Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pNg schreef:Ik vind het ook heerlijk om alleen na buiten te gaan. Zeg eigenlijk altijd als mensen me vragen of ik het niet saai vind alleen: Ik ben niet alleen, ik ben met me paard en dan vind ik heerlijk. Rust, niks aan je hoofd, en in volle galop niks anders horen dan de wind.
Ik ga heel af en toe wel eens samen met een vriendin en dat is ook wel leuk maar toch ga ik heel graag alleen.
Dus je bent niet de enige hoor..
ginger18 schreef:Ik vind het op zijn tijd heerlijk om alleen naar buiten te gaan. Maar als ik te vaak alleen moet dan word ik het beu. Ik denk ook doordat ik een eind over de weg moet voor ik in de bossen ben. Als ik eenmaal in de bossen ben vind ik het heerlijk om alleen te zijn.
Arabesk schreef:Vroeger wel, medestalgenoten reden toch te hard voor mijn paard, nu rij ik het liefst met mijn partner. Waarbij we nog steeds kibbelen over een geschikte snelheiddat wel.
Bij ons is er ook een praktisch aspect; de duinen zijn 8 km breed en als je in het midden van die duinen van je paard lazert en je bent alleen is dat niet fijn.
@ TS je hoeft je geen zorgen te maken over de ijzerloze hoeven van je paard, onze paarden zijn nooit beslagen geweest en we rijden echt veel buiten en niet alleen in de duinen, maar ook gewoon over straat
capopjekop schreef:Ik rijd alleen veel ontspannender. Amber kan nogal een miepje zijn en dan ben ik constant bezig of ze zich gedraagt tegen andere pony's en met anderen erbij wil ze altijd racen. Egoistisch voel ik me niet, want ik rijd toch voor mezelf en niet voor anderen?
breezy302 schreef:Morrie schreef:ik rij ALTIJD alleen.
Mijn stalgenoten hebben KWPNers die een heel ander tempo hebben dan mijn koudbloed en dat gaat mij veel te hard.
Ik let als ik alleen ben ook veel beter op de signalen die mijn paard afgeeft, als ik met iemand aan het kletsen ben en ik mis iets, is de kans op ongelukken vele malen groter.
Uit ervaring weet ik dat mijn paard bij me blijft als ik eraf val, en me keurig weer thuis brengt als ik er daarna weer op geklommen ben
Je kan ook je been breken en niet in staat zijn om weer op te staan, liever een paard wat terug naar stal rent ( stalgenoten ondernemen dan direct actie) dan een paard wat blijft staan. Een gsm heb ik altijd bij me maar dat is eigenlijk ook nutteloos als ik bewusteloos ben. Om die reden rij ik liever met anderen en als ik alleen ga blijf ik altijd in de buurt en op paden waarvan ik weet dat er mensen langskomen. Ergens in de middle of knowhere ga ik niet alleen rijden.
blensink schreef:Ik vind het heerlijk om er met mijn Flashje alleen op uit te trekken.
.
.
, heb me overgegeven en besef me nu dat ze veel meer aan kan dan dat ik dacht
HerAndHorse schreef:ik vind het wel fijn om in de buitenbak te rijden met mijn pony, het moet dan wel droog zijn.. op buitenrit ga ik zowieso nooit alleen omdat dat te gevaarlijk is. mijn pony is niet 100% verkeersmak dusja,
marsyl schreef:ik rij ook het liefst alleen buiten, maarja ik ben 15![]()
dus dat ik niet zo'n slim idee..![]()
ik vind het dan zo lekker rustig, heerlijk alleen.
en dan ook nog het liefst s'morgens heel vroeg ofzo..

blensink schreef:Whahah, geweldig instucteur boodschappendressuuur leuke foto weer!