Herberg Manege van Loon met eigen paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Herberg Manege van Loon met eigen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:36

Achter de Roestelberg staan blokhutten (boomgalows) die in de verhuur zijn, je kan je paard dan bij Manege Pullens zetten, dat is niet zo gek ver. Vanuit Pullens kun je lekker door de duinen gaan rijden.

Hier nog wat info; http://www.de-roestelberg.nl/

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 14:37

Super, dank je wel.
Ik ga eens kijken.
Adressen vergelijken kan nooit kwaad natuurlijk ;)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:39

Silence schreef:
Super, dank je wel.

Uhm, het gaat om 1 nacht, voor 3 personen, 3 hondjes en 1 paardje. Zoals het er nu uitziet in September.
Wild eigenlijk in Juni gaan, maar dat werd afgeraden ivm. ongedierte.
Het liefste op het terrein zelf, maar eventueel een klein stukje er vanaf kan ook nog wel.

Nou met hondjes erbij wordt moeilijk ivm een hotelletje zoeken.
Ik weet niet of ze bij de Kommer of familie Gielissen een caravan hebben die je kunt huren voor een nacht?
Nou bedenk ik me dat je ook nog Land van Kleef hebt,is ook in Loon op Zand en een gezellige Brabantse boel vlakbij de Duinen.

Het ongedierte is er in Juni nog niet hoor,als je de Horzels bedoelt,die komen pas eind Juli ongeveer en de maand Augustus,afgelopen jaar was het maar een week of 3 heel erg,daarna waren ze ineens weer weg,maar je hebt wel die onzichtbare stekemugjes die dan tevoorschijnkomen.

Maar in September is het er ook heel mooi.
Dus Juni of September goede keus.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 14:41

Oké, Juni werd afgeraden door manege van Loon, dus vandaar dat ik daar vanuit was gegaan.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar het laatste weekend van Juni, dan studeer ik die Vrijdag af en wilde ik die Zaterdag en Zondag ff lekker relaxen ;)

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:52

Silence schreef:
Oké, Juni werd afgeraden door manege van Loon, dus vandaar dat ik daar vanuit was gegaan.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar het laatste weekend van Juni, dan studeer ik die Vrijdag af en wilde ik die Zaterdag en Zondag ff lekker relaxen ;)

Ja ik kan die redenatie van Manege van Loon wel inkomen,want hun paardjes hebben waarschijnlijk een ergere zweetlucht bij zich hangen omdat ze natuurlijk minder vaak of nooit gewassen worden zoals onze luxe paardjes en als er dan al een aantal nestjes uitkomen zullen ze waarschijnlijk eerder bij die paardjes hangen,ook worden ze niet ingespoten voor de bosritten of zijn al bezweet van de vorige rit ;)

Mijn paardenbeest spuit ik meestal vantevoren in met Veerust tegen de horzels en savonds op stal spuit ik haar in met een middeltje van Dettol/Azijn/water aangelengd.
Kost geen pepernoot en help goed.
Er hangen in Juni wel veel zijderupsencoconnetjes aan de takken,net op de hoogte dat je ze in je gezicht of op je hoofd krijgt, dus een cap of petje is wel fijn ivm kriebelbeestjes.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:29

Een cap staat sowieso op ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:58

PERENBOOMPIE schreef:
Silence schreef:

Ja ik kan die redenatie van Manege van Loon wel inkomen,want hun paardjes hebben waarschijnlijk een ergere zweetlucht bij zich hangen omdat ze natuurlijk minder vaak of nooit gewassen worden zoals onze luxe paardjes en als er dan al een aantal nestjes uitkomen zullen ze waarschijnlijk eerder bij die paardjes hangen,ook worden ze niet ingespoten voor de bosritten of zijn al bezweet van de vorige rit ;)

Mijn paardenbeest spuit ik meestal vantevoren in met Veerust tegen de horzels en savonds op stal spuit ik haar in met een middeltje van Dettol/Azijn/water aangelengd.
Kost geen pepernoot en help goed.
Er hangen in Juni wel veel zijderupsencoconnetjes aan de takken,net op de hoogte dat je ze in je gezicht of op je hoofd krijgt, dus een cap of petje is wel fijn ivm kriebelbeestjes.

Ik heb dan waarschijnlijk ook zo'n boernknol, want die van mij had er in juni afgelopen jaar ook al vreselijk last van. Ik was de mijne ook zelden... Het viel alle ruiters op, dat de dazen vroeg waren vorig jaar.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 16:58

Dus voor de zekerheid toch beter September nemen?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:06

Het kan meevallen in het begin van juni, maar in het einde gaan wij nooit meer, want mijn perdje is er toen een keer flink 'opgevreten'. Was geen lol aan hoor! Ze vliegen echt achter je aan en alleen in galop kun je ze dan nog voorblijven.

Pullens ken ik ook van naam idd en je hebt nog van Bladel (of hoe het nu heten mag?) in Drunen, maar daar kun je niet overnachten, volgens mij dan hoor! Ik kan het natuurlijk fout hebben. Die zit ook wat verder van het bos af, dat vind ik altijd wel nadelig, omdat je ook langs een voetbalveld met gillende mannen moet. Mijn paard denkt dan altijd dat ze achter hém aan zitten ipv de bal. :P Brabanders op een manege denken volgens mij toch net wat anders over luxe in de stal dan andere maneges. Persoonlijk vind ik voor Brabantse normen idd Van Loon wel oud, maar wel paardvriendelijk en redelijk schoon.

