie is van even af en weer opstappen. Ben ook nooit blij als hij in de bak poept, want daar moet de mest gelijk weggeschept worden. Buitenrijden doen we vrijwel alleen op plaatsen waar we direct het bos inkunnen, dus gelukkig kan ik dan lekker blijven zitten.

Zou hij wel op de weg poepen denk ik dat ik het op de openbare weg zou laten liggen, op de stoep of iemand's oprit zou ik het wel opruimen of aan de kant vegen. Mest op de weg wordt namelijk zo snel stukgereden, daar zie je na 1 dag al niks meer van terug.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:38

SusanH schreef:
Waratje: kleine moeite om af te stappen? Maakt nogal uit met wat voor formaat paard je rijdt.

Daar kies je zelf voor. En zoals iemand anders ook al aangaf, er zijn genoeg opstapjes te vinden buiten, dus die hoogte hoeft echt geen probleem te zijn.
Eigenlijk vind ik het ook raar dat mensen op een paard buiten gaan rijden waar ze niet gemakkelijk op en af kunnen komen, want bij een beetje buitenrit zul je toch wel eens afstappen, om wat voor reden dan ook. Dat is net zoiets als mensen die met een motor willen rijden die ze niet zelf overeind kunnen zetten, je kunt eens onderuit gaan en dan is er niet altijd iemand met voldoende spierballen voorhanden om hem voor je overeind te zetten.....

Starsxhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:42

Mwaah snap die mense wel.
In polders laat ik het lkkr liggen maar anders schuif ik t ff opzij..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:24

wiens probleem is het dat jij niet makkelijk op,- en af kunt stappen, denk je?
Als dat inderdaad een probleem is, moet je zorgen dat je geen troep achterlaat waar een ander er last van kan hebben.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:45

In de polder (wij hebben een grasdijkje waar verder alleen paarden over lopen) laat ik het liggen, anders schuif ik het aan de kant. Gelukkig poept mijn paardje niet :+

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:23

Ik ben vandaag een stuk verder dan normaal gereden.
Pony heeft 3 keer gepoept :P
2 keer op geruimd.
1 keer op een land weg, even afstappen en in de berm schoppen. (lekker allemaal stront aan je schoenen :P)
2e keer: op een fiets pad, er kwam net een fietser aan dus toch maar even beleefd afgestapt en in de berm geschoven.
3e keer, zat ik een stukje in draf op de weg, en poepte ze, Naja dat had ik laten liggen :o

Frrenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:07

Het licht eraan waar ze poept, als ze voor iemands huis poept schuif ik het even aan de kant met mijn voet, maar als het bijvoorbeeld op een natuurplek is laat ik het lekker liggen.

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 14:11

Waratje schreef:
SusanH schreef:
Waratje: kleine moeite om af te stappen? Maakt nogal uit met wat voor formaat paard je rijdt.

Daar kies je zelf voor. En zoals iemand anders ook al aangaf, er zijn genoeg opstapjes te vinden buiten, dus die hoogte hoeft echt geen probleem te zijn.
Eigenlijk vind ik het ook raar dat mensen op een paard buiten gaan rijden waar ze niet gemakkelijk op en af kunnen komen, want bij een beetje buitenrit zul je toch wel eens afstappen, om wat voor reden dan ook. Dat is net zoiets als mensen die met een motor willen rijden die ze niet zelf overeind kunnen zetten, je kunt eens onderuit gaan en dan is er niet altijd iemand met voldoende spierballen voorhanden om hem voor je overeind te zetten.....

Niet iedereen heeft de luxe van een bak aan huis. Er zijn ook mensen die naar de bak toe moeten over de weg om te gaan rijden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:22

divi schreef:
Niet iedereen heeft de luxe van een bak aan huis. Er zijn ook mensen die naar de bak toe moeten over de weg om te gaan rijden.

Ook daar kan de argeloze voorbijganger verder weinig aan doen ;) Ligt het in de weg...dan moet je het gewoon opruimen :o

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:42

divi schreef:

Wat heeft dat ermee te maken? Je kiest zelf waar je je paard stalt en wat dan de faciliteiten en regels zijn. Er zijn ook genoeg pensionstallen waar je de poep uit de bak ook moet opruimen. Als je naar een bak elders gaat over de weg en je paard poept op een onsympatieke plek, dan kun je dat gewoon opruimen. Ik zie het probleem niet.
Voor de duidelijkheid: onze paarden staan in pension met een buitenbak erbij, niet bij huis.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:10

slaat kant nog wal die reactie. Ik heb ook geen bak en rijd alleen in het bos en dan moet ik altijd via het dorp. Moet ik haar oliebol zooi toch zelf even wegschoppen niet. Daar hoeft iemand anders geen last van te hebben. Kleine moeite even afstappen. Als je paard groot is misschien wat leniger worden.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:56

Op plekken waar andere mensen er last van kunnen hebben schop ik het altijd aan de kant.
Paardepoep blijft echt lang liggen en vind dat andere natuurliefhebbers op geen enkele manier last mogen hebben van mij en mijn paard.
Voor mijn paard vind ik het prettig dat we af en toe een hoop paardenpoep van andere tegen komen.
Zo kan ze zich lekker paard voelen op onze buitenritten en zich voorzien van de nodige informatie :D .
Ik ben het met de rest eens dat voordat je buitenrijd met je paard dat je behendig moet zijn met op en afstappen.
Ik zou liever met mijn paard aan de hand naar huis lopen en de poep opruimen dan rustig blijven zitten.
Tevens zou dit mij helpen om op wat voor manier toch op mijn paard te komen, zodat ik de volgende keer niet hoef te lopen :)* .

sabrina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:06

Ik rijdt bijna altijd alleen buiten bebouwde kom.
Daar staat mijn paard namelijk ook.
Als mijn paard heeft gepoept in de straat waar hij staat en waar de mensen mij goed kennen ga ik
de poep na het rijden wel even opruimen. (dan pak ik de poepschep en gooi het even in de wei van m'n paard)
Maar niet als het buiten een straal van ong 75 meter ligt.
Als je het echt altijd moet gaan opruimen gaat dat mij echt een beetje te ver.
sommige mensen rijden wel een 2 tot 3 uur en dan rijden ze bijv. naar een ander dorp en ze kunnen niet afstappen dan ga je dat toch niet meer opruimen als je klaar bent met rijden??

