Bellen te paard, verboden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Bellen te paard, verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:30

ik zou mijn telefoon niet in de hand houden maar gewoon in mijn zak en als ik al zo nodig zou willen bellen of smsen afstijgen en er daarna weer opgaan, want je paard kan er maar zo vandoor gaan en dan lig jij er sneller naast dan wanneer je hem gewoon in je zak hebt zitten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:33

bestuurders van motorvoertuigen en snorfietsen mogen dus niet bellen. Anderen dus wel.
Mocht het toch verboden worden, bedenk dan dat je met een paard aan de hand ook bestuurder bent. ;)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:12

Ik bel ook op mn paard, natuurlijk geen hele gesprekken, wel gewoon dat ik even langskom, bijvoorbeeld om hem even te laten drinken, zo had ik dus ook een foto in mijn topic, ik zal eerlijk zijn, ik wist niet eens dat het verboden was, dacht dat het eigen verantwoording was...
Beetje onzin vind ik het, maar als het verboden is, zal ik er op letten...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:15

Je telefoon gewoon achter je cap drukken! Kun je zo handsfree bellen :))

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:18

Ik vind het ook een beetje onzin, in stap ga je heus niet zo hard als op in een auto, op een bromfiets of scooter, of fiets. :n

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:13

Ohw, weer wat geleerd, bel regelmatig te paard... Als ik verdwaald ben ofzo, of als ze van het werk bellen...
Weer wat geleerd, voortaan maar handsfree dan, dat vind ik dan wel weer makkelijk, ook al zijn die van mij op 1 hand behoorlijk te rijden _O-

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:16

Letterlijk staat in het RVV dat het ‘het degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig bestuurt, verboden is om een mobiele telefoon vast te houden’. Het is dus niet alleen verboden om rijdend te bellen, ook rijdend sms-en, een adres opzoeken of een telefoonnummer opslaan is niet toegestaan.

Op je paard mag je dus gewoon bellen, sms'en etc.
Maar verstandig is het zeker niet ;)
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 21-08-09 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:18

sflj schreef:
bestuurders van motorvoertuigen en snorfietsen mogen dus niet bellen. Anderen dus wel.
Mocht het toch verboden worden, bedenk dan dat je met een paard aan de hand ook bestuurder bent. ;)

Nee dan weer niet ;)
Dan ben je een geleider van een rijdier, geen bestuurder ;)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:23

Eigen keuze vind ik :)
Jij weet zelf het beste of je paard braaf genoeg is om de telefoon op te nemen of niet toch? :)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:28

Ik ga elke week met een vriendin stappend naar de les...maar dat laatste stukje moet ik altijd alleen en dan zit ik ook altijd te bellen/smsen....
Heb zelfs wel eens in galop op t zandpad gebed :+

Vind t onzin als het verboden zou worden!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:29

Lynn_x schreef:
Eigen keuze vind ik :)
Jij weet zelf het beste of je paard braaf genoeg is om de telefoon op te nemen of niet toch? :)

Nou ja, zelfs het braafste paard kan wel eens schrikken :D En dan lig je er dus zo naast, je zit je dan niet 100% te concentreren.

( :o m.a.w. dat had ik dus vorige week, was verdwaald en had route hier gevraagd op bokt-mobiel :x Wilde even later posten dat ik de weg weer had gevonden, paardje lekker in sukkeldrafje, schrikt van een spook en ik lag ernaast... sloeg helemaal nergens op, maar puur omdat ik niet op zat te letten. Kon gelijk mijn telefoon afstoffen _O- )

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:32

Ik zal nooit bellen als ik op het paard zit en ik maak gebruik van de openbare wegen, hartstikke gevaarlijk. Ook afstappen is niet bij ieder paard een optie. In de bak bel ik overigens ook nooit te paard, vind het risico het niet waard..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:33

anjaatjuh schreef:
Op je paard mag je wel bellen mits je paard gemotoriseerd is :+

Dus op je paard mag je niet bellen want hij heeft geen motor :?
Ik denk dat je tenzij bedoelt ipv mits.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:56

Nou, ik was er echt heilig van overtuigd dat je behalve met je fietsbel niet meer mocht bellen op de fiets. Maar heb net even gegoogled en het is dus niet zo. Ik vond het ook al een onzinnig wetsvoorstel. Maar goed, ontopic: voor te paard bellen ook even gegoogled en te paard mag het dus ook. Wat ik dus eerder gepost heb, klopt niet.

_xCatlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:13

Het mag volgensmij ook wel, maar ik vind het niet verstandig.

Al lees ik wel mn smsjes op paarden die ik vertrouw, maar meestal ook niet.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 15:23

Draaikolk schreef:
sflj schreef:

Nee dan weer niet ;)
Dan ben je een geleider van een rijdier, geen bestuurder ;)

Ja, je bent wel degelijk een bestuurder. Dat heb ik tenminste geleerd bij het koetsiersbewijs en rijbewijs.

