over slagbomen springen tijdens buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: over slagbomen springen tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:29

Ik zou dit ook wel doen, mits paard geschikt is. Rij er nu eentje die amper over de 30 cm te krijgen is dus hier begin ik maar niet aan :P

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:32

ik begin er ook maar niet aan. ze kan super springen (heeft ze vanmiddag nog bewezen toen ze tijdens het freestylen over een rood-wit lint sprong van ongeveer 70 cm. maar onder het zadel is ze met springen zo van : ''och dat haal ik wel :Z '' dus das niet zo handig als de hindernis vast staat.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:42

je paard spring het makkelijk, kan geen kwaad er kan altijd wat gebeuren ...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 00:19

Oké, ik beken.... Met mijn ouwe merrie sprong ik altijd alles tot ca. een meter. Paard was ook L samengesteld en M springen en heel safe en makkelijk te plaatsen. Wel keek ik eerst of er veilige afzet en landing was.

favoriet waren zulke hekken:
http://www.materman.be/veluwe%20fotos/f ... dschap.jpg

siebo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:05

het is niet eng maar verboden dus niet meer doen

rowan1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:02

Tja, het zit idd vast, maar als je zeker bent dat je paard dit
kan springen is het tog niet zo heel erg?:Y)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:34

ik heb het 1 keer gedaan. Met een rit waar we voor het eerst waren. Vera zag zelf al dat er geen weg omheen mogelijk was en ging al aandraven. Pas een aantal meters ervoor zag ik dat we er niet omheen konden en een versnelling verder sprongen we er heel netjes overheen. Net zo hoog als het filmpje van de TS. Hoger zou ik nooit doen.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:08

Met een eigen paard zou ik dit wel doen, maar met mijn verzorgpony doe ik het toch niet. Eigenaren hebben het sowieso liever niet, maar bovendien vind ik dat soort "risico's" nemen niet gepast als het niet op eigen verantwoordelijkheid is. En daar komt nog bij dat Babiche best een lekker sprongetje kan maken, maar het niet vaak doet en ook niet zo'n geweldige techniek heeft. Dus nee, ik zou het niet zomaar doen. Als ik zo'n obstakel tegen zou komen en er niet langs zou kunnen, zou ik er nog eerder in stap over heen gaan :+ Vind Babiche nog leuk ook, zo voetje voor voetje extra hoog de lucht in steken.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:11

KoudbloedKim schreef:
Ik dacht gelijk aan slagbomen van een treinspoor.. _O-
Denk echt:"Huh!!"

jij denkt meteen groots..komt dat door je paard? :+

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 00:12

julia14: Het zijn nog aardige hoogtes om er zo over te stappen hoor...
Denk dat mijn Reus van 1.83m er niet overheen zou stappen en zou denken doe het lekker zelf :Y)

Ik kan er 99% van de gevallen omheen, maar zowel paard als ik vinden het leuk om er af en toe 1tje te springen waar van de afstand er naar toe en erna lang en vlak genoeg is.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 00:14

siebo2 schreef:

Dat wist ik dan weer niet.. waar kan ik dat vinden?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:18

Die dingen zijn veel te verleidelijk om er langs te rijden haha!
Ik sprong er ook altijd overheen. Als de bodem beetje oke is, wat meestal wel zo is bij die paden, waarom niet.
Tuurlijk, je moet je hoofd er wel bij houden en ik zou ook niet een hoogte pakken waar je zelf onzeker over bent. Maar met een pony/ paard met ervaring met springen.. Zie geen reden om het niet te doen. Zoals je zelf ook zegt, er kan altijd wat gebeuren!

Verboden is het volgens mij vooral omdat ze op wandelpaden zijn en niet op ruiterpaden? Denk ik?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:20

Alleen die wat met kettingen vastzitten zou ik niet springen, die waar Ts in het filmpje overheen springt zou ik ook wel doen :)). Die kettinbalken lijken me wel gevaarlijk.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:26

Orlando_ schreef:
julia14: Het zijn nog aardige hoogtes om er zo over te stappen hoor...
Denk dat mijn Reus van 1.83m er niet overheen zou stappen en zou denken doe het lekker zelf :Y)

Ja het ligt natuurlijk een beetje aan de hoogte ;) Maar Babiche is het gewend om over van die hoge balken heen te stappen, dat oefenen we vaak genoeg ook in de bak met cavaletti enzo. En ze lijkt het leuker te vinden dan springen! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:29

Ik spring ze zelf niet. Ik ben bijna altijd alleen in het bos en mijn paard is niet voorzichtig genoeg om een vaste hindernis zonder grondboom te springen.
Ook zijn bij ons dit soort 'hindernissen' vergezeld van verharde wegen, dus dan wordt het aanrijden zo moeilijk.

Als je weet dat je paard makkelijk een hindernis in kan schatten, de aanrijd- en landingsbaan veilig en lang genoeg is en je paard voorzichtig springt. Tja waarom dan niet?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:33

Ik pak die ook regelmatig hoor, niet hoger dan een halve meter.
Die hekken pak ik niet, is mij te hoog :=

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:14

Ik spring er ook altijd overheen :P

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:58

Ik doe het niet.

Hier in de buurt weet ik ook maar 1 zo'n slagboom. Dit is er 1 met kettingen. En gemiddeld eens per half jaar ligt dat ding ontwricht of aan diggelen op de grond. Hoe zal dat toch komen...

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:01

ik doe het wel eens zo'n lage,springt er altijd overheen ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:07

Orlando_ schreef:
siebo2 schreef:

Dat wist ik dan weer niet.. waar kan ik dat vinden?

"Het is verboden zich buiten de ruiterpaden te begeven"

Staat op ieder bord van SBB en/of de Landschappen. Die brandgangafsluitingen (want dat zijn het) staat nooit over ruiterpaden, alleen over gewone, brede, bospaden waar brandweerauto's/hulpdiensten ook daadwerkelijk overheen kunnen indien er brand is.

Dus: je bent in overtreding wegens niet op een ruiterpad rijden...

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:24

Ik spring die paaltjes ook altijd met de bruine, die kan goed springen dus die red zich wel. Hij wordt er altijd helemaal enthousiast van :D. Met mn ZZL paard durf ik het niet aan vanwege een zéér gebrekkige springtechniek :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:25

Ibbel ik kom toch echt twee van die dingen tegen hier in het bos en ik wijk niet van de ruiterpaden af.
Bij ons sluiten ze de bospaden af voor het verkeer. De wegen zijn namelijk breed genoeg voor de boswachter en de boomzaag-wagens om erdoorheen te kunnen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:38

Idem hier in de omgeving waar ik altijd reed voor ik naar de Veluwe verhuisde; stonden sommige afsluitbomen ook op het ruiterpad. Heel apart, dat wel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:52

Op de Veluwe loopt het ruiterpad altijd naast de boom. Als je met een aanspanning bent, moet je dan soms de boom even opendoen, dat klopt. Maar formeel lopen hier de ruiterpaden langs de afsluitbomen. De onverharde wegen hier waar een boom overheen staat zijn dan meteen ook verboden voor paarden en aanspanningen en ander verkeer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:53

Ik heb het ook over het gebied waar ik reed voor ik naar de Veluwe verhuisde. Omg. Lage Vuursche was dat.