geen ruiterbewijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:58

Dat is met de misleidende info op wiki wel zinvol.

hc

KiWiKo

Re: geen ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:01

ik heb ook geen ruiterbewijs :) :)

maar wel zo een 500 mensen klaargestoomd voor het ruiterbewijs :D

dat papiertje zegt mij niks :)

Everyone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:18

zonder ruiterbewijs mag je gewoon naar buiten hoor! Je hebt toch ook geen ''fietsbewijs'' nodig om te mogen fietsen.

Martine74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:42

Ik heb ooit wel eens gehoord dat je het nodig hebt.
Zo ja waar kun je dat aanvragen dan.
Ik ga binnenkort beginnen met lessen hoop ik als ik een manege gevonden heb, die nog ruiters aanneemt.

xEvaFay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:23

Voor sommige wedstrijden heb je hem geloof ik ook nodig in iedergeval bij knhs. Daarvoor kan het handig zijn verder is het nergens voor nodig.

Dikke kusjj.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:28

Ik kan echt geen enkele wedstrijd bedenken waarvoor je een ruiterbewijs nodig zou hebben hoor.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:34

hoe zit het dan als je iemand anders paard rijd. ik hoorde dat je alleen verzekerd bent als je een ruiterbewijs hebt. maar dit klopt toch ook niet. aangezien ik ook gewoon wa verzekerd ben. of hoe zit dat dan. want ik zit ook wel eens te denken eraan. maar bij de ene hoor ik dat het voor de verzekering niks uit maakt en de ander zecht dat het wel uitmaakt of je een ruiterbewijs hebt.
weet iemand hoe dat zit?

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:42

Als je gewoon WA verzekert ben dan ben je dus gewoon verzekert. Ruiterbewijs voegt niets toe.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:12

oke thanx.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:38

Ik rijd ook altijd zonder ruiterbewijs hoorde onlangs ook dat het niet verplicht is!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:48

volgens mij mag je zonder ruiterbewijs idd gewoon naar buiten...

Uniquestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:24

Volgens mij kan je gewoon zonder ruiterbewijs naar buiten
ik doe het zelf ook altijd !!

ILOVEVIVIAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:06

ik rij altijd overal buiten, geen ruiterbewijs.

not2miss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:32

In principe mag je gewoon zonder ruiterbewijs naar buiten. Alleen op bepaalde plekken die bijvoorbeeld beschermd zijn (denk aan grond beheert door natuurmonumenten, prive grond die ter beschikking is gesteld ea) is een ruiterbewijs verplicht. Ook als men een paard wil huren wordt er naar een ruiterbewijs gevraagd. Echter, ga je met meerdere rijden, en wil je dus meerdere paarden huren, dan is er maar 1 persoon die in het bezit ervan dient te zijn. Of dat ook zo met rijden in beschermd gebeid is durf ik niet te zeggen. In ieder geval, maak je geen zorgen. Op de meeste plaatsen kun je gewoon zonder ruiterbewijs buiten rijden.

not2miss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:36

floorsil schreef:
hoe zit het dan als je iemand anders paard rijd. ik hoorde dat je alleen verzekerd bent als je een ruiterbewijs hebt. maar dit klopt toch ook niet. aangezien ik ook gewoon wa verzekerd ben. of hoe zit dat dan. want ik zit ook wel eens te denken eraan. maar bij de ene hoor ik dat het voor de verzekering niks uit maakt en de ander zecht dat het wel uitmaakt of je een ruiterbewijs hebt.
weet iemand hoe dat zit?

@floorsil: als je het paard van een ander rijdt is de eigenaar aansprakelijk voor wat er gebeurd, mits jullie samen een contract hebben opgesteld en ondertekent waarin staat dat dit niet zo. Wat dat betreft maakt het wel of niet hebben van een ruiterbewijs niets uit. Er is een nummer van Bit waar dit allemaal in staat uitgelegd, ik zal kijken of ik er nog achter kan komen welk nummer dit precies is. (dat wordt een hoop geblader :P )

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:50

xEvaFay schreef:
Voor sommige wedstrijden heb je hem geloof ik ook nodig in iedergeval bij knhs. Daarvoor kan het handig zijn verder is het nergens voor nodig.

Dikke kusjj.
Bedoel jij niet het ruiterpaspoort?
Het ruiterpaspoort kun je gewoon aanvragen, voor het ruiterbewijs moet je examen doen.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:51

not2miss schreef:
Echter, ga je met meerdere rijden, en wil je dus meerdere paarden huren, dan is er maar 1 persoon die in het bezit ervan dient te zijn.

Tenzijn je met meer dan 8 bent dus. Want de eigenaar van het ruiterbewijs mag maximaal 7 mensen begeleiden.