Weekend + 1 overnachting aan zee met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Re: Weekend + 1 overnachting aan zee met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:09

Wij zijn afgelopen zomervakantie naar de vrouwenpolder geweest. Pony ook mee, die stond op manege de Eendracht. www.manegedeeendracht.nl Daar is een camping bij, dat lijkt me nu wel aardig koud om te overnachten, en op 10 minuten fietsafstand of een paar minuutjes met de auto ligt vakantiepark Breezand. Het is trouwens vanaf de manege ongeveer een halfuurtje naar het strand.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:13

Als je niets kunt vinden is het met misschien het overwegen waard om ergens 'iets' te huren (camping, caravan, etage, hotel, b&b, enz.) en je paarden ergens in de buurt te stallen (manege). Denk dat dat namelijk nog veel makkelijker te realiseren is. Lachen

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 16:45

Wij gaan in Januari gaan dus manege de eendracht kan helaas niet.
We willen niet verder dan een half uur van het strand(stappend)

Het liefst zitten we in hetzelfde complex als de paarden. In Groende lijkt tot nu toe heel goed.. Mooie appartementen, mooie stalling, weidegang voor de paarden en zo te lezen in het gastenboek zeer gastvrij.

Maar ik hou mn ogen open voor andere tips!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 19:18

grrr... In Groende hebben ze maar 4 stallen en we hebben er 5 nodig! Errug jammer!

Iemand nog tips?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:35

Je kan ze in Groede ook dag en nacht op wei laten.. Lachen Weet niet of dat een optie is?

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:49

Die mensen in Groede proberen er nog wat aan te doen om een extra stal te regelen. Ze denken dus heel erg mee!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:50

Ja, ze hebben wel een onwijs goede service! Ja Ze zullen je echt wel proberen helpen.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:52

En als je naar Groede gaat, geef dan effe een seintje Knipoog Haha! Kan je het enorm aanraden. Zie dat Sita_ het al gemeld had Lachen

Ben er vaste klant en het is een geweldige locatie Ja Super service, super mensen, de accommodatie qua appartement heb ik zelf niet geprobeerd (enkel de camping Huilen van het lachen ) ik woon er nl op 14 km vandaan ofzo Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:53

De camping is ook heel gezellig he, met je tentje pal voor de wei! *LOL*

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 21:18

Ja! Het klinkt ook allemaal zo super! We hebben die stallen dan helemaal voor ons alleen! Zou het echt super jammer vinden als het niet door zou gaan. Ze heeft het er vanavond over met haar man (over een oplossing) en ze heeft evt (achter een kippenschuur??) een stukje waar ze ook een stal van kan maken.. Maar daar hoor ik verder nog wat over.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 10:44

We hebben nu manege Nieuwvliet gevonden. Iemand ervaring mee??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:51

Ook Lachen Maar daar staan ze dus wel de hele dag op stal. Weidegang is niet mogelijk in de winter dacht ik, en in de zomer mogen ze enkel 2 uur per dag in ploegendienst (zelf binnen / buitenzetten).

Is een grote manege, twee binnenbakken (20*40 + 30*60). Iets van 150 stallen, meen dat er een stuk of 100 bezet zijn. Stallen zijn netjes, werden wekelijks geheel gemest en tussendoor opgestrooid. Het kan dus voorkomen dat er nog wat oude mest in jouw stal ligt. Maar over het algemeen zijn ze netjes en schoon. Paarden staan op stro, krijgen drie keer per dag goed voordroog. Verder twee keer per dag brokken.

Is ruimte om je trailer te stallen, appartementjes ken ik niet echt.

