Ongeluk gebeurt in - Trauma

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:04

sflj schreef:
jij mag dat bull vinden, de wet is anders. Voor fietsers bestaat er geen max. snelheid. Voor ruiters wel een verbod om op het fietspad te rijden. Bij een ongeval is die laatste dus fout en heeft geen enkel recht van spreken. M.a.w: omdat jij niet kan rijden en je daarom maar niet aan de regels wilt houden, mag een ander, die zich wel aan de wet houdt, gerust in het ziekenhuis belanden en vervolgens beklaag je je ook nog eens?!
Ken je die spotjes 'Nederland wordt steeds a-socialer?'

Dan zou ik nooit meer buiten kunnen rijden!!! Wat een onzin, ik heb alleen maar een fietspad om later in het recreatiegebied te komen! Ja, ik zou ook op een 80 km weg kunnen gaan rijden, maar of dat nou zo verstandig is........ Maar idd wielrenners wijken niet uit en rijden met 3 man breed..... Dat mag kennelijk allemaal wel!

Maar succes met het verwerken, het kost tijd, zoiets, blijf vertrouwen in je paardje houden, dan komt het wel goed!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:24

helemaal mee eens Black2000! ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:53

en als je een crossmotor of mountainbiker op het ruiterpad in het bos tegenkomt, vind je dat ook niet erg zeker? Zelfs niet als jij daardoor van je paard valt en in het ziekenhuis belandt? Want he, anders kunnen zij nooit meer ergens crossen immers?
Kom op jongens, hou je aan de regels en stel je niet zo aan. En als je de regels niet kent, hoor je niet op de weg.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:41

soms moeten regels voor logisch nadenken plaats maken!
Alsof de nederlandse wetten zo super zijn,laat me niet lachen. 8-)
En motorcrossers horen na mijn idee helemaal niet thuis in de natuur,daar heb je crosbanen voor.

Ik persoonlijk heb er helemaal niks op tegen om andere "gebruikers" dan ruiters op een ruiterpad tegen te komen.Voor mij hoeven mensen hun hond ook niet "hysterisch" aan te lijnen omdat ik daar rij met mn paardje.

Wandelaars hoeven ABSOLUUT niet voor mij te wijken ik maak plaats voor hen!
Ik weet dat ik een braaf paardje heb wat het allemaal lief doet maar ik laat me niet voor mn klep rijden door een doorgedraaide automobilist die zo nodig 70kmh moet rijden waar maar 50 of 30kmh mag!!!
Als ik dan de keuze heb om gebruik te maken van een fietspad dan doe ik dat,en enkel om het feit omdat ik me dan veiliger voel ten opzichte van auto's!

En ik draag de verantwoording voor mijn dier,die kiest er ook niet voor om aangereden of afgesneden te worden met een hels tempo.
Aangezien niet elke automobilist zich raad weet als ie een paard op de baan tegen komt loop ik liever aan de rand van een fietspad.
En maar te zwijgen over het voorrang geven aan ruiters in het verkeer whahaha nou daar kan ik nog héél wat story's over kwijt hoor!

Dus met het oog op de veiligheid voor ruiters zeg ik rij in godsnaam over een fietspad en niet door druk verkeer.Want als ruiter weet ik donders goed hoe de regels zijn maar die wetenschap helpt me geen moer als ik in het ziekenhuis lig en mn paardje bij de slager!!!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:52

Vervelend..

Anders vraag je of iemand meegaat, en dan mischien vasthoud?? ;)

Veel succes verder.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:07

Black2000 schreef:
sflj schreef:
jij mag dat bull vinden, de wet is anders. Voor fietsers bestaat er geen max. snelheid. Voor ruiters wel een verbod om op het fietspad te rijden. Bij een ongeval is die laatste dus fout en heeft geen enkel recht van spreken. M.a.w: omdat jij niet kan rijden en je daarom maar niet aan de regels wilt houden, mag een ander, die zich wel aan de wet houdt, gerust in het ziekenhuis belanden en vervolgens beklaag je je ook nog eens?!
Ken je die spotjes 'Nederland wordt steeds a-socialer?'

Dan zou ik nooit meer buiten kunnen rijden!!! Wat een onzin, ik heb alleen maar een fietspad om later in het recreatiegebied te komen! Ja, ik zou ook op een 80 km weg kunnen gaan rijden, maar of dat nou zo verstandig is........ Maar idd wielrenners wijken niet uit en rijden met 3 man breed..... Dat mag kennelijk allemaal wel!

Maar succes met het verwerken, het kost tijd, zoiets, blijf vertrouwen in je paardje houden, dan komt het wel goed!

Is het niet zo dat wij als ruiter ten allertijde de meest veilige verkeers situatie moeten creeeren ? Naar mijn weten is dat wat de wet zegt. Dus dat betekent dat als je moet kiezen tussen autoweg en fietspad ten allertijde met je paard op het fietspad moet. En natuurlijk niet vergeten dat je als ruiter net zo goed een bestuurder bent zoals een fietster.

@ TS veel oefenen , oefenen en nog eens oefenen. Ik hoop dat je je angst kwijtraakt ! Succes

funnyhorses

Re: Ongeluk gebeurt in - Trauma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:36

precies Mickydo!
Ts blijf gewoon naar buiten gaan met je paard en jaaaaa ook op het fietspad.
Ik denk trouwens dat je die wielrenners niet meer tegen komt,die kiezen nu vast een andere route hihihi

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:57

Nee, het fietspad is verboden voor ruiters.
Je mag met je paard op de rijbaan of in de berm.
Dat veel ruiters het toch doen en de politie er niks van zegt is een ander verhaal.
Om in het weiland te komen moet ik ook over de weg of over het fietspad. Als het verkeer druk is op de weg loop / rij ik ook over het fietspad, echter als ik een fietser(s) aan zie komen, ga ik zover mogelijk van het pad af staan/lopen, in de berm omdat ik mij wél erg bewust ben van het feit dat ík de foute ben, mocht er iets gebeuren. En verontwaardigd reageren op iemand die óók zijn hobby uitoefent en daarbij zich wél aan de regels houdt vind ík a-sociaal. (sorry moderator maar een ander woord heb ik er niet voor.)

