Van hoeveel uur lang maak je een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Re: Van hoeveel uur lang maak je een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:08

Wanneer ik nog even uit ga stappen in de bossen na in de bak een uurtje rond te hebben gereden ongeveer een uur à anderhalf. Als ik een èchte buitenrit maak dan kan je wel op 2,5 / 3 uur rekenen. Maar dan rijden we ook echt; stap, draf en galop ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:12

Ergens tussen 3 kwartier tot 3 uur. En dan stap, draf, galop. En het hangt ervan af of wel alleen gaan of met andere. dan wordt automatisch tempo en afstand aangepast. En gaan we gewoon een lekker rondje of moeten we trainen.

brenda_daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:58

heejjj

ik doe meestal een buitenrit tussen de 1 en de 3 uren :P

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:00

daar houd ik me dan nooit mee bezig. ik ga gewoon weg en ik zie wel wanneer ik (we) weer naar huis gaan.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:03

Varierend van een half uur tot een uur of 4
Voornamelijk stappen, beetje draven en het ligt erg aan de locatie of ik wil gaan galopperen :)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:23

ligt aan de dag en met wie ik op pad ga. Doordeweeks 1 a 2 uur. In het weekend soms wel 5 uur.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:02

Momenteel kan ik nog niet buiten rijden met mijn merrie maar voorheen reed ik altijd ritjes van ong. 1 uur, dit deden we dan een
paar x in de week. Kan niet wachten tot ik weer lekker buiten kan gaan rijden, heerlijk vind ik dat.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:25

Kan alles zijn tussen een half uurtje en 4 uur en kan puur stapritje zijn of tot en met rengalop gaan, net hoe onze pet staat. Nog even en we kunnen 's avonds lekker nog even een rondje doen, heerlijk. 8-)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:24

Dat ligt aan veel factoren: is het droog weer blijf ik langer weg dan wanneer het regent.
Rijd ik met mijn vriendin dan gaan we vaak langer weg dan wanneer ik alleen rijd, (andere route)
Nu kan ik met mijn nieuwe paardje nog niet naar buiten dus de voorpret begint in de bak bij ons.
Trainen voor de 4-daagse gaat binnenkort weer beginnen; veel stappen en af en toe een galopje.
duur van de ritten? tussen 45 min. en 5 uur.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:31

Denk dat het ookvoornamelijk aan de conditi van je paard ligt. Als je paard niet gewent is om lang te lopen zou ik het opbwouwen. Zelf rijd ik soms ritjes van 3 uur en soms van een half uur. Probeer wel minimaal een half uurtje als ik naar buiten ga. Houd zelf ook niet zo van in de bak rijden.. Dat doen we de laatste tijd wel wat meer maar buiten vinden we allebei leuker. En de ene keer draaf en galopeer je meer dan de andere keer. Ligt er ook aan of het heeft geregent dan is het glad. Zolang je er allebei maar van geniet is het goed toch/!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:50

Waratje schreef:
Kan alles zijn tussen een half uurtje en 4 uur en kan puur stapritje zijn of tot en met rengalop gaan, net hoe onze pet staat. Nog even en we kunnen 's avonds lekker nog even een rondje doen, heerlijk. 8-)

Echt wel, kunnen we lekker lang wegblijven. We moeten eigenlijk wel een keer samen gaan rijden Waratje (en ikke) ;)

Soms een uur, soms korter, maar straks met de zomerdagen eindeloze ritten :z

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:07

Moeten we inderdaad eens doen, maar dan neem ik het zwartje wel mee. De merrie is niet zo'n goede combi met jouw Fjord, denk ik zomaar.... :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:09

Hij is juist een ladies man :P

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:15

IndianLady schreef:
Hij is juist een ladies man :P

Dat geloof ik direct, maar met zijn tong op de knieën gaat het charmeren toch wat moeilijker :+
Ze loopt gewoon aso-hard in alle gangen en heeft meestal maar heel beperkt geduld met paarden die langzamer lopen. Daarom rij ik ook nauwelijks met Ikke ritjes, Madam heeft geen geduld voor zijn blondje. :(:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:16

:') ze heeft gewoon iets tegen blondjes. maarre we gaan way offtopic ;)

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:18

Ik ga zo'n 3x in de week op buitenrit en dat varieert van een half uur tot tot we geen zin meer hebben. In de zomer nog vaker en langer.

noawerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:18

meestal toch wel van 1 uur tot 3 uur .. niet als ik uit ga stappen natuurlijk ...
meestal blijf ik ook wel stappen.. aangezien mijn vriendin niet zo van het racen is ! als we een paar meter hebben gedraaft is het voor haar alweer genoeg.

als ik alleen ga vind ik het heeerlijk om lang op mijn paard te zitten.
dan kan ik wel uren blijven draven ( mijn paard ook; hij heef energie voor 20 :P )

groetjes !

divinegoddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:35

Ik rijd altijd 1 tot 3 uur. In de zomer gaan we natuurlijk wat langer. Vandaag even buitenrit gemaakt van 2 uur en was zo lekker weer! wel even 10 min pauze gehad (om me jas uit te doen enzo :) Maar we stappen, draven en galloperen.

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:59

Dit hangt er zeker aan met wie mijn paard is nog in de leer en kan nog niet alleen maar meestal rond 2,5uur met vooral draf en galop :D

MisteryHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:11

Hangt ervan af, het weer, hoe uitgeput mijn paard is en op welk paard. ik doe stappen en draven en galopperen allemaal, galopperen op grote vlaktes waar veel ruimte is, in de berm vrijwel altijd draven, zodra ik merk dat het paard echt moe wordt ga ik stappen, maar dat doe ik meestal als we op de verharde weg komen.