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:36

Ik bel ook vaak te paard en kom ook regelmatig politie tegen terwijl ik bel en die kijken niet op of om.
Voor de mensen die het niet verstandig vinden: Ik denk dat iedereen zelf wel verstandig genoeg is om te bedenken of het wel of niet kan.

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:45

Wat ik me nog goed herinner van mijn theoretisch rijexamen is, dat ja als ruiter of als begeleider van een dier(en) ook een bestuurder bent. Het is dus verboden. Een vriendin van me is al eens aangesproken door een agent.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:49

Van mij mag het verboden worden! Levensgevaarlijk bellen te paard, wat als hij schrikt en weg schiet?
Dan lig jij er af, paard weg en mobiel kapot? Nee never nooit bellen te paard, voor smsen idendito.
Van mij mogen ze de cap ook verplichten, maar dat is nogal off-topic, sorry.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:33

KellyZ schreef:
Van mij mag het verboden worden! Levensgevaarlijk bellen te paard, wat als hij schrikt en weg schiet?
Dan lig jij er af, paard weg en mobiel kapot? Nee never nooit bellen te paard, voor smsen idendito.

Ik heb liever niet dat er vanalles maar verboden wordt. Het zou wel fijn zijn als er meer mensen eerst zouden nadenken over waar ze mee bezig zijn zodat er geen gevaarlijke situaties uit voortkomen. Of het veilig is om te bellen op je paard hangt vooral af van de combi paard en ruiter, wat bij de ene combi verantwoord is, is bij een andere combi potentieel levensgevaarlijk.
Persoonlijk vind ik het niet gewenst om te bellen/smsen op het paard, deels vanwege de veiligheid, maar vooral omdat ik het respectloos vind naar degene met wie je die buitenrit maakt: je paard.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:38

Waratje schreef:
KellyZ schreef:

Ik heb liever niet dat er vanalles maar verboden wordt. Het zou wel fijn zijn als er meer mensen eerst zouden nadenken over waar ze mee bezig zijn zodat er geen gevaarlijke situaties uit voortkomen. Of het veilig is om te bellen op je paard hangt vooral af van de combi paard en ruiter, wat bij de ene combi verantwoord is, is bij een andere combi potentieel levensgevaarlijk.
Persoonlijk vind ik het niet gewenst om te bellen/smsen op het paard, deels vanwege de veiligheid, maar vooral omdat ik het respectloos vind naar degene met wie je die buitenrit maakt: je paard.

Ik vind het inderdaad ook respectloos voor je paard, je maakt immers een (buiten)rit met hem/haar en dan ga je zitten bellen. Ik vraag me dan altijd af wat er ZO belangrijk is waarom je moet bellen te paard..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:41

Miss_Malfoy schreef:
Lalidan schreef:
Fietser is evengoed bestuurder, en die mag nog wel bellen. Dus zolang het niet expliciet voor een bepaald soort bestuurder staat aangegeven dat het niet mag, mag je wettelijk dus gewoon bellen. Of het verstandig is, is natuurlijk een tweede....

Edit: volgens mij vergeten degene die die wetten maken gewoon dat er ook nog ruiters en menners in het verkeer voorkomen := Vandaar dat wij nog mogen bellen :+

Houden zo! Al die regels. Zie je mensen al een handsfreeset op hun dure zadel lijmen? :Y)

Ik weet niet hoe bekend jij bent met moderne technologie :P maar die mensen die op straat (lopen) tegen zichzelf praten die zijn vaak ook handsfree aan het bellen }:0 . En nee die hebben niet zo'n set in de lucht gemonteerd die hebben gewoon een headset/oortje. :+ . Te paard is dat misschien ook welpractisch dan :P. Bovendien hebben bijna alle mobiele telefoons tegenwoordig een speaker functie dus je hoeft niet eens iets an te schaffen.

sorry viel me gewoon op dat niemand daar dan aan denkt

EDIT: het gaat om besturder van gemoteriseerde voertuigen dus het is niet verboden te paard, het iswel onpraktisch als het echt nodig is kan het gewoon handsfree natuurlijk.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:43

Ik zeg: laten we Dabo vragen een handsfreeset te ontwerpen, net zoiets als die bier-helmen met aan beide kanten bier en een slangetje naar je mond, dan een telefoonset op je cap waar je je telefoon in klikt en dan een microfoontje naar je mond en een dopje in je oor! := :Y)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:45

Inderdaad AnnebelleVD! :))

Ik bel/sms trouwens regelmatig te paard. :+

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:46

Daarom heb ik een handsfree setje in de jas, (een koptelefoon met oordopjes en een speaker) en daar praat ik dan door. Geen telefoon aan het oor en kan de teugels gewoon blijven vasthouden. :)