Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
slokkie schreef:Goedkoop en licht...
Stuk radiator folie als mat.
Slaapzak of fleece zweetdeken van je pony.
Industrie 100l vuilniszak als tent.
20 meter waslijn, ook makkelijk om bundels mee te maken.
15 meter 6mm touw (voor een kraal) of dubbel met knopen een leidtouw.
Scherp zakmes met priem, een scheepsmes is het beste.
Blikken bord,vork,lepel..... (xenos)
Waterdichte zak met: 5 10x10 gaas, 5 15x15 gaas, 5 drukverband, watten,
pincet, schaar, 1 rol hanseplast breed, 1 rol sporttape, 1 rol plastiek folie,
1 rol aluminium folie, 1 meter pleisters, strip paracetamol en norrit.
Deze zijn ook voor de paarden te gebruiken.
Telefoon met extra batterij.
2 beton ijzers (40cm) met haak om in de grond te trappen en de paarden aan vast te zetten .
(ff bietsen bij betonvlechters in de buurt)
Voor de rest mag je leuke dingen meenemen.
![]()
corinne1981 schreef:Oja, wat er bij ons dan zo'n beetje in de auto's vervoerd werd:
- alle paardenspullen: zakken voer (ze kregen extra voer, was ook écht nodig), likstenen, afzetlint, voerbakken, vliegendekens voor op de wei, halsters, poetsspullen, extra shabrakken/teugels/singels, en dat was dan bijna een auto vol.
- onze baggagetassen, tenten, zeil, bak met bestek, kopjes en borden enzo, ligmatjes, slaapzakken, kussens, boodschappen, stoeltjes, kookstelletje, koelbox, schoenen.
Ik ben vast nog een heleboel vergeten, maar we hadden het echt niet luxe en de auto's zaten echt bom en bom vol.
Succes met de voorbereidingen, hihi.
Vorig jaar op trektocht geweest met volgauto en vouwwagen, maar die zaten niet afgeladen vol en ik had duidelijk meer bij dan jij opsomt. Ik had er namelijk ook een set stoelen, extra tafel, ligstoelen (alles voor 4 personen), watertanks, zaklampenen en een kist gereedchap aan boord. En nee, een Alpenkreuzer super GT is geen grote vouwwagen, wel een praktisch ingerichte wagen.Alwiene schreef:@ Ikke, vraag aan jou gezien de blijkbaar aanwezige ervaring en kennis. Wat zou een stevige D pony aan dood gewicht mogen dragen? Er dus vanuit gaande dat we stappen omdat ik er náást loop en niet erop zit?
Citaat:Jij bent geen kampeerder, dat is wel duidelijk Vorig jaar op trektocht geweest met volgauto en vouwwagen, maar die zaten niet afgeladen vol en ik had duidelijk meer bij dan jij opsomt. Ik had er namelijk ook een set stoelen, extra tafel, ligstoelen (alles voor 4 personen), watertanks, zaklampenen en een kist gereedchap aan boord. En nee, een Alpenkreuzer super GT is geen grote vouwwagen, wel een praktisch ingerichte wagen.
. Maar daar zaten ook alle paardenspullen bij he, hihi. Normaal ben ik met een koffertje klaar.corinne1981 schreef:Citaat:Jij bent geen kampeerder, dat is wel duidelijk Vorig jaar op trektocht geweest met volgauto en vouwwagen, maar die zaten niet afgeladen vol en ik had duidelijk meer bij dan jij opsomt. Ik had er namelijk ook een set stoelen, extra tafel, ligstoelen (alles voor 4 personen), watertanks, zaklampenen en een kist gereedchap aan boord. En nee, een Alpenkreuzer super GT is geen grote vouwwagen, wel een praktisch ingerichte wagen.
Haha nee inderdaad, de andere 3 die mee waren wel(ik was ook niet voor niks maar een weekje van de drie weken mee), maar als je ligstoelen en een tafel mee kan nemen dan noem ik dat toch luxe hoor, had ik ook graag mee willen hebben hihi.
En we hadden echt een klein autotje bij ons waar dus alle paardenspullen ingingen, de andere was een station en daar ging de rest in. Wat bij ons vooral veel plek in beslag nam waren de tenten, stoelen en bakken met afwas/servies en boodschappen. Oja en het feit dat ik voor een weekje meer dan 4 tassen bij me had. Maar daar zaten ook alle paardenspullen bij he, hihi. Normaal ben ik met een koffertje klaar.
