Strandritten Waddeneilanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caroo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:39

Ik heb al op texel verschillende strandritten gedaan, op texel en terschelling.
op texel heb je manege elzenhof en manege kikkert,
Maar bij manege kikkert ga je op de meeste pony's sneller, en bij elzenhof hebben ze alleen maar haflingers.
Op terschelling weet ik niet hoe het heet, het was op grotedeels friezen, ging heel hard, maar was wel een beetje onverantwoordelijk, maar verder heel cool. Terpstra heet dat geloof ik :D
Bij allemaal heb je een oudere begeleider die meegaat.
Op de site's kan je de prijzen denk ik wel vinden:
http://www.manegekikkert.nl
http://www.manegeelzenhof.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:41

Ik ben twee weken gelden bij Manege Kikkert op Texel geweest, dat was erg leuk!
Ze doen daar rustige ritten voor mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten en ook strandritten met ervaren ruiters. Ze hebben veel verschillende ponys en paarden :)

Edit: bij manege Kikkert krijg je ook altijd een begeleider mee die ouder is dan 18, bij de andere manege op texel sturen ze ook jongere kinderen mee als begeleiding. Ik vond dat duidelijk minder.
Ook de kinderen die een stapritje aan de hand gingen doen op een shetlander kregen daar geen cap op, bij manege Kikkert wel.

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:19

Caroo__ schreef:
Maar bij manege kikkert ga je op de meeste pony's sneller, en bij elzenhof hebben ze alleen maar haflingers.
Op terschelling weet ik niet hoe het heet, het was op grotedeels friezen, ging heel hard, maar was wel een beetje onverantwoordelijk, maar verder heel cool. Terpstra heet dat geloof ik :D

ik heb ook bij terpstra een strandrit gereden, maar wij kregen geen begeleiding mee en een beetje gekke pony's die van de kleinste dingen al op hol sloegen dus was een beetje onverantwoordelijk.

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:29

brigitta1987 schreef:
Ik ben twee weken gelden bij Manege Kikkert op Texel geweest, dat was erg leuk!
Ze doen daar rustige ritten voor mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten en ook strandritten met ervaren ruiters. Ze hebben veel verschillende ponys en paarden :)

Edit: bij manege Kikkert krijg je ook altijd een begeleider mee die ouder is dan 18, bij de andere manege op texel sturen ze ook jongere kinderen mee als begeleiding. Ik vond dat duidelijk minder.
Ook de kinderen die een stapritje aan de hand gingen doen op een shetlander kregen daar geen cap op, bij manege Kikkert wel.

ze krijgen bij manege elzenhof ook altijd een cap op bnij pony aan de hand, bij het begeleiden gaan er veel mee die 18 zijn en erboven, maar soms ook jonger, maar dat neemt niet weg dat ze dan niet goed kunnen begeleiden, sommige zijn gwn heel volwassen in huun doen en laten en kunnen de groep heel goed vermaken .
bij ons heb je ook ritten voor ongeoefende ruiters, daar gaat heel veel begeleiding mee zodat er niks kan gebeuren.

bij ons rij je altijd erst in de bak voordat je een strandrit gaat maken zodAT je niet perongeluk iemand mee krijgt die niet kan rijden, want sommige mensen denken dat ze goed kunnen rijden maar dat kunnen ze helemaal niet, dat doen ze vlgns mij bij kikkert niet

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:34

lauraho schreef:
Puur terschelling op Terschelling is echt een aanrader! Ze hebben daar Friezen waar je op kunt rijden en die voor de huifkar gaan.

Inderdaad, paarden worden zeer goed behandeld, ze hebben ook beugels met kooien ed zodat je voeten er niet door kunnen glippen, betrouwbare paarden en niet te veel paarden :) Ik ga er hopelijk dit jaar weer een rit maken! :)

spekkiejnfu

Re: Strandritten Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:51

Daar heb ik ook gereden ja! :j wij gingen toen zwemmen met de paarden, iets wat je écht meegemaakt moet hebben. De paarden zijn daar ook lekker relax en je gaat met maximaal 5 personen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:58

*Meld zich*
Ik heb op Ameland, de Blinkert vorig jaar ritten begeleid.
Mooie ervaring.

Er zijn verschillende ritten te rijden, beginners (1e x opt paard) en gevorderden. De 1,5 uur rit vind ik het mooist.

Wat mij het meeste opviel, is dat de paarden op het strand erg rustig zijn. (Mijn ervaring is: als paard strand zag, zat je al in galop!)
Maar op deze rijstal blijven de paarden ook rustig in stap, of in draf. Ook in galop bij te houden. (geen race galop voor beginners ;) )
Als de groep gemengd is met beginners en gevorderden, wordt de groep op het strand gesplitst. Beginners stappen en draven beetje, gevorderden mogen galoperen.

De paarden zijn ook erg varrierend! Van een Fries naar een Gelder of KWPN. Ze hebben ook kei gave pony's! *haflingers, fjorden, shetlanders, welsh'jes, fell pony/merens*

Zeker een aanrader! Deze zomer ga ik weer heen :)

Caroo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:26

dym_whis2 schreef:
Caroo__ schreef:

ik heb ook bij terpstra een strandrit gereden, maar wij kregen geen begeleiding mee en een beetje gekke pony's die van de kleinste dingen al op hol sloegen dus was een beetje onverantwoordelijk.

Bij ons zei de begeleidster van te voren al: Zodra we uit het water zijn, gaan we een poging doen tot draven...
Waar dus helemaal niets van kwam...
Het paard van de begeleidster die schoot er gelijk vandoor, en bleef een meter of 10 voor ons in een noodvaart galopperen...

Caroo__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:28

Maar op texel zou ik manege kikkert echt aanbevelen:
Je gaat daar harder, je neemt een andere weg terug, maar verschilklende pony's, en je hebt er ook paarden, je gaat over het algemeen sneller, je galoppeert ook buiten het strand om nog lekker even, en de sfeer vind ik er wat beter.