Strand is op 2x struikelen afstand (150 m). Moet je wel een stuk over een redelijk drukke weg, en door een voetgangerspoortje. Maar is goed te doen, alleen een duinovergang en je bent op het strand Lachen

Als je daar gaat rijden : Buig niet teveel naar links af, je kan twee vakken geloof ik zonder problemen rijden, kom iig niet in de buurt van de vlonders bij het Zwin want daar stikt het van het drijfzand. Staan ook borden.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 21:39

Bedankt voor de tips!! We kunnen ze inderdaad niet in een wei zetten.. We mogen ze wel (als er niemand aan het rijden is) loslaten in een van de bakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:38

Nou.... Clown In die grote bak mocht het sowieso niet. En in de kleine bak mocht het wel geloof ik. Maar zoals ik zei : het is een hele grote manege, en de bakken zijn dus eigenlijk altijd wel bezet. Buitenbak zou op zich wel een optie zijn, die is vaak nogal nat, dus rijden de mensen liever binnen.

Deze manege heeft overigens wel een warmwater afspuitplaats (met 50 ct munten). Ook fijn, dat heeft Groede niet, alleen koud water.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:09

De buitenbak stond laatst niet eens een omheining meer om in Nieuwvliet..
Prik je niet te veel vast op de 'gouden bergen' die ze daar beloven qua losgooien etc.. Want dat kunnen ze toch niet waarmaken..

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:17

Wij zijn afgelopen zomer ook naar zee geweest. In Nieuwvliet.
[ITP] Zeepaard

We hebben geen huisje bij de manege gehuurd omdat we de kosten laag wilden houden. Er is genoeg aan campings ed in de buurt te vinden.

En dit is de site van de manege:
http://www.hippodor.nl/nieuwvliet/nl/default-36.aspx

De manege is ons heel erg goed bevallen qua stalling en verzorging van de paarden. Enige nadeel was dat ze max 2 uur par dag naar buiten konden in een wei.

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:28

ik raad je ook de strandhoeve aan, en dan een huisje bij roompot in Kamperland Knipoog
ik ben zelf vaste ruiter bij die manege en de stallen zijn er echt netjes, solarium, wasplaats,... allen aanwezig!
op 5 minuutjes rijden ben je al op het kleine roompotstrand
op een klein halfuurtje te paard heb je een erg groot noordzeestrand, echt een aanrader (en evt. ook een bos in die buurt)
sites: http://www.strandhoeve.nl
http://www.strandhoeve.tk
http://www.roompot.nl
+ de strandhoevehyve op hyves

alvast veel plezier met je weekend!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:29

wij zijn een paar jaar geleden ook op vakantie geweest met de paarden in vrouwenpolder. Niet naar manege de eendracht maar naar een minicamping met paardenstalling. Zal even gaan opzoeken hoe dit ook al weer heette.
Was erg leuk, goede service, en dichtbij bossen en strand. We hebben een buitenrit door de bossen naar domburg gereden en dan van domburg naar vrouwenpolder over het strand terug. Was super leuk om te doen!

edit: dit is de website: http://www.hofstedemolenzicht.nl

snifje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:15

In Noordwijk aan Zee is een 4 of 5 persoons huisje te huur met stallen en weiland.
Prachtig rijden in het bos en in de duinen en op het strand.
Je hoeft alleen de weg maar over te steken om op het ruiterpad te komen
Leuk en gezellig huisje en goede boxen. Je zit helemaal op je zelf.
Ben er een aantal jaren geleden geweest, weet niet hoe het er nu uit ziet maar toen was het echt perfekt.
Noordwijk zelf is ook erg gezellig.
Ze adverteren er mee in BIT

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:43

Onze paarden staan bij manege Bakker in Noordwijkerhout.
www.manege.nl
Vanaf de manege is het +- 5 minuten stappen naar het bos over de weg, waarna je ongeveer 2,5 uur kunt rijden in bos en duin. 10 minuten stappen over de weg en je bent gelijk op het strand! Is een ideale omgeving!

In de buurt van deze manege, in Noordwijk zit een hele mooie camping. Ik weet niet of jullie dat goed genoeg vinden? Er zitten ongeveer 10 campings op 2 minuten afstand van deze manege. http://www.parcdusoleil.nl/

xPukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:35

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:56

Voor een impressie hoe onze minivakantie met paard aan zee was:
We hebben ook echt gezwommen, dat kan daar heel goed!
[ITP] Zeepaard

Wij hadden onze paarden op manege Nieuwvliet staan.
Prima plek voor een paar daagjes!

Veel plezier!!!