Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
smeetjoew schreef:Wat vond ik het toen jammer dat onze paarden zo braaf waren en hun benen bij zich hielden; ze gingen er wel geschrokken vandoor, maar ik had liever gehad dat ze die rothond een klap hadden gegeven.
Heb het ook een keer gehad. Reed buiten en opeens komt een grote hond heel aggressied (dus niet bang) blaffend achter Vera aan. Uiteraard eerste instinct is rennen. Op het moment dat ik haar tegen houd weet ze dat ze moet luisteren en de enige andere optie is aanvallen. Mijn paard bokte dus gewoon onder het stappen meerdere keren naar de hond. Ze bokte dus niet omhoog maar echt gericht naar de hond. Eigenaar riep hond wel gelijk terug, maar hond luisterde in eerste instantie niet. Paard raakte gelukkig niets en door het bokken/schoppen hield ze de hond op afstand. Mijn gezicht stond wel boos vanwege de hond, maar vanbinnen moest ik heel hard lachen. Ben dan echt blij dat ik een aardig dominant paard onder mijn kont heb. labyrinth schreef:maar goed mocht je nou "aangevallen" worden door een hond, en de eigenaar is niet in de buurt, rij gewoon door op hetzelfde tempo. want of de hond raakt verveelt en gaat weg, of krijgt een trap en gaat weg. Het klinkt misschien hard, maar ik denk altijd maar zo, als een hond een trap krijgt en hij overleeft het, dan blijft hij daarna uit de buurt van paarden, overleeft hij het niet, dan is dat heel sneu.
fransje23 schreef:labyrinth schreef:maar goed mocht je nou "aangevallen" worden door een hond, en de eigenaar is niet in de buurt, rij gewoon door op hetzelfde tempo. want of de hond raakt verveelt en gaat weg, of krijgt een trap en gaat weg. Het klinkt misschien hard, maar ik denk altijd maar zo, als een hond een trap krijgt en hij overleeft het, dan blijft hij daarna uit de buurt van paarden, overleeft hij het niet, dan is dat heel sneu.
Als hij het niet overleefd blijft hij ook uit de buurt van paarden![]()
![]()
Maar gewoon op hetzelfde tempo doorrijden is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn paard doet dan alle moeite om vooral niet op die hond te gaan staan. Dus die spirngt van links naar rechts etc. In dit geval stond ik stil maar stilstaan met alle keffende pantoffels die uit het niets te voorschijn komen ging niet lukken.
)

funnyhorses schreef:Ik roep altijd: relex.....niks aan de hand joh.hahaha altijd een hoop spektakel van zo'n hond maar verder ook niks.
labyrinth schreef:Jou oplossing is op zich ook niet slecht, erop af rijden, maar niet iedereen heeft een paard dat zonder zenuwtrekjes op een hond afloopt. Hoe goed je ook bent als ruiter, niet elk paard krijg je in 1 keer op een hond af, en om die hond een beetje bang te maken moet dat wel lijkt me xD
Kan ook redelijk kort draaien als die hond denkt even langs links of recht te gaan. Overigens kan ik beter achter die hond aan gaan dan dat hij tussen de benen van het paard rent.