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:11

Bereden Politie doet het hier ook niet (amsterdam, overal voetgangers en druk verkeer),, en ik vertik het dus ook om in het "buitengebied" mest op te ruimen. Zeker met mn jonge dier,, is afstappen en opstappen GEEN optie onderweg. Als het echt voor de deur van iemand ligt en het is redelijk op de route weer terug naar huis, schop ik het wel even onder de planten of richting de berm. Ik zorg er wel voor dat ik altijd, waar het kan, ik in de berm rijd en op de ruiterpaden, niet "voor de leuk" op het fietspad of ergens anders waar ik eigenlijk als "bestuurder" niet mag komen en onnodig voetgangers of fietsers kan verblijden met een mooie, geurige mesthoop.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:02

sabrina_97 schreef:
sommige mensen rijden wel een 2 tot 3 uur en dan rijden ze bijv. naar een ander dorp en ze kunnen niet afstappen dan ga je dat toch niet meer opruimen als je klaar bent met rijden??

Hoezo zouden ze niet kunnen afstappen??? Als je "klaar bent met rijden" stap je toch ook af? Dus afstappen kan het probleem niet zijn :P

DragonHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:06

paardenpoep.. is hoofdzakelijk gras (en wat brok) en veranderd zo in 'compost' met een volgend regenbuitje is het al weer zo goed als weg.. dus ik vind dat heel anders.. als het midden op de weg ligt.. IN EEN DORP oid vind ik het wel zo netjes om het even aan de kant te schuiven..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:13

Jij bent een persoon met een paard een persoon zonder paard ziet dat anders. Tevens zijn wij in de minderheid. Laten we het met z'n allen gewoon opruimen voordat het verplicht wordt. Daar zit je helemaal niet op te wachten. In sommige gemeentes wordt dat al gedaan dus laat het niet zo ver komen.

DragonHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:38

PBA_ schreef:
Jij bent een persoon met een paard een persoon zonder paard ziet dat anders. Tevens zijn wij in de minderheid. Laten we het met z'n allen gewoon opruimen voordat het verplicht wordt. Daar zit je helemaal niet op te wachten. In sommige gemeentes wordt dat al gedaan dus laat het niet zo ver komen.

heb je wel gelijk in. ik vind het sowieso van locatie afhangen. als je in het dorp/de stad loopt ja... ruim het op is wel zo netjes. maaar! ben je buiten in de polder oid is het net weer iets anders...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:49

ja dat klopt, maar daar heeft ook niemand last van. tenminste als het een rustig gedeelte is.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:53

mijn paard poept gewoon keurig in de berm. hij wacht tot hij een berm ziet gaat daarin staan en dan helemaal aan het kantje poept hij.

aan de andere kant als ik zie wat ik hier weken na oud en nieuw nog aan vuurwerkresten tegenkwam geloof dat dat erger is voor het milieu. of hoe de straten er hier na carnaval uitzien met overal papier/ bekertjes, enz.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:55

Ik vind ook dat het scheelt op wat voor plek het is. Op de stoep voor woonhuizen oke daarvan vind ik ook wel dat je het even op kan ruimen. Op een asfalt weg voor auto's... twee keer er over heen rijden en het is weg.

Verder vind ik het een beetje geven en nemen. Bijvoorbeeld een giga breed fietspad waar aan de zijkant een hoopje mest ligt en er stug door heen gaan fietsen en dan klagen dat het hele pad vol ligt vind ik erg ver gaan. Verder vind ik paardenpoep een stuk minder vies dan de menselijke uitwerpselen waar honden in gaan liggen rollen :(

DragonHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:07

ikke20 schreef:
mijn paard poept gewoon keurig in de berm. hij wacht tot hij een berm ziet gaat daarin staan en dan helemaal aan het kantje poept hij.

aan de andere kant als ik zie wat ik hier weken na oud en nieuw nog aan vuurwerkresten tegenkwam geloof dat dat erger is voor het milieu. of hoe de straten er hier na carnaval uitzien met overal papier/ bekertjes, enz.

Haha grappig :p zo'n paard zou ik ook wel willen. Hij/zij houd zijn/haar stal zeker ook heel netjes? (gooit alles op 1 hoop ergens in een hoek) gaat er nooit in liggen etc.
(wat de mijne dus wel doet :p smeerpoets 1ste klas :Y) )

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:12

ja hij is in zn stal ook vrij netjes. andere is erger. tis ook wel aan te leren als je slim paardje hebt. als je het aan voelt komen berm insturen en helemaal doodknuffen. als hij het op straat doet subtiel tikje met de zweep en foei. hij zoekt nu ook gewoon echt de berm op en weet ook welke weg de berm ligt. loopt hij dan ook zo naartoe(mag wel eens zelf de weg kiezen)

en de stal heel simpel gewoon elke keer met mesten wat mest in een hoek gooien gaat hij vanzelf daar mesten