Ideetjes voor puzzelrit?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

crazymolly

Re: Ideetjes voor puzzelrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:30

kijk op www.dominicushoeve.com , we hebben vaker speurtochten te paard gedaan, Ik organizeer het zelf. Heb elke speurtocht een ander thema
24 mei is er weer een rit bij ons, dus als jullie zin hebben, doe maar mee. Dit jaar is het thema de wilde westen ;-)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:47

misschien estavette?
een lepel met daarop een sinasappel om een pion heen en dan zonder zadel in draf :)
* ik weet niet of dit kan met jullie paarden;*
Er moet dan 1 op de pony zitten met blindoek,
en die gene moet dan een pacour doen.. De andere moet dan zeggen bijvoorbeeld
naar links of naar rechts :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 09:10

De rit die ik in mijn hoofd heb, zal vanuit het Gypsy Cob & DrumHorse Association worden georganiseerd.

http://www.gcdha.nl

Voor niet-leden zal deelname dan 5 euro gaan kosten.
De datum zal zo augustus/september worden. Ik heb nog 3 data over waar ik uit kan kiezen. Nog even kijken wat er zoal georganiseerd word die data in NL (binnen en buiten de paardenhouderij)

Wat is handiger om een dergelijke rit te organiseren.... een zaterdag of een zondag?

Bridget24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:16

Op zaterdag zijn er ook nog veel mensen die werken of andere verplichtingen hebben... Zondags is handiger.. :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 12:59

Meestal is idd de zondag makkelijker :j

en :oo 8-) in aug/ sept dan hebben we vakantie *D als we dan niet weg zijn dan zou ik graag meerijden :z

crazymolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:20

ook rekening houden met vliegen en dazen in het bos, daarom is het bij ons in het bos handiger de rit in mei te doen of meer in het najaar

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:24

Vanaf circa half aug zijn de dazen toch idd alweer verdwenen ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 19:14

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:49

ikke schreef:
In de routebeschrijving zetten: "bij haring linksaf" hang bij de eerste (foute) mogelijkheid een pot rolmops (is haring met uitjes) in de boom, bij de tweede (goede) een tentharing.

Lach er maar om, het is echt gebeurt, jaaaaren geleden op de manege waar ik toen nog in pension stond.

Om hier nog even op verder te gaan:
Een 1/2 liter Grolsch bier. En daarbij de aanwijzing afslaan bij een halve liter.
Let op: In een 1/2 liter Grolsch zit in werkelijkheid maar 0,47 liter. Eén afslag verder een maatbeker met daarop een halve liter afgetekend. Gegarandeerd tig mensen die verkeerd afslaan.

Zo kun je ook iets verzinnen met zeven. Het cijfer of gewone huis-tuin-en-keuken zeven. Zandbakzeefjes oid.

Wat wij verder altijd hebben tijdens een puzzelrit: De rit met een bepaald aantal km per uur rijden zonder enig hulpmiddel. Dus puur op je eigen gevoel voor snelheid.
De afwijking levert een bepaald aantal strafpunten op, vaak ook grote verschillen.

Onderweg zo snel mogelijk een hoofdstel uit een andere discipline in elkaar zetten. Bijv. tuighoofdstel bij ruiters of omgekeerd bij koetsiers.

Evt. een marathonhindernis onderweg als het om een aangespannen rit gaat. Tijd en goed gereden zijn levert een aantal punten op.
Zo'n hindernis is makkelijk te realiseren in bijv. een bos of mbv containers.

Ringsteken onderweg.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:17

Ik heb pas nog meegedaan aan een puzzelrit, was echt heel leuk! Aantal van de opdrachten:

* Een glazen pot vullen met knikkers en dan moet men raden hoeveel knikkers erin zitten.
* Potjes vullen met kruiden, men moet dan raden welke kruiden het zijn.
* Een cd met akoestische muziek kopen(zonder zang). Vervolgens raden welke artiesten het zijn met welke liedjes.

Succes!