petitie online over ruiterpaden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 07:28

zodiacje schreef:
petities.nl??
Dat betekend dan toch dat iedere knuppel een petitie op kan stellen en aan de 2e kamer kan geven!? Vraag me af wat er mee gebeurd ALS ie wordt aangenomen... Ik stel me zo voor dat de stagiar m aanneemt en daarna ook zelf weer naar Belgie faxt (in de shredder dus)...
Maar zou mooi zijn hoor, dus heb m ondertekend, zo ben ik dan ook wel weer hihi

de petitie moet eerst worden goedgekeurd enzo voor hij online komt.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 11:24

er zijn gelukkig steeds meer mensen die tekenen, maar het kunnen er nog veeeeeeeeel meer zijn!
kunnen jullie helpen om wat meer mensen te bereiken?

RosavL

Re: petitie online over ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:07

bij ons in de omgeving zijn er duidelijke regels de hond moet aan de lijn. En ik kom nooit mensen tegen op het ruiterpad behalve ruiters dan.
Ik kan me wel voorstellen dat het behoorlijk k*t is als je continue moet opletten of er niet een hond voor je loopt

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 13:44

Ik vind het apart dat het dus blijkbaar op sommige plekken wel gewoon duidelijk is?
De boswachter die ik gesproken heb zei dat het overal drama was, maar dat zolang niemand iets van zich liet horen ze daar ook geen verandering in konden brengen...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:16

mick75 schreef:
Het probleem is dat in veel bossen en andere natuurgebieden, in elk geval die van rijkswaterstaat en natuurmonumenten, er allang regels zijn en die ook op borden staan aangegeven aan het begin van paden. Op die borden staat precies wie waar mag komen en onder welke condities (honden aangelijnd, ruiters op ruiterpaden, menners op menpaden, niet van de paden afwijken, blablabla). Het grootste probleem is dat vrijwel niemand die borden leest, als ik het zo bekijk ben ik een van de weinige gekken die dat wel doet.

Hier zijn de ruiterpaden niet van de grote wandelpaden te onderscheiden, waar ik het bos in kom is officieël een menroute, maar daar kom je met je aanspanning niet op tenzij je kar kan springen (afgesloten met balk) Verder is dit ooit aangelegd als productiebos, dus grote vierkanten met brede paden voor de machines. Ruiterpad zou er ook zijn, maar de bijbehorende paaltjes zijn of goed gecamoufleerd of geheel foetsie. Ik rij dus waar het veilig is, blijf van de kleine kronkelende wandelpaden af ivm schade aan de bodem, pak bij het zien van wandelaars wel even een ander pad, of ga stappen. Paden zijn stevig, dus pony maakt geen schade aan het pad, dus geen overlast (en pad blijft ook voor mij te rijden)

Aansluiting op een ruiterpad is helaas niet vanzelfsprekend. Je netjes gedragen naar andere gebruikers van het bos en geen schade maken is dan voor mij belangrijker dan 1000x op de kaart moeten kijken of ik wel op een ruiterpad zou zitten.

Zijn er duidelijke, goed begaanbare ruiterpaden wil ik daar best op blijven (zoals Amsterdamse Bos waar ik heel wat jaren gereden heb), maar aan deze kant van het land zit dat iets anders in elkaar. Veel paden zijn voor bv en verkeer (bosbouwmachines, auto's, etc.) en worden gebruikt door wandelaars, ruiters, menners, fietsers, ... Op mijn kaarten staat ook heel vaak simpel onverharde of overige weg aangegeven en zover ik weet mag ik als ruiter op een onverharde weg komen (wegenverkeerswet) plus dat de wegenverkeerswet ook in dit soort gebieden van kracht is.

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:56

lijkt me een goede zaak! Wat meer duidelijkheid

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 07:31

ik zou zeggen: gewoon ondertekenen als je het er mee eens bent :) hoe meer `namen` hoe beter! broertjes en zusjes en ouders en tantes en vriendinnen etc mogen ook gerust tekenen hoor :D

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 07:59

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:00

ook hier in rotterdam bijna geen ruiter paden teminste niet waar wij staan met de paardjes en moeten dus altijd over de weg of fiets pad wat dus meestal fietspad wordt omdat de weg daar veelste gevaarlijk is.
ik weet dat dit niet mag maar ja wil ook wel eens naar buiten altijd in de bak rijden is ook niks

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 05:38

jeetje isabonny, dat is ook niet niks!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:35

Even een vraagje, kan een boswachter je bekeuren als je je paard op een grasveldje in het bos laat grazen?
Ik heb namelijk vandaag een waarschuwing voor gekregen, hij was alleen een veldwachter dus is hij zowiezo geen bevoegd persoon om een bekeuring te geven. Het was een grasveld aan de openbare weg en er staat geen bord oid.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 21:41

tsja, in principe staat er op de bordjes wat wel en niet mag... als er staat dat je als RUITER niet buiten de paden mag komen zou je het er op kunnen gooien dat je geen ruiter bent als je niet rijdt, maar ik zou zeggen: je krijgt niet voor niets een waarschuwing: blijkbaar mag het niet. gewoon niet meer doen dus?

heb je de veldwachter gevraagd waarom het niet mocht? en hem er op gewezen dta er geen bordjes staan? dat zou ik namelijk hebben gedaan. krijg je vanzelf meer duidelijkheid ;)

Maaike83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:18

De regels zijn overal anders en is dus moeilijk in een lijn te trekken. Dat zou je dan per gebied moeten gaan bekijken.
Verder vind ik het gewoon jammer dat er nog maar zo weinig ruiterpaden zijn (of langs een verharde weg waar auto's heel hard rijden) en je bijna nergens meer mag rijden of de omgeving wordt afgezet.
Verder wil ik ook nog even toevoegen dat loslopende honden ooit vervelend kunnen zijn, maar dat heeft dan meer met de baas te maken en stoor ik me meer aan automobilisten die gewoon met 80 km per uur langs komen rijden waar dat niet eens mag en je het liefst van de weg af rijden.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:37

Er staan helemaal nog geen bordjes, alleen bij het ruiterpad dat het een ruiterpad is, bos is nog in aanbouw zeg maar. Ik heb ook gevraagd waarom het niet mocht, enigste antwoord was het mag niet. Ik heb ook gezegd dat ik niet aan het rijden ben maar aan het "recreeren"maar dat mocht ook niet met paard, met hond mag het wel??????? Komt er eigenlijk op neer dat buurtbewoners die er naast wonen geklaagd hebben dat er mensen daar staan met hun paard te grazen, terwijl die mensen stukjes wei verhuren, misschien bang voor gederfde inkomsten? Vraag me af of ze liever gillende kinderen naast zich willen hebben.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 09:03

oftewel: er is niet genoeg duidelijkheid wat wel en niet mag?