Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Voor de manege hebben we een paardenzwemplaats, maar dit is niet heel diep, je kan er niet echt zwemmen zeg maar. Een klein stukje verder, meer aan de zijkant van de manege is gewoon een stuk water met een eilandje in het midden waar je naar toe kan zwemmen. Maar de bodem is er wel heel onregelmatig zeg maar. Dan weer omhoog, dan weer omlaag maar het is wel een goed plekje opzich. 
Maar is het nu niet een beetje te koud om te zwemmen?
rommulus schreef:canadameer is er ook nog (erg mooi maar zwaar illegaal en er word vaak gecontroleerd)
voor zover ik het begreep heeft de alberthoeve (net iets over de grens in drenthe) een speciale paarden zwem plas
net zo als rosworld in zeijen is wel een heel stuk verder weg maar is ook speciaal aangelegd
annemariej schreef:heeft er iemand ervaring bij molkwerum? om met de paardjes daar het strand op te gaan en meschien iemand ervaring met joure?
om te kijken hoe diep het er is.Sok schreef:Ik ben een keer met de pony van m'n achternichtje wezen zwemmen in Hoornsterzwaag, vlakbij Donkerbroek.
Als je op de Jelle Heidawei in Hoornsterzwaag zoekt op google maps zie je achter een boerderij een grote plas bij een stuk heide. Het is een beetje sluip door kruip door om er te komen en ik weet ook niet of het legaal is, maar toen wij er een jaar of 3 geleden waren was er niemand om het te controleren
Foto's heb ik hier niet, zal als ik thuis ben even kijken of ik er nog wat kan vinden!