Eigen paard vakantie drenthe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:54

mirano schreef:
camping Zonnetij is ook een aanrader. Daar komen wij met de trektochten.

http://www.bungalowcampingdrenthe.nl
Hier had ik mijn paard voor een lang weekend gestald. Super stalling, aardige mensen en geweldig startpunt (geen drukke wegen over te steken.. meteen vanuit stal het bos in.). Zo het Dwingelderveld op +:)+
Daar wil ik zeker nog een keer naar toe!

Hoeve 't Wed is ook geweldig. Super accommodatie en stalling/weidegang. Je paard moet wel een beetje verkeersmak zijn want om in het DrentsFriese Wold te komen moet je toch eerst wel langs de weg (geen overdreven drukke weg hoor....)

zavander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:55

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:57

berdien85 schreef:
quintusgl schreef:
Knollegrun in Schoonloo. Heb je echt prachtige bossen en uitrijmogelijkheden.

Ja, daar schijn je ook vanaf de manege direct in het bos te komen, toch?!

Ja, en een weg over en je kan helemaal tot westerbork rijden.

Bij hun zit ook een oude zandafgraving waar je met paard door het water kan. Echt zwemmen heb ik ze er niet zien doen.
Ik ben er altijd met de hond.

Je zou ook kunnen proberen bij Equixantos.com in Beilen.
Kan je op t terrein slapen

Les Chevaux is bij mij in t dorp. Je kan hier ook uitgebreid rijden. En op het terrein slapen.
Het ligt aan een rustige weg, dus weinig verkeer. Wel in de zomer pony kampen

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 22:57

lkaw schreef:
mirano schreef:
camping Zonnetij is ook een aanrader. Daar komen wij met de trektochten.

http://www.bungalowcampingdrenthe.nl
Hier had ik mijn paard voor een lang weekend gestald. Super stalling, aardige mensen en geweldig startpunt (geen drukke wegen over te steken.. meteen vanuit stal het bos in.). Zo het Dwingelderveld op +:)+
Daar wil ik zeker nog een keer naar toe!

Hoeve 't Wed is ook geweldig. Super accommodatie en stalling/weidegang. Je paard moet wel een beetje verkeersmak zijn want om in het DrentsFriese Wold te komen moet je toch eerst wel langs de weg (geen overdreven drukke weg hoor....)

Ga mee dan :P
Maarre komen er op die weg veel vrachtwagens? Want dat is wel een 'probleem' :+

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 22:58

_Do_ schreef:
Ja, en een weg over en je kan helemaal tot westerbork rijden.

Bij hun zit ook een oude zandafgraving waar je met paard door het water kan. Echt zwemmen heb ik ze er niet zien doen.
Ik ben er altijd met de hond.

Je zou ook kunnen proberen bij Equixantos.com in Beilen.
Kan je op t terrein slapen

Les Chevaux is bij mij in t dorp. Je kan hier ook uitgebreid rijden. En op het terrein slapen.
Het ligt aan een rustige weg, dus weinig verkeer. Wel in de zomer pony kampen

Oke, dankje! :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 22:59

zavander schreef:
http://www.leschevaux.nl/

dit is mooi binnen 5 min in het bos

Ook bedankt! Ik zie dat zij ook trektochten organiseren, dat is ook leuk voor 't geval niemand mee wil :D

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:01

berdien85 schreef:

Het is een klein stukje naar die weg toe.
Landweggetje, oversteken, landweggetje.
En dan nog een stukje en dan uren bos! *D

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:05

berdien85 schreef:
[

Zou graag mee willen.... :D Maar moet peerdlief eerst weer een beetje opbouwen. Heb er sinds september niet meer opgezeten (spierbevangen). Maar 2010 komt eraan...dus dan kunnen we weer plannen gaan maken... ;) (nieuw jaar, nieuwe kansen :9 )

Hoeve 't Wed: nee, geen vrachtwagens. Wel landbouwverkeer. Maar het valt echt wel mee hoor. Je moet ongeveer een paar honderd meter langs de weg. (zo'n binnenweg) En dan moet je een drukke weg oversteken (doorgaande weg naar Diever) en dan langs een fietspad/wandelpad.... En dan ben je in het Drents-friese Wold (echt prachtig qua natuurgebied) Op zich geen overdreven drukte langs de weg. Maar als je een schrikachtig paard hebt, is het wel makkelijk dat je je daarop kunt instellen....

