), en een theorie-onderdeel over paarden in het algemeen (vol oubollige foute informatie helaas) waren (zijn?) deel van het ruiterbewijs in België Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
miss_simone schreef:je kan vanaf les 1 naar buitenrit...maar gewoon iemnad erlangs laten fietsen..die kan altijd ingrijpen als dta nodig is....
miss_simone schreef:je kan vanaf les 1 naar buitenrit...maar gewoon iemnad erlangs laten fietsen..die kan altijd ingrijpen als dta nodig is.... zelfs ik neem wel eens iemand mee op de fiets, terwijl ik toch ewleen heel gevorderde ruiter ben..maar ik neem een fietser mee voor de gezelligheid.. Soieso ALTIJD een telefoon menemen!
Bandida schreef:vol oubollige foute informatie helaas
Nadir schreef:Hahahahahahahaha, ik zie het al voor me dat het paard aan de kletter gaat...
'Gelukkig' was er een fietser in de buurt!

Yeyo schreef:(vlúchtdier zelfs)
Huertecilla schreef:Yeyo schreef:(vlúchtdier zelfs)
Nee.
Vluchtdieren bestaan niet.
Schrik is een reflex, vluchten is gedrag![]()
Paarden gaan niet als reflex in vlucht, daartoe besluíten ze wel of niet na de eerste schrik en het de taak van de ruiter om:
1. de schrikreactie te conditioneren tot een minimum
2. het besluit tot niet-vlucht te doen nemen
hc

.Yeyo schreef:Laat er maar een gedegen theorie en praktijk examen komen waarin bewezen kan worden dat ruiter (en paard?) capabel zijn om zich in de openbare ruimte te begeven.
Yeyo schreef:Tenzij ze dus op jouw leiding vertrouwen, wat je net zelf stelt, toch?
Yeyo schreef:Nou kennis van de verkeersregels lijkt me een pré, ik heb geen flauw idee wat de regels voor een ruiter zijn.
Huertecilla schreef:Wanneer ben je daan klaar voor? Wanneer je daar geen groter risico vormt dan andere bestuurders.
Bandida schreef:En haal je zo'n bewijs dan als ruiter, of als combinatie, of per paard?
Heino schreef:want dan kan je niet in een andere plaats een buitenrit met een paard van daar maken.
toch?!