Maar inderdaad, ben geen campeerder en zal het ook nooit worden, ik heb geen oog dichtgedaan, de laatste nacht had ik echt geslapen (toen kon ik waarschijnlijk niet meer anders hihi) maarja, daarna ging ik dus weer naar huis.
Voorlopig neem ik dus maar even genoegen met buitenritten hier in de nabije omgeving, ook mooi!
Citaat:Ja maar, je MOET toch helemaal niet primitief op stap?
Je denkt toch niet dat we met de wintertrektocht de vouwwagen aanhaken? Ik peins er niet over! Dan wil ik een goed bed, met een ontbijt in een warme eetkamer en daarvoor een warme douche (en als het kan, 's avonds ook een warm bad!).
Je kunt je trektocht natuurlijk zo inrichten dat je wel luxe overnachting in een hotelletje of B&B hebt, mogelijkheden zat, ook in het Bakelse. Keerzijde is natuurlijk wel dat je duurder uit bent, maar dat is de keuze die je maakt.
.

ikke schreef:slokkie schreef:Goedkoop en licht...
Stuk radiator folie als mat.
Slaapzak of fleece zweetdeken van je pony.
Industrie 100l vuilniszak als tent.
20 meter waslijn, ook makkelijk om bundels mee te maken.
15 meter 6mm touw (voor een kraal) of dubbel met knopen een leidtouw.
Scherp zakmes met priem, een scheepsmes is het beste.
Blikken bord,vork,lepel..... (xenos)
Waterdichte zak met: 5 10x10 gaas, 5 15x15 gaas, 5 drukverband, watten,
pincet, schaar, 1 rol hanseplast breed, 1 rol sporttape, 1 rol plastiek folie,
1 rol aluminium folie, 1 meter pleisters, strip paracetamol en norrit.
Deze zijn ook voor de paarden te gebruiken.
Telefoon met extra batterij.
2 beton ijzers (40cm) met haak om in de grond te trappen en de paarden aan vast te zetten .
(ff bietsen bij betonvlechters in de buurt)
Voor de rest mag je leuke dingen meenemen.
![]()
Wat je aan de ene kant op gewicht bezuinigd, raak je aan de andere kant drie keer kwijt met dat betonijzer en die overkill EHBO-set, om over die strekkende meters touw maar te zwijgen. Een paar pleisters, een verbandje en een rolletje sporttape tot daar aan toe, maar als je meer nodig hebt wordt het tijd om 112 te bellen, dan gaat het niet meer om een schaafwondje.
), maar ik zou dan alleen sporttape meenemen en niet ook nog hansaplast. Waslijn is vreselijk rotspul, als je een pauze-paddockje wil maken kun je beter een pakketje schriklint meenemen (niet de hele klos!!). Vlechtijzer is een akelig ding om mee te nemen, zwaar en hard, is lastig inpakken en niet echt heel zinvol. Handiger is om teugels van touw te vlechten met klipjes aan de uiteindes, dan kun je die ook als langer "halstertouw" (ook handig bij pauzes om je paard wat ruimte te geven bij het grazen aan de hand.Nimue schreef:Alwiene schreef:Oh en om Ikke nog ff in de lachstuip te helpen, ook ik wil de laptop meenemen, of nou ja 'de laptop' ik wil nog zo'n 10 inchje aanschaffen voor dat doelMijn 15" meeslepen lijkt me zeker geen strak plan
Waarom niet gewoon een mobiele telefoon met internet?
ikke schreef:Zo handig zijn die dingen niet altijd. Mijn 9500 voldoet uitstekend, maar veel toestellen zijn helemaal niet zo handig, vooral niet wanneer je ook nog verslagen wil typen.
Een laptop zou bij mij geen prioriteit hebben, dan liever 3 extra schone onderbroeken. 
Alwiene schreef:Aah ik zal hem ff toelichten want ik heb een samsung U900 met internet, maar dat is zeker niet ideaal, want die vreet batterij als je er mee internet. Maar reden dat ik een laptoppie mee wil hebben is dat ik een aantal taken heb, o.a. voor ons eigen bedrijf die ik met internet overal kan uitvoeren. Dus met laptoppie met internet kan ik overal werken en hoeft dat geen reden zijn om naar huis te gaan