Bij Bos en Duin komen wij niet meer. De bediening is er waardeloos. De rest van de tentjes, zoals Rustende Jager, Roestelberg (pas wel op! heel kindvriendelijk, ze rollen nog net niet onder je paard door!) en de Klinkert zijn erg paard en klantvriendelijk. Voordeel van Van Loon is dat je eventueel met een gids mee kan. Als onbekende kun je er nog behoorlijk verdwalen ook met kaart.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 04-01-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:08

Dank je wel.
Dan gaan we voor de zekerheid toch maar voor September.
Want in Juni zou het echt het laatste weekend worden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:19

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:23

De eerste! ;)

Maar als je Zaltbommel wil zien dan bel je maar hoor! Dat wil ik je ook wel laten zien...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:24

Dank je wel.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:25

Bij Pullens betaal je veel geld.. :j Ik sta nog dichterbij de duinen en onze boer verhuurd ook stallen in de zomer, voor weinig geld. Van Loon ben ik ook geweest voor oefening van mijn paard en dat is ook erg goed bevallen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:26

Dank je voor je inbreng ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:44

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:46

Dank je wel.

Wei is voor nu niet het belangrijkste punt. Normaal wel inderdaad, maar dit keer niet.
Dit aangezien we rond 15.00 aangekomen en dan gaan we rijden tot in de avond. (is ie in de ochtend thuis al op de wei geweest) En dan in de ochtend weer tot de middag en dan naar huis.(en dan kan hij daar weer op de wei in de middag) Dus er is waarschijnlijk geen eens tijd om hem op de wei te zetten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:54

Ik kom al van jongs af aan bij Van Loon over de vloer. Ik ging er vroeger op ponykamp, heb er daarna gewerkt, en sinds we eigen paarden hebben ben ik er nog regelmatig met m'n eigen paarden te gast en leen ik er regelmatig eentje van Jan bij als ik meerdere vriendinnen bij me heb oid.

De paarden krijgen een buitenbox, netjes van formaat, met zelfdrinkers. Zoveel stro en hooi als je wilt, je krijgt gewoon een paar van die grote plakken klaargezet bij je boxen en je neemt maar wat je nodig hebt. Als er meer moet komen dan meld je dat bij Huub en dan staat het er zo.

Vanaf het erf rijd je direct het bos in, je hoeft geen enkele weg over en zit ook meteen op bospaden. Vijf minuten stappen en je zit in de stuifduinen, als je dat wilt. Als ik er met minder goed weer ben of met extreme hitte dan rij ik gewoon verder door de bossen. Je kunt door de duinen, maar 't hoeft niet.

Personeel is zeer klantvriendelijk (word er ook wel ingeramd daar kan ik uit ervaring vertellen), het eten eenvoudig maar goed, en het Schrobbelèrtje 's avonds aan de bar smakelijk.
Enige nadeel vind ik dat de bedden er ronduit belabberd zijn in de hotelkamers. Van die doorhangspiralen waar we vroeger op ponykamp ook al op sliepen, en de kamers zijn vréselijk gehorig dus eehhhhh 's nachts geen sport meer bedrijven daar :))

Ik kan 'm je van harte aanraden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:55

Dank je wel.

Nou, die sport bedrijven gebeurd niet hoor :P Ga met pap en mam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:56

*grinnik* ja dat hoop je. Jij komt ook ergens vandaan... :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 17:57

Ja, maar niet meer op hun leeftijd :D
Laten we maar snel ontopic blijven. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:00

Hahaha ja beter :j

Wat trouwens wel handig is, is om even boxen naast elkaar te vragen. Ik kreeg vorig jaar 2 boxen waar er eentje tussen zat maar had mijn jonge merrie bij me die nog nooit meegeweest was, dus die hing vreselijk aan m'n oudere ruin. Was geen probleem om even te ruilen met die ander hoor, maar als je 't van te voren even vraagt dan reserveren ze ze direct naast elkaar voor je.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 18:00

We hebben maar 1 paard bij ;)

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:05

Ik heb daar van me 12e tot me 17e in de zomer altijd twee weken ponykamp gedaan...... maar dat is al even geleden.

Kom nog wel minimaal 1x per jaar in de omgeving om een paar dagen lekker door de duinen te struinen.
We logeren dan bij Herberg De Brand, www.herbergdebrand.nl

Echt een top adres.

SUcces

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:05

:= en die wou dat 'ie twee paardjes was, dan kon 'ie naast zichzelf staan :))

Je kunt ook zonder begeleiding paarden bijhuren, maar dan krijg je wel fjorden of haflingers mee. Dus ik weet niet of je een beetje bekend bent in het gebied, maar anders kunnen jullie gewoon lekker met z'n drietjes op pad.
Mocht je de weg niet weten, dan is het aan te raden om aan te sluiten op georganiseerde ritten of eigen begeleiding te reserveren. Je verkijkt je daar al snel op de afstanden en de zwaarte van het terrein als je niet bekend bent.