wandelen op ruiterpaden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:03

Bij ons mag je er wel gewoon over het ruiterpas rijden wandelen fietsen er rijden brommers en auto's :(
nee voor mijn geen ontspannend ritje wandelen, de heletijd kijken of er auto's komen en al helemaal als de wind de andere kant op staat :(:) dan hoor je de auto pas als hij 3 meter afstand van je vandaan is |o -O-
echt heel iritant, en daar bij moeten we ook nog eens een hele drukke weg over en dat is ook geen spretje.
Maar als we dan de weg over zijn en je loopt op de dijk heb je wel een prachtig uitzicht op de maas( ik loop altijd over de dijk)
heel mooi! :D

Mastrootje

Re: wandelen op ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 10:07

Auto's op het ruiterpad? Hoe breed is jullie ruiter pad wel niet dan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:37

Zoals eerder gezegd mag je op het ruiterpad wandelen, ik vraag me alleen af hoe prettig het voor de wandelaar is omdat de meeste paden zeker in het duingebied erg mul zijn. Ik zou het niemand aanraden zeker niet voor langere afstanden. Ik wandel ook wel eens mee naast het paard (mijn man en ik rijden om en om) maar dan alleen op brede paden die niet (te) mul zijn of een goed begaanbare berm hebben. Anders is wandelen echt een uitputtingsslag.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:42

En dan hebben we het nog geeneens over de gezinnetjes die gezellig op het ruiterpad gaan picknicken en hun kleine kinderen midden op het ruiterpad zandkasteeltjes laten bouwen... Kom je daar op af in de volle galop! :(

biancavos

Re: wandelen op ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:02

of gewoon een tent opzetten midden op het ruiterpad..

not2miss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:43

Wandelaars, fietsers etc. mogen niet op het ruiterpad komen, dit is enkel voor ruiters. Of je er dan op zit, met een karretje rijdt of ernaast loopt maakt niets uit. Je mag, als je naast je paard loopt, en er is een ruiterpad, overigens ook niet op het fietspad of op de stoep / het voetpad lopen. Helaas zijn er aar al te veel mensen die het ruiterpad zien als een goede plek om de hond uit te laten, te fietsen etc..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:24

voor zover ik weet mag je met een pony aan de hand ook alleen maar op de ruiterpaden.
hier is het echt een drama vind ik, ik moet met de pony een heel eind omlopen voordat ik, langs het bos lopend, eindelijk bij het ruiterpad kom, wat dan ook nog eens voor een deel vol ligt met losse keien enzo.
of wat blubberig is, en op plekken heel smal...
maar ja, een andere route lukt niet, overal staan bordjes, verboden met paard etc.
en ja, daar valt een shetlandpony dan ook onder.
de eerste keer dat we gingen wandelen had ik daar nog nooit op gelet (op die bordjes), dus ik vrolijk het bos in, nou niet dus, stond gelijk een meneer voor mijn neus die naast het bos woont, wat ik ging doen, -nou, wandelen :)* , en die man gelijk op dat bordje wijzen, mocht niet met een paard. ook niet met een paardJE.
dus nu zijn we verplicht steeds alleen over de ruiterpaden te gaan, iets waar ik erg van baal, het bos is zo mooi en groot, en nu zijn we dus én beperkt in de paden die we mogen bewandelen, én moeten we zo'n eind lopen dat de heen en terugweg al zo ver is, dat we haast niet meer echt het bos in kunnen. (pony loopt vaak niet zo ver, dan krijgt ze last van struikelen...)

dusse, als nou zou blijken dat je niet met een pony aan de hand over ruiterpaden mag, dan kunnen we het bos niet eens meer in!
en wat betreft andere paarden, ja dat is soms best vervelend, mijn pony heeft er een handje van keihard te roepen naar andere paarden, en er vervolgens achteraan te willen,
dan sta je dus ergens in het bos met een steigerende drukke shet aan touw :P

tot nu toe niet meegemaakt dat een ander paard slecht reageerde op onze pony gelukkig, of dat we in de weg liepen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:37

_silvie_ schreef:
Als je met je paard loopt ben je "bestuurder" en hoor je op het fietspad te lopen. Op de ruiterpaden mag volgens mij ook, maar ik doe het nooit. Vind het vervelend voor de mensen die er moeten rijden.

Pardon?
Als je met je paard aan de hand loopt, ben je wel bestuurder, maar géén fietser.
Je hoort als ruiter gewoon op het ruiterpad, op de weg of in de berm, maar nooit op het fietspad.

In principe staat nergens dat het ruiterpad verboden is voor ander verkeer dan ruiters, dus volgens mij mogen andere verkeersdeelnemers daar ook gewoon komen.