Wat neem je mee met buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Wat neem je mee met buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:24

Dat schrikdraad zal geheid zijn om even een kleine afrastering te maken b.v tussen bomen in.

Ik vind wel dat sommigen heel veel meenemen hoor. Dat bedoel ik niet negatief, maar voor een ritje van een paar uur.... Het lijkt wel alsof ze op vakantie gaan!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:36

femke27 schreef:
Dat schrikdraad zal geheid zijn om even een kleine afrastering te maken b.v tussen bomen in.

Ik vind wel dat sommigen heel veel meenemen hoor. Dat bedoel ik niet negatief, maar voor een ritje van een paar uur.... Het lijkt wel alsof ze op vakantie gaan!

Jij zegt het..... }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:47

femke27 schreef:

Dat vond ik nou ook al, toen ik alles door las in dit topic :=
Zelf heb ik eigenlijk altijd alleen maar mijn mobiel en geld mee, voor ritten van ongeveer 2 á 3 uur. Stro touwtje en mes mee nemen kan ik me eventueel ook nog wel in vinden.

lovefenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:15

voor een hele lange trektocht lijkt het me zeker wel handig om schrikdraad mee te nemen. dan kun je een miniweitje voor je paard maken en ondertussen zelf even lekker uitrusten.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:55

Een hoevenkrabber lijkt me erg handig, voor het geval er een steentje terecht komt in de hoef van je paard.
En verder een klein flesje water, een halster en halstertouw.

Dat lijkt mij het voornaamste..

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:57

pavokoek voor je paard of zoiets in die trant? even energieboost voor je dier :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:08

Karenenditty schreef:
pavokoek voor je paard of zoiets in die trant? even energieboost voor je dier :)

Het leuke van een pavokoek is nou juist dat er GEEN energie in zit, maar vooral vitamines/mineralen :+
Appeltje vinden ze ook een uitstekend idee, hoor ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:48

lovefenny schreef:
voor een hele lange trektocht lijkt het me zeker wel handig om schrikdraad mee te nemen. dan kun je een miniweitje voor je paard maken en ondertussen zelf even lekker uitrusten.

Ook voor een hele lange trektocht zijn er zinnigere dingen te bedenken om mee te nemen. Bovendien hadden we het over een buitenrit, geen reis van drie maanden......

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:52

Ik heb altijd pepermuntjes bij me en met dagtochten wat te drinken.
Als ik in warme landen ga rijden neem ik een klein tubetje zonnebrand mee.

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:40

AhvG schreef:
Citaat:
Mooi gebied om te rijden (onze paarden staan aan de noordkant van Ede, vlakbij Otterlo dus)
Naar welke stal ga je?
Wat betreft je vraag, ik neem meestal heel weinig mee op een rit, bij warm weer gaan telefoon, portemonee (id + ijsjesgeld) en een hoevenkrabber mee. Meestal doe ik geen pauze onderweg, maar er zijn wel mogelijkheden in de regio voor pauzes met stands of een paddock/wei.

Ik weet niet meer precies hoe het heet haha :P
Maar ik weet wel dat in de buurt een huifkar verhuur is en
een camping.

Ga je toevallig naar van Laar?
Daar zit aan de overkant idd een huifkarren verhuur ding en een camping.
Ik kom ook regelmatig bij van Laar en het is daar altijd toppie!

Dat wordt genieten voor je.....

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:07

Wat kan je eigenlijk het beste als tas meenemen als je geen zadeltassen hebt, dus voor kleine dingetjes. Want een heuptasje lijkt me best vervelend rijden. En een 1001 zakken vest, waar krijg je die en zijn ze echt zo handig?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:13

Met een heuptasje kun je best lekker rijden hoor. had ik vorig jaar mee naar portugal. Had er ook een camera in gedaan om leuke fotoos te maken tijdens de tochten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:39

labyrinth schreef:
Wat kan je eigenlijk het beste als tas meenemen als je geen zadeltassen hebt, dus voor kleine dingetjes. Want een heuptasje lijkt me best vervelend rijden. En een 1001 zakken vest, waar krijg je die en zijn ze echt zo handig?

Vest met veel zakken heet ook wel een reportersvest, legerdump zaken hebben die vaak in het assortiment. Evenals de Decathlon bij de hengelsport- en jachtafdeling.

