het fjordenpaard in drenthe, wie ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jet_Joey

Re: het fjordenpaard in drenthe, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:30

Dan ben jij er al lang niet meer geweest. Er zijn geen stands meer, meestal staan alleen de hengsten binnen en de rest van de paarden staan op het land.
En ja soms hebben paarden ook geen zin...;)

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 14:05

oh ja, nou ik hoop dat dat dan is verbeterd dan ;)

araaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:06

Ik ga mischien in de zomervakantie, op ponykamp bij fjordenpaard, alleen ik lees positieve en negatieve dingen,, wie is er al geweest en wat vond je ervan? :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:31

Jet_Joey schreef:
Bij het Fjordenpaard kan je superleuke buitenritten maken. De paarden zijn leuk. De ritten zijn zonder begeleiding en als je goed kunt rijden kan je leuke tochtjes maken.

Als je goed kunt rijden kan je leuke tochtjes maken? Nou, ik kan geloof ik best wel paardrijden, maar ik vond er niks aan. Mn zus kan ook goed rijden, en die vond het ook niet geweldig daar. Ik denk dat als je NIET kunt rijden, het daar véél leuker is..

Jet_Joey schreef:
De bitten zitten idd aan de halster en dat werkt super. (gaat al jaren zo, en gaat altijd goed, werkt hetzelfde)

Ik denk dat dit wéér jouw eigen mening is. Ik vind het voor geen meter werken dat een bit aan een halster vast word gemaakt.

Jet_Joey schreef:
Als je aangeeft dat je goed kunt rijden dan krijg je heus wel een leuk paardje. Het ligt er ook aan wie erop zit he?! Als de paardjes merken dat je niet zo goed kunt rijden dan kunnen ze idd gaan klieren...lijkt me logisch

Ik heb aangegeven dat ik goed kon rijden, en echt een pittig dier wilde. Ik kreeg er 1 die naar zeggen pittig was, maar ik denk dat ik dan wat anders onder pittig versta. Dit dier was echt niks aan, zelfs voor een beginnersdier te rustig. Maar dat is mijn mening, misschien ben ik wel wat meer gewend.

Mn zus en ik waren samen met het stiefzusje van mn zus daar. Dat stiefzusje komt uit die buurt, en vind het helemaal geweldig daar. Mn zus en ik vonden er alle2 niks aan. We waren het er samen over eens dat wij onder een pittig dier wel wat anders verstaan, en wij véél meer gewend zijn en daarom die paarden daar zo saai vonden.
Tis dus denk ik maar net wat jouw ervaringen zijn. Ik rijd een pony die buiten echt een ramp is, hartstikke druk, bokt, rent, vliegt, en weet ik veel wat. Maar mijn pony heeft tenminste wel pit.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:00

Ik ben er ook wel eens geweest!
Armoedige boel voor wat betreft tuig.. :=
Verder wel een leuke omgeving en 1 van de 5 keer een paardje mee gekregen dat wél op m'n been en teugelhulpen reageerde :D Ze hebben ze dus wel! Maar over het algemeen vind ik het maar slome, (naar mijn mening) niet-blije, slecht opgevoedde paardjes.. Heel jammer, want ze zouden er veel meer van kunnen maken! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:06

ik ben er met een groepje van school geweest ik vond het wel heel leuk, wij gingen in 2 groepen, beginners en gevorderden, de beginners gingen met 2 leraren op pad en wij zelf. we hadden geen slome pony's, ze wouden echt wel lopen :j ik weet niet meer hoe de pony heet die ik mee had, was volgens mij een fjordenkruizing met vrij veel behang. heel leuk beest :j

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:05

@absque_dubio

Jij geeft toch ook alleen maar JOUW MENING?
De TS vraagt info die geven we haar. Ieder zijn ding he!!

En denk je nou echt dat ze paarden gaan verhuren die bokkend en scheurend door het bos gaan? Je moet wel weer heel terug komen. En hun paarden ook.

Chelss: Heel veel plezier de 20e, ik zou zeggen ga lekker rijden. Iedereen heeft zijn eigen mening en verwachtingen/eisen. Je kunt tenminste lekker zonder begeleiding een ritje maken.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 00:27

dankje wel :D !
absque_dubio; ja dan snap k dat je dat dan geen pittig dier vind aangezien je pony die je rijd veel erger is. maar ik denk dat jet_joey ook wel gelijk heeft ja, ik zou ook geen paard als dat meegeven. Maar ja, misschien kan je dan beter met je pony die je rijd er naar toe gaan ofzo?

Jet_Joey; dankjewel :D ik hoop ook dat het leuk word

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:32

Jet_Joey schreef:
@absque_dubio

Jij geeft toch ook alleen maar JOUW MENING?
De TS vraagt info die geven we haar. Ieder zijn ding he!!

En denk je nou echt dat ze paarden gaan verhuren die bokkend en scheurend door het bos gaan? Je moet wel weer heel terug komen. En hun paarden ook.

Chelss: Heel veel plezier de 20e, ik zou zeggen ga lekker rijden. Iedereen heeft zijn eigen mening en verwachtingen/eisen. Je kunt tenminste lekker zonder begeleiding een ritje maken.

