Paard mee op vakantie; leuk of stress?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:19

ikke schreef:
Noppert schreef:
Wij hebben een vakantiehuis voor mensen die met hun paarden op vakantie willen (Javayo was vorig jaar ook bij ons :D ) en uit ervaring kan ik zeggen dat eigenlijk alle paarden die bij ons geweest zijn ook echt vakantie hebben gehad. Sommige kwamen als een dolle stier uit de trailer , maar gingen na een weekje super relaxed weer naar huis.
Er waren er wel een paar die wat slechter aten, (dat was meestal de 2e dag wel al over) maar om dat te voorkomen kun je natuurlijk altijd je eigen voer meenemen.

Dat verbaast me niks, maar niet iedereen wil dat zien.....

Ik zeul mijn paarden het hele land door, You name it, I was there. Ik kan niet zeggen dat ze dat stressvol vonden. Mijn oude sok heeft het eens gepresteerd om een half dorp af te richten in haar vakantie! Ze had een weitje pal tegenover de supermarkt. Die zag de omzet worteltjes behoorlijk stijgen :D :D

Het is vooral ook hoe je er zelf mee omgaat. Wanneer je er zelf relaed instaat, zal het paard er minder moeite mee hebben.

Ik heb je bij ons nog niet gezien................. :D
maar jij zegt dat niet iedereen wil zien dat hun paard zo relaxed is, maar ik denk dat de mensen die hun paard op vakantie meenemen dat juist wel willen zien. Je wilt niet weten hoe mensen kunnen genieten van het uitzicht op de wei en gewoon heerlijk op het bankje voor het huis gaan zitten om alleen maar naar hun paardjes te kijken. (voor ons ook een genot om naar te kijken ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:12

Noppert schreef:
ikke schreef:
Dat verbaast me niks, maar niet iedereen wil dat zien.....

Ik zeul mijn paarden het hele land door, You name it, I was there. Ik kan niet zeggen dat ze dat stressvol vonden. Mijn oude sok heeft het eens gepresteerd om een half dorp af te richten in haar vakantie! Ze had een weitje pal tegenover de supermarkt. Die zag de omzet worteltjes behoorlijk stijgen :D :D

Het is vooral ook hoe je er zelf mee omgaat. Wanneer je er zelf relaed instaat, zal het paard er minder moeite mee hebben.

Ik heb je bij ons nog niet gezien................. :D
maar jij zegt dat niet iedereen wil zien dat hun paard zo relaxed is, maar ik denk dat de mensen die hun paard op vakantie meenemen dat juist wel willen zien. Je wilt niet weten hoe mensen kunnen genieten van het uitzicht op de wei en gewoon heerlijk op het bankje voor het huis gaan zitten om alleen maar naar hun paardjes te kijken. (voor ons ook een genot om naar te kijken ;)

Ik betwijfel of jij 10 jaar geleden al je huidige toko had, toen ik een weekend in de Mortel was.
Ik zeg niet dat mensen iets wel of niet willen zien; het gaat erom dat ze er relaxed mee omgaan, of niet. Je wil ook niet weten hoe gestressed sommige mensen doen over een weekendje met het paard weg. Die stress neemt het paard vaak over, of niet, als de baas niet gestressed doet.

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:14

Lijkt mij wel leuk indd om te doen .! ik eee tniet hoelang di vakantie an duurt maar je paardzal misshcien snel gewend zijn ! :P

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:24

ik ben ook een paar keer op stap geweest met mijn paard. Hij was vroeger wel van de rel als hij ergens anders was, maar dan zonder mij (bijv in training) maar op vakantie of tijdens een 4 daagse clinic was hij superblij en relaxed maar dan was ik wel heel veel bij hem

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:23

Het is echt super. Ik doe het ook een aantal keer per jaar.
Paardje is daar heel makkelijk in. Dit heeft hoogstens 10 minuten nodig om te wennen, maar meestal niet eens.
Die vind het ook geweldig.
Ik ondervind er totaal geen stress aan, kan er alleen maar van genieten.

Anoniem

Re: Paard mee op vakantie; leuk of stress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:26

Ik neem mijn paarden al jaren mee op vakantie. Vanaf dit jaar mag de jongste ook mee. Mijn rijpaard is het gewend en doet hij eigenlijk overal goed, hoewel ik merk dat hij het liefst een maatje bij zich heeft. Dus langer dan een weekend met hem alleen gaan we niet weg (zijn alleen de wedstrijden) Van de jongste verwacht ik eigenlijk niet veel problemen.

tinkerkatie

Re: Paard mee op vakantie; leuk of stress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:00

Ik heb mijn meisje ook al heel wat keren meegenomen op weekendje weg! Altijd erg leuk. Ze hangt dan wat meer aan mij omdat ze mij kent maar verder vindt ze de extra aandacht altijd erg gezellig!