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:56

poeh wat een mens al niet kan meeslepen...
Ik rij al 30 jaar buiten, vaak uren, alleen, in het bos en neem alleen een telefoon mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:55

vanja schreef:
Ik rij al 30 jaar buiten, vaak uren, alleen, in het bos en neem alleen een telefoon mee.

Al dertig jaar telefoon mee? :D :D Poeh, jij liever dan ik met zo'n ATF2.........

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:14

Eerst nam ik nooit wat mee, maar nu ben ik echt fanatiek lange ritten aan het rijden. Minimaal twee keer in de week een rit van 3 uur lang, en dan vind ik het handig om toch even wat mee te nemen :j . Dus heb ik ook zo'n bananentas besteld, en daar past ook behoorlijk wat in, erg fijn! Ik heb meestal een fles water mee van 500 ml. Ik neem zelf wat slokjes onderweg, maar gebruik het meerdere deel van zo'n flesje om het paard mee te koelen, ze zweet erg snel. Ook heb ik wat paardensnoepjes erin, en ook mijn Kingsland jas voor het geval het gaat regenen :D ook een hoevenkrabber is erg handig!

Edit: Ik heb een halsterhoofdstel, en een gewoon hoofdstel. Maar ze kan ook prima grazen met bit :j

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 04:16

Ik zou indd een zadeltas aanschaffen en dan een halster, hoevenkrabber, telefoon en wat te eten en drinken meenemen.
Maar dat alleen als je echt een paar uur op pad gaat.

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:25

ikke schreef:
vanja schreef:

Al dertig jaar telefoon mee? :D :D Poeh, jij liever dan ik met zo'n ATF2.........

:P eehhh nou ja sinds die dingen op gsm werken dan, mmmh jaar of 10

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:42

Ik heb altijd mijn telefoon en een halstertouw bij me. Halstertouw hangt gewoon aan het zadel en telefoon in mn broekzak, dus ik heb onderweg nergens last van. Met kans op regen gaat er een jas mee, en die rol ik op en hang ik ook voorop het zadel.
Als we langer weg gaan, of rond lunchtijd, dan gaat er wel wat te eten en te drinken mee in de zadeltas.

AhvG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 11:06

Citaat:

Dat wordt genieten voor je...

Ja idd dat is het geloof ik ;)
Gister ben ik naar bleiswijk gagaan met mijn pony en hij vind het geweldig over die ruiterpaden de galoperen !
IK heb zo`n zin in de vakantie ! :P

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:14

Als ik een lange buitenrit ging maken, deed ik haar halster en touw om haar hals knopen en dan vast maken aan je zadel. Verder een telefoon, zakmes, pakje doekjes (nat of droog) en iets te eten en drinken.
Geld is ook belangrijk. En iets waar waar je naam en adresgegevens op staan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:15

AhvG schreef:
Citaat:

Dat wordt genieten voor je...

Ja idd dat is het geloof ik ;)
Gister ben ik naar bleiswijk gagaan met mijn pony en hij vind het geweldig over die ruiterpaden de galoperen !
IK heb zo`n zin in de vakantie ! :P

Van Laar in Otterlo? Dat is maar een paar kilometer bij ons vandaan, wij rijden vooral in het gebied van de Roekel en de Edese- en Ginkelse hei, misschien komen we je dan wel een keer tegen ;)

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:23

Ik rij veel buiten met mijn paard, van een halfuurtje tot strandritten van 4 uur. Ik neem nooit extra dingen mee, behalve m'n mobiel en soms ben ik ook nog met iemand samen, ik red me altijd wel. Als ik echt een dagtocht naar Meyendel ga maken, neem ik een halster mee en zo'n heuptasje met een hoevenkrabber en dat soort dingetjes. Mijn moeder komt dan s'middags voer brengen. Verder ook nog nooit problemen gehad !!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:35

Ik neem altijd mijn telefoon, een paar euro, strotouwtje en een zakmes mee. Als het echt een hele dag duurt knoop ik een halster met touw om de nek.

Geen zadeltas nodig dus, past allemaal in broekzak.

Lyniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:03

Hehee

mijn vriendin en ik gaan in de zomervakantie ook vele buitenritten maken en hebben 1 en ander op gezocht voor mee te nemen

EHBO spullen voor jou en je paard
altijd je telefoon en geld(geld niet echt verplicht)