Wie gaat er mee op trektocht in Mongolie volgend jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: Wie gaat er mee op trektocht in Mongolie volgend jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:58

navaja schreef:
Update:
hele gave tocht (6 nachten) voor E670 gevonden!

Scherpe prijs.

Er loopt hier nu een programma op tv over een maf reisspel door Mongolië. Op zich een maf spel doch de wereld waar de spelers doorheen trekken wordt op een heel bijzondere manier 'belicht'. Het is nl. niet het onderwerp en dus niet met een vooropgezet doel in beeld gebracht.
Wat uit het programma lijkt te blijken is dat een zelfredzaam persoon met een flexibele instelling er zonder organisatie vooraf door/rond kan reizen.
Wat kennis van religie, taal en cultuur is dan essentieel. Een reisbureau niet.
Dat het, nog, niet op toerisme is ingesteld maakt Mongolië eigenlijk een heel makkelijk vakantieland Lachen

Je moet er zien te kómen en je papierwinkel in orde hebben. Zoals Navaja al meldt is het reisplan voor de chinezen een papieren tijger. De rest regelt 'zichzelf' en is nu juist het avontuur...

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:24

Wauw, TS, wat ontzettend gaaf, ik zou graag mee willen, hou sowieso van de apartere bestemmingen ( ben verliefd geworden op Spitsbergen maar heb daar niet gereden op de paar Ijslanders die de eilanden daar kennen)..

Maar als ik zoiets zou doen zou het voor mij ook goedkoper moeten zijn. Het mooiste is een open ticket, waarbij je een week kunt rijden en op andere manieren nog meer van het land kunt ontdekken..

Gewoon in ieder geval een maand weg ofzo!

Heel veel plezier!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:43

detour schreef:
Het mooiste is een open ticket,

Je kan ook een enkele reis boeken en terug van waar en wanneer je wil.

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:45

Klinkt idd ook heerlijk vrij, vind iets georganiseerds voor heel korte periode wel fijn, maar wil verder het liefst op eigen houtje onderzoeken hoe die wereld er uit ziet, me verdiepen etc. Leve de vrijheid, los van strakke dagelijkse beslommeringen, regels,structuur, etc!

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:11

Ik heb contact met een aantal mensen die daar geweest zijn en die zeggen allemaal dat je het daar ter plekke ook kunt regelen. Door mijn strakke planning en het feit dat ik mijn planning op die van een ander af wil stemmen wil ik deze reis al vast zetten, de rest laat ik ook aan het lot over. Ik ga voor twee maanden weg, dus ga zeker niet alleen voor het paardrijden!

Ik wil daar het liefst toch één contactpersoon hebben, iemand waarvan je weet dat die het land door de ogen van een toerist kan bekijken. Als je in de problemen zit is het toch handig dat je iemand 'kent'.

Een open ticket of enkeltje is héél moeilijk te realiseren. Je krijgt op die basis, zoals ik het heb vernomen, geen visum.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 22:03

Oke, nog een update
Maandag 29 juni ga ik 4 dagen bij een nomadenfamilie wonen. Vrijdag 3 juli vertrek ik te paard voor 8 dagen, ik probeer te regelen om naar het Nadaam festival te rijden, waar ik de dag van te voren (vrijdag 10 juli) aankom en hopelijk overnacht in een Ger.
Wat een hele gave mogelijkheid is, is dat je 5 dagen leert paarden te trainen voor het Naadam. Dit onder begeleiding van de beste trainer/winnaar van het Naadam

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:30

navaja schreef:
Een open ticket of enkeltje is héél moeilijk te realiseren. Je krijgt op die basis, zoals ik het heb vernomen, geen visum.

Daar is altijd een mouw aan te passen.
Daar zijn wel grenzen aan, maar het gaat de chinezen er onder de streep niet om het toerisme te belemmeren. Voor china is mongolië een politiek gevoelige streek dus willen ze 'controle'.
Jij wil ook naar Tibet meen ik en dan heb je gelijk de hoofdprijs in je visumaanvraag vermeld Cool

Vraag een visum aan voor een tijd op Wudang Mountain en dat je van daar te voet/paard via kloosters naar de Gobi wil en het verhaal ligt heel anders.
Bijvoorbeeld Knipoog

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:36

navaja schreef:
Wat een hele gave mogelijkheid is, is dat je 5 dagen leert paarden te trainen voor het Naadam.

Oefffffffff.....

hc

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:31

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:08

Wow!
Fantastische bestemming hoor en prachtig wanneer het je lukt meer mensen met je mee te krijgen.
Rondtrekken met nomaden trekt me ook enorm.
Ik hou het voorlopig bij bedouinen in de tunesische Sahara, maar ik hou je avontuur in de gaten.
Heel veel succes!

paard123j

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:55

Lijkt me echt cool Haha!
Maar ik denk niet dat ik mee kan,
op zo'n dure 'Ponykamp' (zo noemt mijn moeder dat)
mag ik niet xD