joyce2 schreef:"Ikke" mag zich inderdaad wel iets vriendelijker opstellen, maar goed.... Ik zeg altijd maar: Als je zoveel weet, mag je best een grote bek hebben (nu vraag ik me af of dat wel zo is in dit geval, maar laten we er maar vanuit gaan...)
Enne, sanctie of boete, wat is het verschil behalve de naam? Het principe is toch hetzelfde? Of zit er een heel groot verschil tussen...
Nou, het verschil is dat een boete van het CJIB komt. Daar kun je bezwaar tegen maken bij een rechtbank. Het CJIB kan zelfs zover gaan dat ze bslag op je inkomen leggen om een boete betaald te krijgen.
Een sanctie van een landeigenaar zul je voor een civiele rechter moeten uitvechten (als je per sé wilt rechten) en bovendien zijn er geen juridische mogelijkheden om je tot betaling te dwingen (inkasso is civiel, niet juridisch).
Dat ik niet zo aardig was; heb ik ooit gezegd dat ik aardig ben

Maar het feit is dat nu wel de juiste benaming boven tafel is, namelijk dat er een sanctie is opgelegd en geen boete; hoewel dat voor de ontvanger hetzelfde voelt.
Ik ga uit van feiten; aan "vinden" en "denken" heb ik niks, daar gaat de centrale niet van draaien, van correcte feiten wel en ik neem aan dat de Utrechtenaren ook deze winter graag warm zitten en niet moeten denken dat ze warm zitten........
Excuseer mijn lompheid; ik ben techneut, ik ben nu eenmaal zo.