Te enthousiast, druk en sterk paard tijdens buitenrit. Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:11

Illusjuhh schreef:
Ik lees dat je altijd met anderen gaat?
Ik heb ook een paardje gehad die met anderen superdruk was, terwijl als je alleen was, zij ook een stuk rustiger was en beter te houden...
Zit hier nog verschil in bij jou?

ja dat had mijn oude verzorgpony ook.
Vooral omdat hij met andere paarden er een soort wedstrijdje van maakte en altijd voorop wou enz.

EloveB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:16

Wat bij mijn verzorgpaard meestal wel helpt; eerst een tijdje longeren voordat je naar buiten gaat.
Dan is die wat energie kwijt, en weet-ie weer dat-ie moet gaan werken (ookal is een buitenrit niet echt werken), en dat hij dus op zn ruiter & hulpen moet gaan letten.

AnnemiekvM

Re: Te enthousiast, druk en sterk paard tijdens buitenrit. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:39

Longeren ga ik wel even doen van te voren.
Ben nu ook echt veel aan de hand aan het oefenen. Hopelijk wil het dan gaan lukken. Maar toch blijf ik het vreemd vinden dat hij op zijn leeftijd (12) nog zo pittig is. Ook omdat het een haflinger is.
Maarja, hij heeft er wel veel plezier in en ook dat is heel belangrijk.

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:26

Maak je vaak buitenritten? Je hebt namenlijk kalmeringsmiddelen (hele lichte verkrijgbaar bij dierenarts) ik ben er absoluut eigenlijk geen voorstander voor maar ik weet niet of het voor een vakantie is ofzo ..
en vooraf lekker lang longeren, met meerdere paarden gaan rijden
of juist maar 1 rustig paard die hem kan leren rustig aan te doen, zodat ze elkaar niet op zullen fokken