Waar kan ik een strandrit maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Waar kan ik een strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:12

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:10

misschien moeten we een soort van sticky-topic maken met strandrit en bosrit locaties waar je paarden kunt huren of met je eigen paard heen kunt....

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:25

cantlover schreef:
Van manege heemskerk geef ik je voolkome gelijk. Ik heb hier op Rosa (die fries met de doorgezakte rug maar ze is wel super snel!!) gereden en op die fjord die daar staat. Op Rosa was het super! Alleen ze hadden de weg niet heel erg goed uitgelegd maar toen we het eenmaal hadden gevonden was het heel leuk. Met die fjord gingen we weg. Ik voorop omdat ik de weg wist. Ik had dit gekregen voor men verjaardag met nog een aantal vriendinnen. We gingen weg en we kwamen in de duinen ging mijn paard opeens aan de kletter. Brak mijn beugelriem en ik viel met een hele harde smak van men paard af. Wij gebeld, we moesten maar even een nieuwe beugelriem komen halen. Nou wij weer gegaan. Ik kreeg toen een stang en trens hoofdstel nou ik vond het onzin maar goed. Toen brak een teugel plotseling van een paard van een vriendin. Nou wij weer terug. Nja echt heel slecht daar!

Maar over Manege Bakker ben ik het totaal niet mee eens. Ik sta daar en het is echt een super goede manege!!! Met de stands is de manege ook niet blij mee. En daardoor zijn ze nu een hele nieuwe stal aan het bouwen. Ze zijn heel voorzichtig met de paarden en ze hebben inderdaad geen drukke paarden maar dat komt omdat er op de manege voornamelijk buitenritten worden gemaakt en ook vooral met mensen van buiten. Die kan je natuurlijk niet op een druk paard zetten als je ze niet kent.

Ja. Inderdaad, bij ons ging de fjord ook weg samen met mijn pony! En wij gingen met begeleiding alleen eenmaal op het strand wss de begeleiding (die zat op een fries) ver achter ons.

Gelukkig, als manege Bakker er zelf ook wat aan wil doen! Maar toch is het slecht dat ze (beide) geen weidegang hebben.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:05

Kijk eens bij www.manegeruckert.nl Wekelijks buitenritten, strand en bos, varierend van 2 tot 5 uur. Zeer goed verzorgde paarden.
Op de site kun je fotoos van ritten bekijken, welke ritten je kunt rijden en een agenda. En je kunt alle paarden kijken, zie bewoners. Is echt heeeeeel leuk....

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:31

Sandeman schreef:
Kijk eens bij http://www.manegeruckert.nl Wekelijks buitenritten, strand en bos, varierend van 2 tot 5 uur. Zeer goed verzorgde paarden.
Op de site kun je fotoos van ritten bekijken, welke ritten je kunt rijden en een agenda. En je kunt alle paarden kijken, zie bewoners. Is echt heeeeeel leuk....

Ga je bij deze manege ook wel in rengalop over het strand en ook door het bos in galop? Ik en mijn zus en vriendinnen zijn eigenlijk ook nog steeds op zoek naar een manege waar er ritten worden gemaakt voor gevorderden (en wat niet al te prijzig is).

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:33

Er zijn verschillende ritten, zie kalender op de site. Vaak op de waterleidingduinen-strandritten wordt er wel rengalop gedaan. Soms ook met de andere strandritten. Er wordt altijd galop gedaan, op strand, in duin en in bos.
Waterleidingstrandritten en de Noordwijkrit zijn echt voor gevorderden. Kennemerduin-strandrit is ook erg leuk. En er zijn snelle paarden en wat rustiger paarden.
Ik ga zelf regelmatig mee op een rit.
Succes.

ButeoButeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:45

Ik ben ooit bij manege Grol in Renesse geweest.
Maar ik weet niet meer of ze daar friezen hadden staan.
We hebben toen met onze groep heel veel lol gehad en ik had n heel leuk fit haflingertje haha Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:05

cantlover schreef:
Van manege heemskerk geef ik je voolkome gelijk. Ik heb hier op Rosa (die fries met de doorgezakte rug maar ze is wel super snel!!) gereden en op die fjord die daar staat. Op Rosa was het super! Alleen ze hadden de weg niet heel erg goed uitgelegd maar toen we het eenmaal hadden gevonden was het heel leuk. Met die fjord gingen we weg. Ik voorop omdat ik de weg wist. Ik had dit gekregen voor men verjaardag met nog een aantal vriendinnen. We gingen weg en we kwamen in de duinen ging mijn paard opeens aan de kletter. Brak mijn beugelriem en ik viel met een hele harde smak van men paard af. Wij gebeld, we moesten maar even een nieuwe beugelriem komen halen. Nou wij weer gegaan. Ik kreeg toen een stang en trens hoofdstel nou ik vond het onzin maar goed. Toen brak een teugel plotseling van een paard van een vriendin. Nou wij weer terug. Nja echt heel slecht daar!

sja en ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met manege heemskerk. Oké de omstandigheden zouden voor de paarden beter kunnen zijn, maar ik geloof niet dat de paarden het daar slecht hebben.
Toen ik daar nog wel eens een ritje maakte vroeg ik altijd om een rustig en braaf paard, en ze hebben me die altijd gegeven Ja

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:21

Loesje88 schreef:
cantlover schreef:

sja en ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met manege heemskerk. Oké de omstandigheden zouden voor de paarden beter kunnen zijn, maar ik geloof niet dat de paarden het daar slecht hebben.
Toen ik daar nog wel eens een ritje maakte vroeg ik altijd om een rustig en braaf paard, en ze hebben me die altijd gegeven Ja

Je zegt, aan de omstandigheden voor de paarden kan inderdaad wat verbetert worden. Dat lijkt mij 1 van de blangrijkste dingen !? En als ik bijna een acute asma aanval krijg in die stal lijkt het me wel dat die paarden het "slecht" hebben. Nouja, ze hadden buiten dan wel levensvreugde maar de stal vond ik echt niet zo oké.

faridaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:13

Pempy schreef:
Manege Smit in Noordwijkerhout Lachen
daar had ik laatst een strandrit gemaakt.

helemaal mee ens heel leuk daar er hangt ook een gezellig sfeertje op de manege maar ik denk niet dat je zomaar een paard meekrijgt...wel met een groep meerijden als het lekker koud is zijn de groepen niet groot en de paarden net iets frisser. Knipoog

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:56

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:39

Ik ga morgen met een vriendin in Zeeland een strandrit maken. www.ponyhof.nl