Buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:51

inderdaad bij een korte rit alleen een telefoon (id-kaart spreekt voor zich).

Bij een lange rit gebruik ik een zadeltas en neem ik mee
-telefoon
-gps en/of kaart
-zakmes met hoevenkrabber
-opgewonden halstertouw, dat haak ik vast aan een oogje voor aan het zadel
-ik rijd dan met halsterhoofdstel zodat ik ook een halster heb. Anders zou je een dun halstertje onder het hoofdstel kunnen laten of meenemen in de zadeltas.
-spanbandje met ring (bij een pauze doe ik een spanbandje om de boom en daar bind ik mijn paard aan. Hele kleine en lichte, maar reuze handige oplossing.
-regenponcho
-evt. iets te eten/drinken en/of geld.

Omdat mijn beugelriemen in goede conditie zijn, neem ik geen extra beugelriem mee. Maar je zou eentje om de hals kunnen doen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:43

Waratje schreef:
Bunga schreef:
Ik zou zowiso altijd een telefoon meenemen en een identiteitsbewijs.Dat laatste klinkt misschien vreemd, maar mag er iets gebeuren en iemand vind je kunnen ze meteen de politie waarschuwen.

Je bent wettelijk verplicht om het mee te nemen, je moet je namelijk altijd kunnen legitimeren!

Toch vergeten veel mensen hem met sporten mee te nemen, onder andere ik.
Ik moet echt nadenken wat ik allemaal mee moet nemen, anders vergeet ik hem echt.

Truuskay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 16:00

Je bent wettelijk verplicht om het mee te nemen, je moet je namelijk altijd kunnen legitimeren![/quote]
Toch vergeten veel mensen hem met sporten mee te nemen, onder andere ik.
Ik moet echt nadenken wat ik allemaal mee moet nemen, anders vergeet ik hem echt.[/quote]
maar ik ben 13, heb dus nog geen ID..
en nu?

Denise_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:13

Het allerbelangrijkste vind ik, zoals hier veel genoemd, de mobiele telefoon. Verder misschien wat te drinken/eten, hoevenkrabber, wat geld kan ook altijd van pas komen. Maar eigenlijk is veel afhankelijk van de duur van de buitenrit. Een goed humeur is het belangrijkste;)

psalm_b

Re: Buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:14

Mobiel met beltegoed, halstertouw, hoevenkrabber
Dit neem ik altijd mee.