Hebben jullie veel bos in de buurt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elsyie

Re: Hebben jullie veel bos in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:40

stroe, gelderland. Midden op de veluwe! en honderden kilometers aan ruiterpad! Je kan er heerlijk zwerven!!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:53

hier: http://www.toerismeberingen.be/Html/fontein.htm#pano wonen wij, ons huis is niet te zien door de bomen.
Genoeg bos zou ik zo zeggen :D

Gewoon even op de panoramafoto klikken, met de cursor kun je dan verder.
Soms zie je hier door de bomen het bos niet meer :+

Oprijlaan af en ik zit bijna meteen op het ruiterpad, hier kun je uren en uren door de bossen...heerlijk!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:57

10 min. stappen en ik zit op de Utrechtse heuvelrug. Kun je ook uren rijden... naar Austerlitz etc. Echt heeeeerlijk! :+:

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:01

Manege waar ik rij zit in Zandvoort,aan de duinen. Je bent zo op het strand . Kennemerduinen en waterledingduinen, duin en veel bos.
www.manegeruckert.nl

Pucky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:40

Een mooi groot bos.
In havelte

Maar ik rij daar niet zo vaak meer aangezien mijn buitenritmaatje niet meer rijdt.

Jltshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:57

Ik ben in vijf minuten in het bos :)
Wij hebben best wel wat bossen/bosjes in de buurt:
-Vrachelse Heide
-Oosterheide
-Teteringseheide/cadettenkamp
-Dorst
-Ulvenhoutsebos
-Mastbos
-Liesbos
De bovenste vier staan allemaal met elkaar in verbinding, kan uren rijden dus.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:00

0,0 bos in de buurt. Dichtstbijzijnde groepje bomen wat op een bos lijkt is ca.60 km verderop.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:56

Ik woon in Zeeland en mijn verzorgpony staat echt op een perfecte plek qua uitrij-mogelijkheden. Strand, duinen en bos, allemaal in de buurt. :D

amybartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:30

ik woon op de veluwe dus daar heb je ook lekker de hei en het bos! *D :o :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:18

Montferlandsebossen uren rijplezier, wel een vergunning voor nodig. (10,00 euro per jaar)

Lucii00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:12

ik woon in elburg en heb bij ons het spijkerbos. daar komen niet veel mensen en een mooi meer waar je heerlijk met je paard kan rijden. zonder dat er vanalles in het water licht
verder hebben we een lang strant waar je ook lekker door het water kan crossen. zomers is het niet zo slim maar in de lente en najaar rij ik er stiekem!
verder hebben we bij ons in de buurt verschillende bossen met veel ruiterpaden en een zandverstuifing waar je maximaal met je paard kan crossen!
groetjess

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:17

wij hebben maar 1 bos.
het bos is wel heel groot.
Laatst bijgewerkt door Lavitabella op 14-07-23 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:06

Ik ben onlangs verhuist naar Veldhoven, hier hebben ze wel wat bossen maar voor zover ik weet niet heel uitgebreid etc.
Hiervoor woonde ik in Soest waar dit heel anders is, veel bossen ook met veel ruiter/menroutes, en natuurlijk de soesterduinen niet te vergeten waar je ook heerlijk kan paardrijden!

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:09

Ik woon in Zevenaar en mijn paard staat in Babberich.
Een half uurtje rijden en je zit in Elten, het bos Montferland :D
Supergroot en genoeg ruiterpaden, je kunt er echt super rijden.

Lauralayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:55

In Den Haag, daar heb je Madestein, daar rijden wij altijd.
En als je langer wilt rijden, kan je zo het strand op :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:57

Stal ligt in de Biesbosch en wij hebben een klein privebosje waar je een uurtje lekker rond kunt dwalen. Daarnaast natuurlijk heel veel polder!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:05

BfmvFreakx3 schreef:
Ik ben onlangs verhuist naar Veldhoven, hier hebben ze wel wat bossen maar voor zover ik weet niet heel uitgebreid etc.
Hiervoor woonde ik in Soest waar dit heel anders is, veel bossen ook met veel ruiter/menroutes, en natuurlijk de soesterduinen niet te vergeten waar je ook heerlijk kan paardrijden!

Nou dan heb je nog niet goed gekeken hoor :D
Mijn paarden staan tegen de Oirschotse hei, daar kun je uren rijden! Plus het is daar ook niet zo strak geregeld met ruiterroutes en wandelroutes ed. Nadeel is natuurlijk de dazen nu.
Maar waar ik sta kun je ook een andere kant op, bos is minder mooi, maar weinig dazen. Daar kom ik alleen hoogzomer dus ;)

maryleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:57

wij hebben geen bos:'(
dan zouden we met de trailer ergens heen moete;)

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:05

Wij zitten aan de grens met belgie (Hilvarenbeek Tilburg).
Ik hoef vanuit stal alleen mar de straat over te steken en dan rij ik op het zandpad, ben dan in 5 min. in het bos.
Perfecte omgeving met vennen, slootjes, mini watervalletjes, veel variatie van bos (sommige stukken met zo ver je kunt kijken rodondenderons).
Verder nog heuveltjes, heide, nou ik kan het zo gek niet bedenken, en daarbij kun je echt uren rijden.
Ook heb je in deze omgeving veel plekken waar je wat kunt eten en drinken, en dan kun je je paard gewoon vast binden of op een wei-tje zetten (bockenreyder esbeek).

Ik zou zeggen ideaal om een paar daagjes rond te trekken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:14

WWisecracker schreef:
Ook heb je in deze omgeving veel plekken waar je wat kunt eten en drinken, en dan kun je je paard gewoon vast binden of op een wei-tje zetten (bockenreyder esbeek).

Daar kom ik ook met regelmaat, voor ons een dagtripje. 2,5 uur rijden, lekker eten en drinken en dan weer terug. De eerste rit in september (ivm dazen nu ;) ) zit al in de planning :D

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:23

IKbenEllen schreef:
WWisecracker schreef:

Daar kom ik ook met regelmaat, voor ons een dagtripje. 2,5 uur rijden, lekker eten en drinken en dan weer terug. De eerste rit in september (ivm dazen nu ;) ) zit al in de planning :D

Ja de dazen zijn nu wel een probleem, als het wat vochtig en koel is s'ochtends ga ik altijd wel!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik dan rond 6.30 op mijn paard zit :+
Geweldig!! Dan zie je veel reeen, hazen, konijnen, fazanten, verschillende roofvogels en zelfs uilen (laatste meestal wat laterop de avond, maar dat is minder goed te doen ivm dazen).
In de ochtend is het nog het beste om te gaan rijden!

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:52

Drenthe, dus bos bos bos bos :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:55

ik woon in drente maar het bos valt hier verrekte tegen. ik kom van de veluwe (ede) en tja ben daar wat paardrijden betreft wel erg verwend. maar och tussen de velden rijden is ook lekker hoor! gelukkig hebben we hier in de burt wel heel veel brede bermen waar je lekker kunt rijden.u

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:58

Geen bos in de buurt. :n Dichtsbijzijnde is Amsterdamse bos en dan de bossen bij Schoorl, maar das ook nog best 'n stukje. Dus met verzorgpony naar het bos zit er niet in. :P

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:59

een kwartiertje stappen en je bent bij de duinen (castricum, heemskerk en ik rijd ook vaak in egmond) ;)