Denk dat dit een stukje veiliger is voor jullie beide
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Binckydenice schreef:ik zou een kort halstertouw nemen, 1tje die zodra de pony wel los komt ze er niet op kan gaan staan...
Als die pony zich inderdaad los zou trekken van dat (lange) touw, dus niet reageert aan een snuk via dat touw, dan hoort er helemaal geen kind op die pony te rijden. Ik ga er vanuit dat deze pony een redelijke basisopvoeding heeft gehad en dat TS haar paard ook fatsoenlijk kan rijden, dan is een touw aan een touwhalster bij de pony echt wel veilig. Gewoon in een boogje laten hangen tijdens het rijden, als hij weg wil schieten krijgt hij vanzelf die snuk als het boogje eruit is.ateo schreef:Ja hoor, Waratje, ben het helemaal met je eens.
Ik ga het inderdaad eerst eens oefenen in de bak. Dat had ik zelf gelukkig ook al bedacht.
Ik ga echt niet over een nacht ijs. Ik wilde de vraag hier stellen omdat 2 meer weten dan 1, he?
Gr. Ateo
KiWiKo schreef:gewoon een longeerlijn meenemen uiteinde aan jouw peerd knuppen en de lijn al dan niet laten vieren of ophalen indien nodig