Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lynn_x schreef:Eigen keuze vind ik![]()
Jij weet zelf het beste of je paard braaf genoeg is om de telefoon op te nemen of niet toch?
En dan lig je er dus zo naast, je zit je dan niet 100% te concentreren.
m.a.w. dat had ik dus vorige week, was verdwaald en had route hier gevraagd op bokt-mobiel
Wilde even later posten dat ik de weg weer had gevonden, paardje lekker in sukkeldrafje, schrikt van een spook en ik lag ernaast... sloeg helemaal nergens op, maar puur omdat ik niet op zat te letten. Kon gelijk mijn telefoon afstoffen
) Draaikolk schreef:sflj schreef:bestuurders van motorvoertuigen en snorfietsen mogen dus niet bellen. Anderen dus wel.
Mocht het toch verboden worden, bedenk dan dat je met een paard aan de hand ook bestuurder bent.
Nee dan weer niet
Dan ben je een geleider van een rijdier, geen bestuurder
KellyZ schreef:Van mij mag het verboden worden! Levensgevaarlijk bellen te paard, wat als hij schrikt en weg schiet?
Dan lig jij er af, paard weg en mobiel kapot? Nee never nooit bellen te paard, voor smsen idendito.
Van mij mogen ze de cap ook verplichten, maar dat is nogal off-topic, sorry.
Waratje schreef:KellyZ schreef:Van mij mag het verboden worden! Levensgevaarlijk bellen te paard, wat als hij schrikt en weg schiet?
Dan lig jij er af, paard weg en mobiel kapot? Nee never nooit bellen te paard, voor smsen idendito.
Van mij mogen ze de cap ook verplichten, maar dat is nogal off-topic, sorry.
Ik heb liever niet dat er vanalles maar verboden wordt. Het zou wel fijn zijn als er meer mensen eerst zouden nadenken over waar ze mee bezig zijn zodat er geen gevaarlijke situaties uit voortkomen. Of het veilig is om te bellen op je paard hangt vooral af van de combi paard en ruiter, wat bij de ene combi verantwoord is, is bij een andere combi potentieel levensgevaarlijk.
Persoonlijk vind ik het niet gewenst om te bellen/smsen op het paard, deels vanwege de veiligheid, maar vooral omdat ik het respectloos vind naar degene met wie je die buitenrit maakt: je paard.
Miss_Malfoy schreef:Lalidan schreef:Fietser is evengoed bestuurder, en die mag nog wel bellen. Dus zolang het niet expliciet voor een bepaald soort bestuurder staat aangegeven dat het niet mag, mag je wettelijk dus gewoon bellen. Of het verstandig is, is natuurlijk een tweede....
Edit: volgens mij vergeten degene die die wetten maken gewoon dat er ook nog ruiters en menners in het verkeer voorkomenVandaar dat wij nog mogen bellen
Houden zo! Al die regels. Zie je mensen al een handsfreeset op hun dure zadel lijmen?
maar die mensen die op straat (lopen) tegen zichzelf praten die zijn vaak ook handsfree aan het bellen
. En nee die hebben niet zo'n set in de lucht gemonteerd die hebben gewoon een headset/oortje.
. Te paard is dat misschien ook welpractisch dan
. Bovendien hebben bijna alle mobiele telefoons tegenwoordig een speaker functie dus je hoeft niet eens iets an te schaffen.