En dat je dan misschien niet meer buiten kan rijden is toch niet het probleem van die fietser die nu in het ziekenhuis ligt 'omdat jij anders niet kan buitenrijden en dus maar ergens rijdt waar dat niet mag?'

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:06

sflj schreef:
Nee, het fietspad is verboden voor ruiters.
Je mag met je paard op de rijbaan of in de berm.
Dat veel ruiters het toch doen en de politie er niks van zegt is een ander verhaal.
Om in het weiland te komen moet ik ook over de weg of over het fietspad. Als het verkeer druk is op de weg loop / rij ik ook over het fietspad, echter als ik een fietser(s) aan zie komen, ga ik zover mogelijk van het pad af staan/lopen, in de berm omdat ik mij wél erg bewust ben van het feit dat ík de foute ben, mocht er iets gebeuren. En verontwaardigd reageren op iemand die óók zijn hobby uitoefent en daarbij zich wél aan de regels houdt vind ík a-sociaal. (sorry moderator maar een ander woord heb ik er niet voor.)

En dat je dan misschien niet meer buiten kan rijden is toch niet het probleem van die fietser die nu in het ziekenhuis ligt 'omdat jij anders niet kan buitenrijden en dus maar ergens rijdt waar dat niet mag?'

Heeee....daar ie weer hahaha ik miste je al op dit topic! :+
Hoe dan ook iedereen doet het zo hoe het voor hem/haar het veiligste is!En wat die fietsers van toen betreft: Zo zie je maar,haastige spoed is zelden goed! }>
En tja,niet iedereen heeft zo veel levenservaring als jij he!want je bent tenslotte al 99 jaar! *D

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:25

Neem gewoon iemand mee die op een braaf paard rijd, en dan laat je die links van je rijden, jij tegen berm aan dan ben je voor je gevoel beschut, en dan gewoon weer rijden gaan.

Maar idd je mag officieel gewoon weg niet op het fietspad rijden, wel in de berm. en als je wielrenners hard hoort/ziet komen en je rijd netjes in de berm mag je best vragen of ze ven wat langzamer willen gaan, echt de meesten zullen het wel doen.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:10

Na gesprek met de wijkagent kan ik jullie mededelen dat wij ruiters gewoon op het fietspad moeten en ons niet tussen de auto's mogen begeven.
Fietspad verboden ?? Dat vond meneer agent de grootste onzin die hij gehoord had :+
Ik wist wel dat ik niet illigaal bezig was :D

Wat ik al eerder zei , wij als ruiter zijn bestuurder en verplicht om de meest veilige verkeers situatie te creeeren.
Dus idd berm of fietspad. En uiteraad moeten wij rekening houden met onze medemens en ook netjes onze medemens laten passeren en als dat betekent dat je dan even de berm in moet , tsja niets aan te doen :) Wij kunnen makkelijker de berm in met onze viervoeters dan een fietser.
Verder zal ik nu ontopic blijven :P

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:33

mickydo schreef:
Na gesprek met de wijkagent kan ik jullie mededelen dat wij ruiters gewoon op het fietspad moeten en ons niet tussen de auto's mogen begeven.
Fietspad verboden ?? Dat vond meneer agent de grootste onzin die hij gehoord had :+
Ik wist wel dat ik niet illigaal bezig was :D

Wat ik al eerder zei , wij als ruiter zijn bestuurder en verplicht om de meest veilige verkeers situatie te creeeren.
Dus idd berm of fietspad. En uiteraad moeten wij rekening houden met onze medemens en ook netjes onze medemens laten passeren en als dat betekent dat je dan even de berm in moet , tsja niets aan te doen :) Wij kunnen makkelijker de berm in met onze viervoeters dan een fietser.
Verder zal ik nu ontopic blijven :P

Hèhè,eindelijk "het verlossende woord" hihi
Dus TS,gewoon blijven rijden en niet meer terug denken aan dat voorval!
Dat kan iedereen es overkomen,gewoon overmacht!
Succes met het buiten rijden,geniet er maar lekker van. :(:) *\o/*

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:16

Rvv, hfs 2, §1, artikel 8:
1. Ruiters gebruiken het ruiterpad.
2. Indien ruiterpad ontbreekt gebruiken zij de berm of de rijbaan.

Kijk, of het handiger is en of de politie je wel of niet bekeurt is een ander verhaal maar feit is dat het officieel niet mag. Een fietser heeft geen keus en als die vervolgens aangereden wordt kun je als ruiter niet lopen klagen. Afgezien daarvan vraag ik me af hoe de verzekering van de ruiter reageert. Hoe je het wendt of keert, het mag gewoon niet. Die agent weet 't dus ook niet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:51

sflj schreef:
Rvv, hfs 2, §1, artikel 8:
1. Ruiters gebruiken het ruiterpad.
2. Indien ruiterpad ontbreekt gebruiken zij de berm of de rijbaan.

Kijk, of het handiger is en of de politie je wel of niet bekeurt is een ander verhaal maar feit is dat het officieel niet mag. Een fietser heeft geen keus en als die vervolgens aangereden wordt kun je als ruiter niet lopen klagen. Afgezien daarvan vraag ik me af hoe de verzekering van de ruiter reageert. Hoe je het wendt of keert, het mag gewoon niet. Die agent weet 't dus ook niet.

Komt goed! :(:) :+