Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gini schreef:Te paard ben ik koning op aard.
Huertecilla schreef:Wat hém betreft mogen ruiters van de heide-gebieden waar hij loopt geweerd worden. Niets ruiterpad, gewoon níet.
De enkele ervaren ruiter die netjes rijdt is een non-onderwerp, maar de horde 15 jarigen met net zoveel rechten als onbenul ervaart hij als onacceptable overlast.
De enkele ervaren ruiter heeft het grootste belang in dit ´conflict´.
Ik begrijp daarom al decennia niet dat de ruiterij niet zélf het initiatief neem tot reguleren conform/via het WvW/CBR i.p.v. het mallote ruiterbewijs.
beantsje schreef:Ik snap jou niet.
Huertecilla schreef:Gini schreef:Te paard ben ik koning op aard.
Jep, zelfs naar andere ruiters![]()
Zie ´western ruiters ARGH!´
Gini schreef:Dan open ik dit topic:
[PP] Wat betekent paardrijden voor jou?
En dan vraag ik mij af hoe je na (blijkbaar) zoveel ergernissen nog kan spreken van ontspanning (het geliefkoosde antwoord van laat ons zeggen 90%).
zij schreef:
Huertecilla schreef:Gini schreef:Ruiterpaden dienen ter bescherming van zowel ruiter en paard als wandelaars, fietsers en aanverwanten.
Bedenk dat het bord ´ruiterpad´ een gebodsbord is
Gini schreef:Ware het niet dat bossen en parken vaak wemelen van wandel- en fietspaden. Hoe ver beperk je de ruiter dan? Mag kruisen/oversteken?
En het "dwars door het bos"-systeem lijkt mij niet in goede aarde te vallen bij zogeheten groene jongens. Welke zeldzame planten en zwammen gaan er dan niet vernietigd worden. Hoeveel konijnenpijpen en vosseholen gaan er verdwijnen onder de hoeven van de paarden?

Citaat:Art. 1 VERKEER
...
e. Ruiters mogen geen gebruik maken van gemarkeerde wandelroutes en fietspaden, alsmede van het wegdek van de verharde wegen. De aangegeven ruiterroutes en de bermen van de verharden wegen staan voor hen open. Het is hen ook toegestaan elders te struinen, behalve in de rustgebieden voor het grofwild.
Citaat:Art. 9 TOT SLOT
1. Het is tijdens uw bezoek aan het Park niet toegestaan:
a. Iets te beschadigen en/of weg te halen.
b. Dieren te verontrusten.
...
Citaat:Rust voor de dieren
Enkele rustgebieden in het terrein (met borden aangegeven) zijn voor het publiek niet toegankelijk. Daar voelt het wild zich veilig. Binnen zo'n gebied trekt het zich terug om te herkauwen of te slapen. Rust is belangrijk voor de dieren. Dring daarom nooit zo'n rustgebied binnen, maar wacht rustig totdat de dieren naar buiten komen, op zoek naar voedsel.
In verband met de bronsttijd (paartijd) van het edelhert is van begin september tot begin oktober de toegang tot het middengebied van het Park beperkt. Ondanks deze beperking kan echter een bezoek aan het Park juist in deze tijd een onvergetelijke belevenis worden. Men heeft dan namelijk de kans, vooral in de late namiddag, het bronstgedrag van de herten te zien en te hóren.
mick75 schreef:Al die ruiters die menen dat ze het alleenrecht hebben op de weg of het ruiterpad maken het voor ruiters als mij heel lastig en ik heb geen zin me elke rit te moeten verantwoorden voor het wangedrag van anderen!
linky schreef:Bij ons in het kleine stukje bos wat we hier hebben, klaagden de WANDELAARS over de paarden op het RUITERPAD, nu is het een wandelpad en verboden voor ruiters.........................![]()
![]()
Grobegni schreef:linky schreef:Bij ons in het kleine stukje bos wat we hier hebben, klaagden de WANDELAARS over de paarden op het RUITERPAD, nu is het een wandelpad en verboden voor ruiters.........................![]()
![]()
En daarom moet je je des te netjes gedragen op het ruiterpad. Het is gewoon zo jammer als dit soort dingen gebeurd! Uiteindelijk benadeel je niet alleen jezelf ermee, maar ook vele anderen die van het ruiterpad gebruik maken.
) zonder uit te kijken keihard te jakkeren. Ik kan me heel goed voorstellen dat wandelaars daarover gaan klagen en ze zijn in de meerderheid dus....