Sorry? Er staat idd heel duidelijk dat ík dat vind, en dat dat míjn mening is ja.
En nee, het zal niet slim zijn om bokkende en scheurende pony's te verhuren. Maar als ik een pony met pit vraag, en ik krijg een sloom beest dat naar mijn mening zelfs te weinig pit voor een beginner heeft, niet reageert op welke hulpen dan ook, dan vraag ik me af hoe de 'normale' daar dan zijn. :+

Chelss, dat is 2uur rijden met de trailer, en dat vind ik het zéker niet waard. :D
Jij in ieder geval heel veel plezier daar! Als je geen verwachtingen van het tuig, de omstandigheden, en de paarden hebt, dan kan het daar idd leuk zijn. ;)

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 02:17

ohja, idd dat is wel erg lang ja :P nou ik verwacht nu ook niet heel veel dus hoop dat het dan wel heel leuk zou zijn :D ik ben nu goed voorbereid over wat er allemaal speelt daar. dank jullie wel :D !

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:38

Ik wilde ook een keer gaan, maar zo te lezen niet de moeite om een paar uur daar heen te rijden als de paarden sloom en saai zijn.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:02

LiNdA1986 schreef:
Ik wilde ook een keer gaan, maar zo te lezen niet de moeite om een paar uur daar heen te rijden als de paarden sloom en saai zijn.

er staan volgens mij meer dan 150 paarden ;)
en geloof me

Niet alle paarden zijn sloom...
das haast onmogelijk natuurlijk
dat er precies 150 paarden staan
die allemaal sloom zijn ;)

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:37

jaaa oke dat klopt wel. nou, overmorgen weten jullie mijn ervaring want dan ga ik rijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:53

LiNdA1986 schreef:

de pony's die wij mee hadden waren echt niet sloom en saai :n die waren lekker voorwaarts.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:01

oehh welke ponys had je mee dan, dan kunnen wij daar naar vragen ;)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:45

Volgens mij was Fiva wel een vlotte
en Macho
maar zo staan er nog wel meer hoor :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:54

euhm Duke,pepsi en Maxima iig verder weet ik het niet meer sorry.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:06

DiegoWendy schreef:
LiNdA1986 schreef:

er staan volgens mij meer dan 150 paarden ;)
en geloof me

Niet alle paarden zijn sloom...
das haast onmogelijk natuurlijk
dat er precies 150 paarden staan
die allemaal sloom zijn ;)

Ooh zoveel?
Tja, dan zitten er vast genoeg leuke tussen :o

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:49

maar ik hoorde dat macho verkocht was ofzo ? hmm stom. want me vriendin en ik hadden al uitgezocht dat zij op fifa wou en ik op macho als dat kunnen, maar nu stuurt iemand me een pm dat macho verkocht was en dat sahara drachtig was ofzo dus dat die allebij niet mee kunnen, weet iemand hier meer van?

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:46

Ja dat klopt, macho is idd verkocht.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 00:28

aah dat is wel balen, hmm dan maar een ander paardje :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 00:47

ik ga binnenkort ook een keer paard huren met iemand bij fjordenpaard.
ik ben er ook al 2x op ponykamp geweest. je hebt niet allemaal slomme paardjes haha. Er zitten een paar bij die behoorlijk snel zijn.
dat met die teugels aan 't halster is opzich best wel een goede manier voor 't ponykamp, dan zitten sommigen niet met z'n hoofdstel te knooien xD
maar voor verhuur is misschien wel handig om een normaal hoofdstel te doen.maarjaa, ik zeg nu ook wel zomaar iets :P

Maar chells; veel plezier met rijden! Je zult 't vast wel leuk vinden :P

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 00:54

Ik heb het kamp als leuk ervaren, maar achteraf was het maar een zooitje daar :n

Paarden en tuig zien er over het algemeen slecht uit. Het paard van mijn vriendin had een enorme singel wond en daar werd gewoon een spons tussen gepropt :\ Daarbij laat de conditie ook de wensen over. Ik had namelijk begrepen dat ze alleen tijdens de kampen bereden werden en voor de rest alleen maar op het land, afgewisseld met wat buitenritten.

Het concept is leuk, maar de uitwerking... :n

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 01:08

Ik ben er afgelopen zomer ook een buitenrit wezen maken met een vriendin. We belden daarheen en kregen iemand aan de telefoon die weinig geintresseerd in ons was. Maakte al een negatieve indruk. We hadden aangegeven dat we een IJslander en een paard mee wilden het liefst. Toen we daar aankwamen bleek daarvan niks doorgegeven en kregen we gewoon 2 paarden mee die daar al stonden. Een Fjord die Ushi heette en een grote pony die Lucky Lightning heette.
Ik zou eerst op de fjord gaan dus ik maakte hem los aan de balkachtig iets waar ze aan vast stond. Toen werd mij verteld dat ik haar pas los mocht maken als ik erop zat :?
Opstijgen ging moeilijk _O- ik had nog niet naar het zadel gekeken, dus toen ik me afzette zag ik dat ding opeens.. Zag er werkelijk niet uit, scheuren en gaten erin.
We hadden een 2 uurs rit. De omgeving is zeker wel mooi en de moeite waard, de paarden die wij mee hadden waren over het algemeen braaf alleen wou de pony sommige paden niet in. Dan bleef hij maar achteruit lopen.
Ook weigerden ze allebei een galop te maken _O- We hadden allebei wel aangegeven dat we al redelijk wat rij-ervaring hadden.
Al met al vond ik het dus niet zo geweldig.