Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
buitenrijden met hem gaat ook niet relaxed, alleen maar opletten en op zijn hoede zijn, terwijl ik ernaast gerust een uur kan gaan wandelen buiten..
)
Zeker als je erop zit en je paard geeft een rodeo waardoor je eraf vliegt. Mijn eigen paard reageert er heel goed op als ik afstap, ze word vrijwel meteen rustig dus ik stap altijd af als er zo'n situatie ontstaat. Ze heeft gewoon net wat meer vertrouwen als ik naast haar ga staan en haar op die manier kalmeer. Daarna kan ik zonder problemen ook weer opstappen en rustig verder gaan. Het is heel persoonlijk voor iedere ruiter natuurlijk en ik denk ook niet dat er 1 goede manier is. Het ligt geheel aan hoe je er als ruiter mee omgaat en hoe je je paard aanvoelt. Voor de een werkt het ene beter en voor de andere weer iets anders

). Al met al ben ik dan dus een stuk rustiger, wat dan weer doorwerkt naar het paard dat dus ook een stuk rustiger blijft.
bo0tjeee schreef:Dom Dom Dom om eraf te stappen zeg.
Je moet sowiezo niet met een paard de weg op gaan alleen als die niet verkeersmak is.Of als jij bang bent.
Ik blijf altijd zitten, van rennende paarden heeft de mijne niets als ik erop zit. Als ik er naast sta wordt hij juist wat drukker.
En auto's en vrachtwagens, tractoren, fietsers, blabla, vind hij niet eng. Ik kan de situatie van te voren voor mijn paard wel inschatten hoe hij reageert.