Heb je een angstig paard, dan is Zonnetij geschikter. Want je hoeft bij de start geen enkele drukke weg langs of over te steken. Alleen in het Dwingelderveld heb je de keuze om op een bepaald moment een weg over te steken om vervolgens nog meer prachtige gebieden af te struinen :9

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 23:06

Oke! Bedankt voor de info Miska! (En de rest natuurlijk)

Even iets anders: Stel dat er iemand meeleest en denkt: He, dat lijkt mij ook wel wat! Ik heb nog niet echt iemand die meegaat.. Dus heb je interesse, PB me dan even :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 23:06

Uhmm nou ja, bij vrachtwagens en trekkers heb ik niets meer te vertellen, erg lastig! En ik wil zo graag dat ie meer vertrouwen en plezier krijgt, dus dan is zo'n vakantie wel perfect denk ik..

Wegen oversteken lijkt me niet zo'n probleem, dan kan ik altijd even een stuk terug als er wat aan komt..
Laatst bijgewerkt door berdien85 op 10-12-09 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:07

Bij Zonnetij kun je evt. ook nog een van hun paarden erbij huren (kon toendertijd in ieder geval wel toen ik er was). Eigenaar wilde manlief wel op hun haflinger zetten.... }> Manlief koos toch liever voor het stalen ros :D

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:08

http://www.reeenwissel.nl
Camping de Reeenwissel
Leuke camping (ook enkele stacaravans), mooie paardenlocatie (ze zijn nu de stallen, weiland en bak aan het verbouwen voor komend seizoen :) ) en vanuit de camping zo de bossen in! Ideaal!!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 23:08

lkaw schreef:
Bij Zonnetij kun je evt. ook nog een van hun paarden erbij huren (kon toendertijd in ieder geval wel toen ik er was). Eigenaar wilde manlief wel op hun haflinger zetten.... }> Manlief koos toch liever voor het stalen ros :D

Toch jammer haha! Maar goede tip :) Hoewel ik ook makkelijk 2 paarden mee kan nemen denk ik.

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:10

Jij hebt gewoon een luxe probleem.... :P

Heb je trouwens al een idee wanneer je wilt gaan? Scheelt ook nog wel met het oog op accommodaties en zo.....

berdien85

Re: Eigen paard vakantie drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 23:12

Ja vlak voor het hoogseizoen denk ik :) Ik heb idd een luxe probleem hihi :D Wil je 1 lenen? Ga je dan mee? :P

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:12

lkaw schreef:
berdien85 schreef:
[

Zou graag mee willen.... :D Maar moet peerdlief eerst weer een beetje opbouwen. Heb er sinds september niet meer opgezeten (spierbevangen). Maar 2010 komt eraan...dus dan kunnen we weer plannen gaan maken... ;) (nieuw jaar, nieuwe kansen :9 )

Hoeve 't Wed: nee, geen vrachtwagens. Wel landbouwverkeer. Maar het valt echt wel mee hoor. Je moet ongeveer een paar honderd meter langs de weg. (zo'n binnenweg) En dan moet je een drukke weg oversteken (doorgaande weg naar Diever) en dan langs een fietspad/wandelpad.... En dan ben je in het Drents-friese Wold (echt prachtig qua natuurgebied) Op zich geen overdreven drukte langs de weg. Maar als je een schrikachtig paard hebt, is het wel makkelijk dat je je daarop kunt instellen....

Heb je een angstig paard, dan is Zonnetij geschikter. Want je hoeft bij de start geen enkele drukke weg langs of over te steken. Alleen in het Dwingelderveld heb je de keuze om op een bepaald moment een weg over te steken om vervolgens nog meer prachtige gebieden af te struinen :9

Rij jij dat hele stuk dan langs het fietspad richting Diever of ga jij de Bareldsweg uit naar de Wapser Herberg?
En dan oversteken?
Oh nee, ik begrijp het al! :o
Daar loopt ook een fietspad naast, maar dat is helemaal geen drukke weg en genoeg uitwijk mogelijkheden om in een dammetje te gaan staan als er een trekker aankomt die je tijdig kan zien. :j

