Ruim jij paardenpoep altijd op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjegek

Re: Ruim jij paardenpoep altijd op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:08

ik heb het 1 keer gedaan, was midden op een fietspad, en toen ben ik even afgestapt en heb het met mn voet aan de kant geschopt, was wel stom zette net mn pony stil om af te stappen, komen er fietsers langs die beginnen meteen te zeiken en boos te doen of ik het wle niet effe op wilde ruimen! daar was ik net mee bezig zeg! bemoei je der niet mee en het kan ook wel wat vriendelijker!!!! had bijna de neiging om gewoon weer verder te gaan, maar heb het toch maar opgeruimd.
verder een paar keer gehad dat het gewoon langs de berm was enzo dat laat ik gewoon liggen midden op het fietspad ruim ik wel op, midden op de autoweg weer niet, ben je net bezig komt er een manniak aangescheurd nee dankje.... mn veiligheid gaat voor.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:09

Op straat ruim ik het eigenlijk niet op. Maar het is geen weg waar mensen lopen oid.
In de bak & longeerbak ruim ik het wel meteen op en staat er iemand te kijken of langs de kant ruimt diegene het op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:01

Ik rij niet zoveel buiten, maar als ik ga en het paard mest dan rij ik achteraf wel altijd terug om het even in de goot te scheppen. Op het moment zelf stap ik niet af.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:12

Het ligt eraan, rijd meestal in de berm en dan ruim ik het ook niet op! Op de weg ruim ik het ook niet altijd op ligt er aan wat voor weg het eigenlijk is.. Op een fietspad schuif ik het wel aan de kant..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:15

Op het erf, longeerbak en rijbakken ruim ik het netjes op ( anders ruzie met staleigenaar ) Op de weg bij stal ruim ik het ook op , maar verder niet. Ik kom ook bijna niet op de weg met me paarden, klein stukje en dan hebben we het ruiterpad.

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:17

ik ving het al belachelijk dat hondeneigenaren de poep op moeten ruimen terwijl er hier in onze buurt zo'n 10000 (wel overdreven he :Y) ) katten rondlopen..
ik ben totaal geen kattenmens en alvast sorry voor deze uitspraak aan alle kattenliefhebbers maar:
Ik ruim pas de poep van mij hond op (en paard dus ook) als ze eerst wat aan die katten hier doen..neerschieten die hap!

Katteneigenaren hoeven geen belasting te betalen en ook de poep niet op te ruimen terwijl onze tuin mooi vol ligt met kattenpoep wat ónwijs stinkt!

Dus nee, ik ruim het niet op, van hond en en van paard al helemaal niet

Merel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:19

Het is heel grappig, maar mijn verzorgpaard poept echt altijd alleen maar in de berm! Ze heeft ook altijd haar vaste plekjes met de buitenrit waar ze even haar behoefte moet doen :+
Maar ik vind het altijd zó asociaal als er van die grote hopen paardenpoep gewoon midden op het fietspad liggen ofzo (kom ik hier vaak tegen), als mijn paard dat zou doen zou ik ook gewoon even afstappen en het in de berm schuiven...

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:20

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het noit heb opgeruimd tijdens het rijden....
Maar een paar jaar geleden liep ik met me Jaarling in het dorp hier en het zijn best zeikerds hier in weesp. Kon die het ook niet ophouden en legde een enorme hoop voor de deur bij iemand. Dat wou ik natuurlijk wel opruimen. Maar toen ik uiteindelijk met me schep daar aankwam was het al weg natuurlijk een mooie uitkomst maar stond ik dan pffff.

De politie te paard ruimen het ook nooit op voor zover ik tot nu toe heb beleefd. Gaan ze dan een boete aan zichzelf geven. hihi
dat wil ik wel mee maken dan.

Read_My_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:21

Als het echt op de stoep is schuif ik het in de goot, kan me nl best voorstellen dat sommige mensen zich eraan irriteren, zeker als jou huis op een "paardenroute" ligt en je elke dag zo'n dampende hoop voor je deur hebt :+ , maar gewoon op de weg laat ik het liggen hoor daar heeft toch niemand er last van.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:23

Mijn pony poept nooit buiten! En eigenlijk ook niet in de bak als ik aan het rijden ben! :+ Erg makkelijk, want ik hoef dus nooit te ruimen.
Áls ze op straat zou poepen, dan zou ik het aan de kant schoppen! :j Afstappen en opstappen gaat makkelijk met mijn paard.

