waar kun je zwemmen met je pony in FRIESLAND!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annemariej

Re: waar kun je zwemmen met je pony in FRIESLAND!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 20:00

oke bedankt voor jullie reacties en takkie_muis mag je bij het ondiepe meertje komen met een pony en zou je de trailer dan bij manege de hjouwer mogen neer zetten? weet je dat meschien en moet ik dan contact op nemen met de manege?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:59

ze hebben er ook gegraven hoe en wat nu geen idee.
misschien moet je bokker pasamba benaderen ze heeft haar paard bij de hjouwer gestald :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:46

Dat klopt inderdaad. Ik zwem ook af en toe met mijn paard. (zie profiel voor foto's ;)) Voor de manege hebben we een paardenzwemplaats, maar dit is niet heel diep, je kan er niet echt zwemmen zeg maar. Een klein stukje verder, meer aan de zijkant van de manege is gewoon een stuk water met een eilandje in het midden waar je naar toe kan zwemmen. Maar de bodem is er wel heel onregelmatig zeg maar. Dan weer omhoog, dan weer omlaag maar het is wel een goed plekje opzich. :j

Ik denk dat als je dat een keer wil doen je best de trailer bij de manege op het terrein mag zetten. Maar ik zou het voor de zekerheid wel even vragen. ;)

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 12:49

oke en kun je het precies uitkunnen leggen waar het watertje zit ik kan het niet echt vinden op google maps

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:09

Tsja, ik kan het niet zo goed uitleggen, als je het vraagd daar dan weten ze het wel. En misschien ben ik er toevallig ook wel wanneer je gaat. ;) Maar is het nu niet een beetje te koud om te zwemmen?

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 13:14

haha ja idd maar het is een leuk idee vooor volgend jaar:D

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 13:14

oow ik heb het te pakken het is een watertje achter de manege met een eilandje :d toch?
en daar kom je via de manege??

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:19

Ja klopt.

Je kan via de manege of om langs de weg. Maar gewoon langs de manege is het makkelijkst. ;)

Froukje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:55

rommulus schreef:
canadameer is er ook nog (erg mooi maar zwaar illegaal en er word vaak gecontroleerd)

voor zover ik het begreep heeft de alberthoeve (net iets over de grens in drenthe) een speciale paarden zwem plas

net zo als rosworld in zeijen is wel een heel stuk verder weg maar is ook speciaal aangelegd

Nog even geduld en dan het is 1 oktober; dan mogen we weer tot 1 mei met de paarden in en bij het Canadameer (Aekingermeer). Honden mogen er ook weer in deze periode. 8-)
Opletten is wel dat het Canadameer eerst erg ondiep is, maar een eind uit de kant heel diep is.
In die periode zal je daar dan ook geen last hebben van de boswachter (als je je normaal gedraagt!) ;)

We hebben op de Alberthoeve wel een waterbak, waar je doorheen kan, maar dat is zeker geen zwemplas.

groetjes Marjanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 14:34

annemariej schreef:
heeft er iemand ervaring bij molkwerum? om met de paardjes daar het strand op te gaan en meschien iemand ervaring met joure?

Ik heb ervaring bij molkwerum!:)
zolang je bij de stenen afscheiding vandaan blijft (ong 10 m. ) is het wel goed:)
het loopt er mooi geleidelijk af en de Halflinger waar ik op reed vond het geweldig:D net als ik trouwens (A)

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 18:01

oke en is het echt een strandje in molkwerum? en hoe lang breed is het daar?

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:46

Froukje, is het canadameer diep genoeg om met een paard van rond de 1.70 te kunnen zwemmen? (en ook veilig nog dan?) collega van me zoekt namelijk zoiets...

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 18:55

ik heb een stukje vlak bij mijn huis gevonden, alleen het is een beetje klei grond maar wel hard en het loopt geleidelijk af ik ben er zelf gaan zwemmen :+ :o om te kijken hoe diep het er is.
het is er op het eind 1.40 en in het begin een tijdje 1 meter zou ik hier in kunnen met men pony??

het is dus wel klei grond maar het is wel overal hard!

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 19:15

:+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:26

Elmira schreef:
Dat had ik al geschreven:

Elmira schreef:
In de groene ster nabij Leeuwarden, als het wat rustiger is. Erg leuk strandje :)

Tussen Tytsjerk en leeuwarden in!

Wist niet dat je daar met paarden mocht komen. Dan moet ik met de zomer maar eens met de trailer naar jullie toe komen :+

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:32

Al wat jaartjes terug heb ik een keer met vriendin elfstedentocht gereden (met paarden) en toen konden we in Workum door t water, maar het was niet diep genoeg om te zwemmen, zo diep als op de foto van de Groene Ster zal het ongeveer zijn geweest.
Was erg mooie bodem om met de paarden het water in te gaan.
Was een recreatieplekje aan t meer

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 16:18

ik heb een stukje vlak bij mijn huis gevonden, alleen het is een beetje klei grond maar wel hard en het loopt geleidelijk af ik ben er zelf gaan zwemmen om te kijken hoe diep het er is.
het is er op het eind 1.40 en in het begin een tijdje 1 meter zou ik hier in kunnen met men pony??

Juulissx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:21

Sok schreef:
Ik ben een keer met de pony van m'n achternichtje wezen zwemmen in Hoornsterzwaag, vlakbij Donkerbroek.

Als je op de Jelle Heidawei in Hoornsterzwaag zoekt op google maps zie je achter een boerderij een grote plas bij een stuk heide. Het is een beetje sluip door kruip door om er te komen en ik weet ook niet of het legaal is, maar toen wij er een jaar of 3 geleden waren was er niemand om het te controleren :D
Foto's heb ik hier niet, zal als ik thuis ben even kijken of ik er nog wat kan vinden!

Daar woon ik vlakbij , is iid een mooi plekje.
maar ik weet niet als het legaal is of niet ?

devilseye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:26

Dit lijkt mij ook zo leuk om een keer met mijn pony te doen. Ik houd dit topic even in de gaten

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 20:05

hoe ziet de grond er uit waar jullie zwemmen of door water gaan alleen maar zand of ook andere grond soorten? zo als klei of moddder of gras

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:11

Zit hier met verkleumde handen achter de PC zich af te vragen of het nu nog wel lekker is om te zwemmen. :+

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 07:50

al vast aan het informeren voor de volgende zomer ;)

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 01:28

ik heb een stukje vlak bij mijn huis gevonden, alleen het is een beetje klei grond maar wel hard en het loopt geleidelijk af ik ben er zelf gaan zwemmen om te kijken hoe diep het er is.

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 16:22

?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:25

Dat weet je zelf denk ik het beste? Klei is meestal best glad, dus weet niet of dat verstandig is. En het kan wel hard zijn, een paard is toch een stuk zwaarder..