regenkleding te paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsething

Re: regenkleding te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:03

ik heb gehoord over de hugs kitt lange chaps, maar hetlijkt mij dat je dan nog nat wordt op je kont en in je kruis of valt dat mee?

En zijn er ook soortgelijke chaps (van een ander merk mag ook) die wel compleet waterdicht zijn, en ook als thermobroek werken.

Groetjes Wendy

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:11

horsething schreef:
ik heb gehoord over de hugs kitt lange chaps, maar hetlijkt mij dat je dan nog nat wordt op je kont en in je kruis of valt dat mee?

En zijn er ook soortgelijke chaps (van een ander merk mag ook) die wel compleet waterdicht zijn, en ook als thermobroek werken.

Groetjes Wendy

Hoe bedoel je die "compleet waterdicht"? Als "geen natte kont en kruis"? In dat geval moet je gewoon een thermobroek kopen.
Voor die natte kont kan een goede jas veel doen, gewoon zorgen voor een jas die over je zadel valt als je met regen gaat rijden.

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:23

Aangezien wat ik hier lees de broek niet geheel waterdicht is. Omdat je rijbroek die eronder zit wel nat wordt, alleen voel je de kou niet. Of begrijp ik het dan verkeerd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:26

Mijn nieuwste aanschaf heb in nog niet in de praktijk mogen testen, maar ik heb nu een Barbour Stockman coat:

Afbeelding

De verhalen die ik er over hoor zijn in elk geval erg lovend.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:26

zij schreef:
ik heb van die rainleggs.. gewoon bij de anwb gekocht, maar je hebt ze ook in ruitershops. ideaal als ze op te rollen zijn. dan hoef je ze alleen maar om je middel te doen, en evt uit te rollen als t gaat regenen ;)

Die heb ik ook, heel handig! Ook te verkrijgen bij fietsenwinkels..

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:07

Ik heb ook een wax jas. Ik heb m tot nu toe alleen nog maar op de fiets aan gehad en echt wind- en water dicht. Nu vind ik het weer zonde om m op het paard aan te doen :D
Die rainlegs lijken me ook erg handig!