hyppolyte schreef:Zelfs als je minstens een half jaar bedoelt, dan is dat nog te weinig. Zeker als het paard dat je koopt met ijzers staat en je die er onderuit wilt hebben. Je moet inderdaad minimaal een jaar rekenen voordat de hoeven strek genoeg zijn om over allerlei ondergronden te kunnen lopen. Het eerste halfjaar is het sowieso meer herstellen van de hoef en gewenning aan harde vlakke ondergronden zoals bestrating/asfalt. Als dat een beetje goed verloopt dan kun je gaan oefenen op andere ondergronden, dat moet je vooral niet onderschatten.
Bovendien heb je ook de conditietraning nog, daar moet je i.m.o. toch echt minimaal een jaar voor uittrekken. Een keer een dagrit, of een endurancerit van een paar dagen, daar moet je al naartoe trainen, maar vergeleken met elke dag 15-20 kilometer afleggen en dat een paar maanden tot een half jaar lang, dat is hele andere koek.
Je krijgt juist positieve reacties omdat je goed voorbereid wilt beginnen, en terecht. Maar er zijn nog wel wat dingen die je nog wat onderschat.
Wat je trouwens zegt over dat je je paard in zweden zomaar ergens in een landje mag zetten, als het maar uit het zicht van de landeigenaar is, doet mij vermoeden dat het toch niet echt de bedoeling is. Ik zou dus alvast gaan zoeken naar plekken waar je kunt overnachten.
Ja het is ook fijn als je me op de dingen wijst die ik nog wel onderschat. Ik zal nu ook zeker een jaar van te voren, waarschijnlijk langer van te voren het paard aanschaffen/trainen voor ik begin!
Ik ben niet van plan om elke dag (zoveel) te lopen, 3/4 per week en de andere dagen op een goed plekje staan, rustig aan doen dus. Ik weet dat dat ook behoorlijk wat is, maar het is niet elke dag. Dit scheelt alweer wat. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik daarvoor maar minder hard mag trainen of minder goed voorbereid weg mag gaan.
Ik weet niet of je misschien wat verdiept heb in Zweden, maar in Zweden geld het allemans recht. Hier mag je dus echt op het land van iemand anders staan, en een tent opzetten voor maximaal 24 uur. Langer, dan moet je toestemming vragen aan de landeigenaar. Maar het is dus wel zo dat je simpel weg ergens mag verblijven in de natuur, ook al is het land van iemand. Dit is harstikke mogelijk
http://www.zwedenweb.com/content/allemansrecht.php