Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Geen paard van van Hoek van Holland tot aan Den Helder blijft rennen hoor!
Daarna ging ik op een nog sneller paard (Arabier
)
bij ponyhof nooijen in zeeland hebben ze strandritten met stap& draf
ruiter1992 schreef:Je zou ook kunnen beginnen met een rustige strandritbij ponyhof nooijen in zeeland hebben ze strandritten met stap& draf
en strandritten waar je ook gaat galopperen, maar dit is dan een ''gewone'' galop
Saffier schreef:Ik kan me niet voorstellen dat een manege met manege ruiters op het strand in ren galop gaat.
).
). Appelflapje schreef:Saffier schreef:Ik kan me niet voorstellen dat een manege met manege ruiters op het strand in ren galop gaat.
Reken maar van wel. Denk dat veel mensen die wel eens een strandrit bij manege Poelenburgh hebben gemaakt dat kunnen beamen.
Daar weten alle manegepaarden en pony's dat ze op het strand gewoon echt VOL mogen, dus als je erheen rijdt worden ze ook al helemaal hyper. Als dan het voorste paard aangalopeert, schieten ze er allemaal langs en gaan ze echt op hun allerhardst (en dan heb je inderdaad geen controle, dan moet je gewoon verlicht gaan zitten en er niet afvallen.).
Dus TS, ligt er ook heel erg aan wat voor een soort strandrit het is, want bijvoorbeeld zoals ik hierboven beschrijf, daarbij moet je het niet eng vinden en in paniek raken als je merkt dat je niets te zeggen hebt en je keihard over 't strand vliegt. Als je dan ineens wilt stoppen ofzo, dan gaat dat niet en moet je wachten tot de anderen het ook doen (doen ze wel, maar ze zijn gewend dit na een bepaalde tijd ongeveer te doen.).
poematutje schreef:Ik rijd meestal door duinen, bos en strand.
Ga niet altijd voluit in galop over het strand.
Als ze hier eenmaal aan wennen...
Brrr... erg moeilijk om af te leren. (ben ik nu mee bezig bij 1 paardje)
Als ik wel voluit ga, geef ik m alle teugel en we gaan dan echt loeihard!
Gelukkig is ze erg vlak in draf/galop zodat ik eigenlijk geen teugels en zelfs geen beugels nodig heb om te blijven zitten!
(ik ben zo'n kluns die nog wel eens dr stijgbeugels verliest)
Maar advies is: vergeet je angst en geniet volop!
vertrouw je het niet, gewoon niet doen.