roontje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:41

Om eerlijk te zijn ,heb ik dat nog nooit gedaan.
Gelukkig rij ik niet zo vaak buiten.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:42

in het dorp natuurlijk wel maar buitenaf waar het niemand in de weg ligt niet ;)

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:50

op straat ruim ik het eigenlijk nooit op.. afstappen en aan de kant trappen vind ik beetje onzin :P
word toch weg gerede

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:41

ehm nee wij ruimen het niet op.. we rijden ook altijd op buitenwegen dus vind ik het ook niet echt nodig. In een woonwijk ofzo vind ik wel dat je het op moet ruimen.. :P

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:15

hmmm, paardenlief moet altijd 5 meter voordat we geariveerd
zijn even zijn staartje omhoog doen :\.
Ik ruim het wel altijd op ja, heb het 1 keer niet op geruimt en het 2
dagen laten liggen, komt er zo'n oma naar mij toe gelopen:
Wil je voortaan even de poep van je paardje opruimen, we hebben
last van paarden poep op straat :+.
Ooooh, hoe kan het toch he 8)7.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:31

Ik heb geen schep bij met rijden dus ik ruim het niet op. Wel stap ik af om het in de goot/berm te duwen, want het is niet erg fris als het midden op de weg/fietspad ligt. Is het thuis bij ons in de straat, dan ruim ik het wel op. Kleine moeite om dan even een bezem en schep te pakken.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:37

Ik maak redelijk vaak buitenritten, maar ruim het eerlijk gezegt niet op, ben ik ook niet van plan ;)

majotjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:55

ik ruim alles op in de stal (van zelf sprekend), in de wei en als mijn paard op straat poept dan stap ik meestal of en veeg het aan de kant maar als het in een woonwijk is dan vraag ik soms wel een een schep

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:56

wij wonen in de rimboe, ik peins er niet over. hoort bij het platteland. Moet je de wegen zien als er mest uitgereden wordt.....................

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:01

Buiten de bebouwde kom laat ik het liggen. Binnen de bebouwde kom schuif ik het, als het verkeer het toelaat, in de goot. Anders laat ik het liggen.
Hier in het dorp ligt heel regelmatig mest, en moet zeggen dat ik ook nog nooit mensen moeilijk heb zien doen vanwege de mest op straat.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:26

PP-->BRT

kellyyy___xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:35

ik hoorde een paar weken geleden over die poepzakken van iemand, nou die zijn ten eerste ook niet zo goedkoop en ik neem aan dat de meeste paarden daarvan de lucht in schieten! niet erg geschikt dus..
willen ze meer ongelukken hebben of poep op de straat.. nou dan kies ik voor poep op de straat hoor dan een ongeluk krijgen doordat we zometeen allemaal met zo'n poepzak achter hun hol moeten hebben..:n

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 00:32

Voorheen liet ik het liggen, tegenwoordig schop ik het aan de kant in het wandelgebied omdat er steeds meer paarden komen hier en iederen alles laat liggen ben ik bang dat de wandelaars gaan protesteren en terecht.
In de bergen en op straat laat ik het gewoon liggen.

Banani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:01

Als het dichtbij stal is doe ik het wel, maar als het ver is niet, en ik loop zo min mogelijk door het dorp, dus meestal komt het in de berm..
en daar mag het van mij best blijven liggen.. :o

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:42

Ik ruim het op als het bij iemand voor de deur ligt of in een woonwijk. Maar pas wel achteraf, dan ga ik op de fiets met een emmer.
Vraag me dan ook af hoe ze dat willen doen daar in Bergen, want als het paard poept is het leed al geschied en kan je dus direct de boete krijgen, ook al ben je van plan het later netjes weg te halen.
En om een hele rit met poepzak te doen, of het in een grote plastic zak nog je hele buitenrit mee te slepen, dat gaat me echt te ver. Je hebt het wel over een paar kilo dat je extra meesleept...

Ik heb inderdaad ook wel meegemaakt dat ik het later op ging ruimen en dat mensen alsnog gingen klagen. Dan denk ik ook: ik ruim het nu toch op?
Het is echt rijden, terug naar stal, paard verzorgen, poep ophalen en dan pas tuig schoonmaken en zelf wat drinken.
Er is ook een man die juist heel blij is met de mest. 'Gooi maar in mijn tuin hoor, betere bemesting kan je niet hebben!'
En groot gelijk heeft ie, want in honden- en kattenvoer zit volgens mij nog altijd veel meer chemische troep dan in paardenvoer...