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:19

Drenthe is mooi! :+:
Jammer genoeg woon ik er nu iets verder vanaf met de luxe de paarden nu bij huis te hebben lopen en als ik die kant weer op wil moet ik de trailer achter de auto koppelen, maar mij hoor je niet klagen.
Hier is het ook mooi, alleen anders. :P
Blauwe Bos is ook vlakbij en ook mooi, alleen niet zo groot.
Dan kun je nog richting Roden, maar dan moet je iets verder langs de weg.
Gelukkig mag ik afsnijden en over het land van de buurman. :))
Dat scheelt weer een paar km omrijden.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 23:23

Hier moet je altijd langs de weg.. Welke kant je ook op gaat. En das knap lastig die bij elke trekker/vrachtwagen omdraait en naar huis rent.. :P

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:32

Miska schreef:
[
Rij jij dat hele stuk dan langs het fietspad richting Diever of ga jij de Bareldsweg uit naar de Wapser Herberg?
En dan oversteken?
Oh nee, ik begrijp het al! :o
Daar loopt ook een fietspad naast, maar dat is helemaal geen drukke weg en genoeg uitwijk mogelijkheden om in een dammetje te gaan staan als er een trekker aankomt die je tijdig kan zien. :j

Oeh, al de namen van die wegen.... moet je niet bij mij zijn :o Ik rij gewoon de kortste weg naar het woud. De weg zoals Karin en Paul die altijd aangaven. Ik denk dat je wel begrijpt welke ik bedoel.
En het klopt. Het is absoluut geen drukke weg, maar je kunt er een keer een auto of trekker tegenkomen. Tuurlijk kun je altijd een dammetje in, maar als je echt een heel angstig paard hebt, is het vaak toch nog wel spannend. ;) Die van mij maakt er niet zo heel veel van, zolang het stalen ros maar in de buurt is.... :+
Maar zonder gekheid: qua accommodatie is 't Wed wel super.

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:35

berdien85 schreef:
Ja vlak voor het hoogseizoen denk ik :) Ik heb idd een luxe probleem hihi :D Wil je 1 lenen? Ga je dan mee? :P

Ik hoop dat die van mij tegen het hoogseizoen toch ook wel weer mobiel is.... :P
Zou graag met je mee gaan, maar zit met een klein probleempje.... Ik ben gedwongen om altijd in de vakanties te gaan...en dat zijn vaak niet de meest voordelige momenten..... ;(

Ik kies daarom meestal voor lange weekends... in het voorseizoen en het naseizoen... Lekker voor de portemonnee, weinig drukte en prachtig weer (meestal... en anders heb ik zo'n geweldig lange regenjas...werkt super...). En dan is de natuur ook heel mooi hoor (plus dat je dan de steekbeesten redelijk uit de buurt hebt 8-) ).

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:01

berdien85 schreef:
Hier moet je altijd langs de weg.. Welke kant je ook op gaat. En das knap lastig die bij elke trekker/vrachtwagen omdraait en naar huis rent.. :P

Is het trouwens zo erg?
Je zou ook anti-schrik training met hem kunnen gaan doen, waardoor je weer gewoon met m langs de weg kan.
Stap je af of blijf je zitten?

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:15

berdien85 schreef:
http://www.drenthevakantie.nl/algemeen.html deze spreekt me heel erg aan, omdat ik als ik alleen ben dan nog wel zo'n appartementje kan betalen..
En deze ook: http://home.wanadoo.nl/oosteresch/welkom.html

Verder had ik ergens nog iets gevonden waar je een stacaravan kon huren?! Maar die ben ik nu kwijt...

Ben nu 3 keer bij Oosterech op vakantie geweest met eigen paard. Echt een super omgeving, erg aardige mensen. De eigenaresse heeft ons een paar keer mee op buitenrit genomen, wat ook erg leuk was (geheel vrijblijvend). Je kan vanuit daar doormiddel van de ruiterroutes helemaal tot aan ruinen rijden. Vind het echt een aanrader. En het is vanuit het huis 1 weggetje oversteken en je bent in het bos

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:08

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:15

Ziet er inderdaad knus uit! :j
Kende het niet.
En mooie omgeving daar ook, zonder meer!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:19

bij ons thuis :P

wij hebben thuis 7 stallen, waarvan 4 bezit en de overige 3 ter verhuur in combinatie met een appartement.
je kan dus appartement huren samen met 1/2/3 stallen.
wij wonen in witteveen, waar je mooie uitrij mogelijkheden hebt oa richting orvelte.