Paardvriendelijke pauze plaatsen in bos of bij restaurant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:52

Lisa_Dries schreef:
Juffrouw Tok in Ede ook; heb je stalletjes.
Ze zijn dan wel klein (je paard kan er niet goed indraaien ofzo, maar voor een kwartiertje kunnen ze daar prima staan:))

Is al genoemd. ;)

ladypaard

Re: Paardvriendelijke pauze plaatsen in bos of bij restaurant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:33

Hier in de buurt zitten bij ermelo http://www.roodekoper.nl/
en vierhouten http://www.hoteldemallejan.nl/
verder zijn er in de bossen tussen nunspeet en harderwijk 2 picknickplaatsen midden in het bos met waterpomp, en verschillende stands en kraal. (wel je eigen eten meenemen :+ )

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:43

Handig topic!
Ik heb net een trektochtje van 'n weekendje eropzitten samen met mijn vriend en onze paarden,maar we willen binnenkort langer weg,wel in drenthe.Wil dit even blijven volgen voor meer tips.

Aurea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:16

Wij hebben vorig jaar een leuke tocht gemaakt in duinen en het bos bij Schoorl. We konden daar toen ook de paarden neerzetten terwijl wij wat gingen drinken.
http://www.deberenkuilschoorl.nl/
De omgeving is ook erg mooi en je kunt ook (behalve in het zomerseizoen) op het strand rijden.
Ik heb gehoord dat er ook plaatsen zijn bij restaurant Johanna's Hof in Castricum.
http://www.johhof.nl

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:43

Goed nieuws voor de ruiters die regelmatig in de staatsbossen van St.Anthonis rondrijden. Paviljoen De Heksenboom gaat na de zomer verbouwen en ze gaan dan ook voorzieningen voor paarden maken, zodat je heerlijk op het terras wat kunt drinken/eten en je je paard daar dan kunt stallen. +:)+

freeHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:11

in amsterdam zit er ook ergens eentje :P

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 11:54

freeHorses schreef:
in amsterdam zit er ook ergens eentje :P

En in Nederland zijn er ook een aantal :o . Niet bepaald duidelijk je opmerking.

Maar inderdaad in het Amsterdamse bos heb je stands bij zowel de pannekoeken- als geitenboerderij, aanbindpalen bij theehuis en is er in de buurt van de geitenboerderij een kraal waar je, je paard in los kunt zetten als je zelf picknickspullen bij je hebt.

kattekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:00

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:09

restaurant de uitkijk in Hellendoorn. Net zulke stands als berguis Ameronden. En goed zicht op je paard vanaf het terras en vanuit de serre.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:32

restaurant de Duinrand
Duinen Noordwijkerhout

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:35

ladypaard schreef:
verder zijn er in de bossen tussen nunspeet en harderwijk 2 picknickplaatsen midden in het bos met waterpomp, en verschillende stands en kraal. (wel je eigen eten meenemen :+ )

Is trots, 1 van de 2 heb ik gebouwd samen met n stel ander mensen, heb er zelfs nog foto's van :D

Was veel werk, Ik heb t hele bouw plan om gegooit om bij de nieuwste ook een lage voerbak te bouwen, voor de kleine paardjes onder ons. :D

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:31

malih schreef:
ladypaard schreef:

Is trots, 1 van de 2 heb ik gebouwd samen met n stel ander mensen, heb er zelfs nog foto's van :D

Was veel werk, Ik heb t hele bouw plan om gegooit om bij de nieuwste ook een lage voerbak te bouwen, voor de kleine paardjes onder ons. :D

welke, die bij hoeve beekhuizen (ruine) of die andere?? :D hoe hebben julie dat geregeld om het te bouwen? want eigenlijk willen wij er ook wel één richting epe/vierhouten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:35

Geen idee waar het precies is en of die plek al genoemd is, maar als je de endurancewedstrijd van de Ginkelse Heide rijdt, kom je in het bos ook langs een aanbindplaats met even verderop graspaddocks, afgezet met houten balken. Niet bij een restaurant ofzo, maar wel een plek waar je kunt stoppen, rusten en picknikken.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:39

Theehuis Poolshoogte in boswachterij Odoorn.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 00:46

ladypaard schreef:
welke, die bij hoeve beekhuizen (ruine) of die andere?? :D hoe hebben julie dat geregeld om het te bouwen? want eigenlijk willen wij er ook wel één richting epe/vierhouten.

Bij die ruine. Wij deden dat altijd met onze vakantie's. Daar werden/worden dingen gebouwd en op geknapt. k kan wel eens foto's laten zien van t begin en t eind resultaat. Kan ook eens kijken of ik een vraag kan in dienen om het op meerdere plaatsen te bouwen omdat er veel vraag naar is.

k kan niet zeggen dat t lukt maar wie weet :). Dus voor de gene die er komen, mocht er iets stuk zijn ofzo, als t goed is, word dat in de zomer vakantie gemaakt. Elk jaar zit er zo'n kamp in t bos.

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:51

tafelberg in Blaricum
super plek midden op de wei en vlak bij het bos.
Paarden kunnen er drinken en je kan op het terras zitten met uitzicht op de paarden zodat je ze in de gaten kan houden!
www.tafelberg.nl

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:53

Moii_missy_ schreef:
tafelberg in Blaricum
super plek midden op de wei en vlak bij het bos.
Paarden kunnen er drinken en je kan op het terras zitten met uitzicht op de paarden zodat je ze in de gaten kan houden!
http://www.tafelberg.nl

He grappig! Op trektocht vorige week zijn we hier geweest :D

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 07:50

en vond je het leuk? :D
ze hebben daar echt lekker eten,
ik kom er wel vaker, ik woon in de buurt. :P

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:27

Moii_missy_ schreef:
en vond je het leuk? :D
ze hebben daar echt lekker eten,
ik kom er wel vaker, ik woon in de buurt. :P

We hebben alleen een kop koffie gedronken.
Niets bijzonders hoor.

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:06

Bij de Ossenstal in Epe (www.ossenstal.nl) heeft het gemeentelijke Bosbedrijf ook deugdelijke stands gemaakt.

Afbeelding

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:02

malih schreef:
ladypaard schreef:

Bij die ruine. Wij deden dat altijd met onze vakantie's. Daar werden/worden dingen gebouwd en op geknapt. k kan wel eens foto's laten zien van t begin en t eind resultaat. Kan ook eens kijken of ik een vraag kan in dienen om het op meerdere plaatsen te bouwen omdat er veel vraag naar is.

k kan niet zeggen dat t lukt maar wie weet :). Dus voor de gene die er komen, mocht er iets stuk zijn ofzo, als t goed is, word dat in de zomer vakantie gemaakt. Elk jaar zit er zo'n kamp in t bos.

:D (weet dus nog wel een leuk plekje om te bouwen :P )

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:11