hoeveel kost een pony huren voor 1 middag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:29

ik ken er zat :j
vooral als je zonder begeleiding gaat
en vind he eigenlijk niet zo gek; de persoon ken je niet en ik zou niet zomaar een paard meegeven ;)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:26

wopkelover schreef:
bij ons in brabant is het verplicht anders krijg je geen paard mee
er zijn enkele manege die het nog wel doen maar die kun je maar op 1 hand tellen
ze willen het zlef hier zo erg gaan maken dat je zonder ruiterbewijs niet eens meer in de drunese duinen mag rijden:(

Klets niet zo joh...Als je het niet weet, dan moet je er niet over praten.
ontopic, het verschilt per manege. Wil je alleen op pad of met begeleiding? Ik zou gewoon even bellen denk ik.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:00

wopkelover schreef:
juist en als je vriendin een ruiter bewijs heeft is zij zelf verantwoordelijk snap je

Nee hoor, zelfs als je vriendin 20 ruiterbewijzen heeft en een briefje tekent dat het eigen verantwoording is dag nog is de manege aansprakelijk als er wat gebeurt.
Je ruiterbewijs heeft niks met aansprakelijkheid te maken, het is op papier enkel een indicatie van je rijvaardigheid maar het zegt in feite niks. Als jij op een oermakke pony je rondjes buiten draait heb je dat ding, wat dus niet wil zeggen dat je weet hioe je het moet aanpakken als je paard/pony er van door gaat oid.
Bovendien is een ruiterbewijs absoluut niet door heel Nederland verplicht en wat bij jullie maneges geldt kan op andere plekken weer anders zijn.

edit: Ontopic, nogmaals TS, gewoon even bij een manege informeren, dat is de snelste manier om er achter te komen!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:01

Bizzybijtje schreef:
wopkelover schreef:
als zij geen ruiterbewijs heeft krijgt zij geren paard mee sorry

Uhm.... ik heb ook geen ruiterbewijs en ook weleens een paard gehuurd voor een buitenrit van 2 uur, en ik kreeg gewoon een paard mee hoor.... Ligt er maar net aan waar je gaat rijden :)

Mocht het om onze meeting gaan waren zowel Rebecca als ik bekend en heb ik een ruiterbewijs ;)
En met een ruiterbewijs mag je geloof ik nog een aantal mensen meenemen.

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:32

Informeer eens bij wat stallen in de buurt. Pak de telefoon en je bent gelijk een stuk wijzer :D

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:05

druppeltje schreef:
wopkelover schreef:
er zijn enkele manege die het nog wel doen maar die kun je maar op 1 hand tellen
ze willen het zlef hier zo erg gaan maken dat je zonder ruiterbewijs niet eens meer in de drunese duinen mag rijden:(

Klets niet zo joh...Als je het niet weet, dan moet je er niet over praten.
ontopic, het verschilt per manege. Wil je alleen op pad of met begeleiding? Ik zou gewoon even bellen denk ik.

ik weet het wel degelijk hoor
mischien heb jij dit gemist
ik weet niet zeker of het door gaat maar dat er plannen zijn dat weet ik wel
dusseh klets niet zo als hje het niet weet zou ik zeggen

Sidera

Re: hoeveel kost een pony huren voor 1 middag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:08

Ik ben maar op 1 stal geweest waar je paarden kon huren en zomaar mee kreeg. Bij andere waren er echt voorwaarden. (zoals ruiterbewijs, maar ook andere dingen)

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:14

Het ligt er naturlijk ook aan bij welke stal.
En je rijervaringen enzo.
Soms vragen ze ook gewoon of je even wil voorrijden en als ze het dan goed keuren dan mag je soms een paard mee.
Ze vragen vaker naar een FNRS paspoort als je van een manege af komt..
Ik ben nog nooit naar een Ruiterbewijs gevraagd en heb al genoeg paarden mee gekregen met een FNRS paspoort

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:18

ja dan krijg je ook een paard mee
maar dan moet je wel geloof ik f4 kunnen rijden

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:48

Waarom niet gewoon begeleiding mee nemen? Zo erg is het toch niet? ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:57

@Wopkelover: Hoe kom je aan die (on)wijsheid dat je in Brabant een ruiterbewijs nodig zou moeten hebben om een paard mee te krijgen? :? Zelfs bij onze 'buren' in Drunen kun je sinds jaar en dag een paard mee krijgen zonder ruiterbewijs! Dat er sprake van zou zijn dat je zonder bewijs niet in de Drunense duinen zou kunnen rijden, is helemaal van de zotte! Gewoon niet waar!!! Het wordt juist veel soepeler (ken de boswachter van Natuurmonumenten persoonlijk).
Wel is een label verplicht (die je per dag kunt kopen of voor een heel jaar) ivm onderhoud van de ruiterpaden, maar dat staat helemaal los van het ruiterbewijs.
Als ruiterbewijshouder kan ik je vertellen dat zo'n bewijs 'iets' zegt over je rijvaardigheid en dat je theoretische kennis hebt opgedaan over o.a. ruiteretiquette, verkeersregels, omgang en verzorging, etc.
Wel is het zo dat in sommige natuurgebieden (en die zijn zo ongeveer op 1 hand te tellen) een ruiterbewijs verplicht is gesteld. Daar zitten de Loonse en Drunense duinen absoluut niet bij!

Aan TS: informeer bij maneges, hier in de omgeving weet ik wel adresjes waar je een paard mee kan krijgen als je alle gangen beheerst. Maar vaak is met begeleiding rijden veel leuker joh; zeker als je niet bekend bent in een gebied, rij je juist onder bgeleiding de mooiste routes. Ook heb je minder verantwoordelijkheid te dragen over je paard en jezelf en dus meer tijd om te genieten! Succes! ;)

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:01

Je moet maar eens kijken op de website van De Drift in Dwingeloo. Die verhuren paarden met en zonder begeleiding. Prijzen staan op de site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:28

LovingTweety schreef:
Bizzybijtje schreef:

Uhm.... ik heb ook geen ruiterbewijs en ook weleens een paard gehuurd voor een buitenrit van 2 uur, en ik kreeg gewoon een paard mee hoor.... Ligt er maar net aan waar je gaat rijden :)

Mocht het om onze meeting gaan waren zowel Rebecca als ik bekend en heb ik een ruiterbewijs ;)
En met een ruiterbewijs mag je geloof ik nog een aantal mensen meenemen.

Echt waar? Dat wist ik niet :+

Tallytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:18

ik woon toch ook in brabant en heb ook nog niet gehoord van strenge controles op ruiterbewijs......

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:17

wopkelover schreef:

Ik ga altijd op buitenrit met begeleiding. Zou het maar niets vinden zonder begeleiding, omdat je de paarden ook niet kent...
Maarja, dat ben ik:P