Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cantlover schreef:Van manege heemskerk geef ik je voolkome gelijk. Ik heb hier op Rosa (die fries met de doorgezakte rug maar ze is wel super snel!!) gereden en op die fjord die daar staat. Op Rosa was het super! Alleen ze hadden de weg niet heel erg goed uitgelegd maar toen we het eenmaal hadden gevonden was het heel leuk. Met die fjord gingen we weg. Ik voorop omdat ik de weg wist. Ik had dit gekregen voor men verjaardag met nog een aantal vriendinnen. We gingen weg en we kwamen in de duinen ging mijn paard opeens aan de kletter. Brak mijn beugelriem en ik viel met een hele harde smak van men paard af. Wij gebeld, we moesten maar even een nieuwe beugelriem komen halen. Nou wij weer gegaan. Ik kreeg toen een stang en trens hoofdstel nou ik vond het onzin maar goed. Toen brak een teugel plotseling van een paard van een vriendin. Nou wij weer terug. Nja echt heel slecht daar!
Maar over Manege Bakker ben ik het totaal niet mee eens. Ik sta daar en het is echt een super goede manege!!! Met de stands is de manege ook niet blij mee. En daardoor zijn ze nu een hele nieuwe stal aan het bouwen. Ze zijn heel voorzichtig met de paarden en ze hebben inderdaad geen drukke paarden maar dat komt omdat er op de manege voornamelijk buitenritten worden gemaakt en ook vooral met mensen van buiten. Die kan je natuurlijk niet op een druk paard zetten als je ze niet kent.
Sandeman schreef:Kijk eens bij http://www.manegeruckert.nl Wekelijks buitenritten, strand en bos, varierend van 2 tot 5 uur. Zeer goed verzorgde paarden.
Op de site kun je fotoos van ritten bekijken, welke ritten je kunt rijden en een agenda. En je kunt alle paarden kijken, zie bewoners. Is echt heeeeeel leuk....
cantlover schreef:Van manege heemskerk geef ik je voolkome gelijk. Ik heb hier op Rosa (die fries met de doorgezakte rug maar ze is wel super snel!!) gereden en op die fjord die daar staat. Op Rosa was het super! Alleen ze hadden de weg niet heel erg goed uitgelegd maar toen we het eenmaal hadden gevonden was het heel leuk. Met die fjord gingen we weg. Ik voorop omdat ik de weg wist. Ik had dit gekregen voor men verjaardag met nog een aantal vriendinnen. We gingen weg en we kwamen in de duinen ging mijn paard opeens aan de kletter. Brak mijn beugelriem en ik viel met een hele harde smak van men paard af. Wij gebeld, we moesten maar even een nieuwe beugelriem komen halen. Nou wij weer gegaan. Ik kreeg toen een stang en trens hoofdstel nou ik vond het onzin maar goed. Toen brak een teugel plotseling van een paard van een vriendin. Nou wij weer terug. Nja echt heel slecht daar!
Loesje88 schreef:cantlover schreef:Van manege heemskerk geef ik je voolkome gelijk. Ik heb hier op Rosa (die fries met de doorgezakte rug maar ze is wel super snel!!) gereden en op die fjord die daar staat. Op Rosa was het super! Alleen ze hadden de weg niet heel erg goed uitgelegd maar toen we het eenmaal hadden gevonden was het heel leuk. Met die fjord gingen we weg. Ik voorop omdat ik de weg wist. Ik had dit gekregen voor men verjaardag met nog een aantal vriendinnen. We gingen weg en we kwamen in de duinen ging mijn paard opeens aan de kletter. Brak mijn beugelriem en ik viel met een hele harde smak van men paard af. Wij gebeld, we moesten maar even een nieuwe beugelriem komen halen. Nou wij weer gegaan. Ik kreeg toen een stang en trens hoofdstel nou ik vond het onzin maar goed. Toen brak een teugel plotseling van een paard van een vriendin. Nou wij weer terug. Nja echt heel slecht daar!
sja en ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met manege heemskerk. Oké de omstandigheden zouden voor de paarden beter kunnen zijn, maar ik geloof niet dat de paarden het daar slecht hebben.
Toen ik daar nog wel eens een ritje maakte vroeg ik altijd om een rustig en braaf paard, en ze hebben me die altijd gegeven
Pempy schreef:Manege Smit in Noordwijkerhout
daar had ik laatst een strandrit gemaakt.