Hoe vallen jullie op in het donker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bruja

Re: Hoe vallen jullie op in het donker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:09

ik heb een lampje op mijn cap Lachen (ziet er niet uit, maar slechte verlichting daar, en zo zie ik nog iets) en voor de rest idd reflectoren, overal waar je ze maar kwijt kan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:05

Naar mijn weten is het verplicht een lichtje te dragen die voor witlicht, en achter rood ligt geeft. Er zijn van die speciale ruiterlampjes die je aan been of arm doet, en die voor wit en achter rood licht geeft. Je kan nog zoveel reflectie hebben, dat lampje is naar mijn weten verplicht, iig hebben hier ruiters wel eens een waarschuwing gehad van de politie om die reden.

Als ik in de schemer de weg op ga;
4 brede reflectie been bescherming met daarbij om elk been ook een klein bandje met lampjes die op knipperen kan worden gezet (leuk een paard met knipperende kerstverlichting aan de benen *LOL*.
Verder heb ik zelf dat ruiter lampje en een reflecterend hesje.

Daarbij heb ik nog wat reflectie bandjes voor eventueel armen benen van mijzelf, en een reflectie halsriem. Maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:05

wij hebben een refelecterende uitrijdeken die we de pony omdoen, en dat hebben we nog een lampje aan de frontriem en in de staart zitten, en van die reflecterende bandjes aan zijn benen, ik een hesje aan!! haha

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:13

ik heb een reflecterend hesje,een ruiterlamp(zo1 van imperial riding,met voor en achter licht, kan je ook knipperend zetten Knipoog )
paard reflecterende banden voor om de peesbeschermers en ik heb een reflectie uitrijdeken besteld maar die laat helaas erg lang op zich wachten Boos!

hoe maken jullie trouwens de lampjes aan de frontriem en staart vast?

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:34

ellenAST schreef:

wij hebben er zo'n clipje achterop dus dan schuiven we hem erzo op. en in de staart doen we hem vast aan het bilkoortje van de deken volgens mij...

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:40

Ik heb tot nu toe altijd met van die knipperende bandjes gewerkt, maar ik wil toch wat meer in huis.
Weet iemand bij welke online shop je die vestjes met knipperlichten kan kopen?

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:47

iingee schreef:
ellenAST schreef:

wij hebben er zo'n clipje achterop dus dan schuiven we hem erzo op. en in de staart doen we hem vast aan het bilkoortje van de deken volgens mij...

maar volgens mij gaat dat niet passen op mijn frontriem,die is redelijk dik en rond Bloos

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:51

ik heb zo'n reflectie deken van HKM ,,
het is zegmaar zo'n halve deken wat je onder je zadel kan doen.. Knipoog Verder maak ik van die knipper dingetjes aan de beenbeschermers vast, en aan mijn laars doe ik er meestal nog een Haha!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:53

ey ceesrinko waar heb je die deken gekocht?? zo 1 wil ik ook! (kunnen we smaen in het donker rijden Tong uitsteken)

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:55

Ik heb voor mijn pony een uitrijdeken (reflecterend) een koplamp(A) gewoon een voor mensen, zelf ook een koplamp met rood licht achter en een hesje Lachen ons zien ze niet meer over het hoofd Haha!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:56

Ik heb zo'n felgele deken met reflectie er op, is ideaal, en die gebruik ik ook altijd overdag (krijg er enorm goede berichten over) Verder brede felgele beenbeschermers met reflectie (4x) Zelf heb ik vooral voor de winter een feloranje wegwerkersjas (ideaal, je bent goed zichtbaar en ze zijn goed wind- en waterdicht. in de zomer gebruik ik een oranje wegwerkers t'shirt.. Ook natuurlijk het rode en witte lampje voor voor- en achterkant.
Wanneer ze me dan nog niet zien komt het waarschijnlijk door verblinding Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:00

Blij dat jullie wel aan verlichting denken. Schrok me van de week half dood.... In de auto, en ineens een donker paard (bereden) en een donker shetje (aan de hand) op de dijk.... Helemaal geen verlichting, 0, niks, noppes...
Ik weet denk ik wie het waren, en die hoeven maar een paar 100 meter van de bak waar ze rijden tot aan stal zeg maar, maar toch, zorg toch dat je verlicht bent!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:05

Bij http://www.agradi.nl hebben ze de knipperende hesjes, en ook de uitrijdekens en borsttuig. heb de deken toen der tijd (ó'n 4 jaar geleden daar gekocht. was goedkoper dan bij ruiterzaken..
Ik heb zo'n 10 jaar geleden ernstig ongeluk met paard gehad, en het verweer van die jongen was "ik had je niet gezien" Nou het was overdag (wel wat miezerig weer) maar had oranje hesje aan, en toen dacht ik echt, dit nooit meer, en sindsdien ga ik als kerstboom op pad. zelfs overdag.
Gezien worden is zo enorm belangrijk...

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:41

IvoIce schreef:
Weet iemand bij welke online shop je die vestjes met knipperlichten kan kopen?

Divoza heeft er met knipperende lampjes, ik heb er zelf een met verlichte "banen", deze kan ik op continu verlicht zetten en op knipperen, persoonlijk vind ik die duidelijker zichtbaar dan die hesjes van Divoza.
Ik weet alleen niet meer via welke site ik die besteld heb, het is al een aantal jaar geleden, het was wel een site met alleen veiligheidshesjes, ik heb nog gezocht maar tot nu toe nog niet gevonden

SUPERMICK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:46

Reflecterend hesje en bandages.
Maar ik rijd eigenlijk nooit echt in het donker, hooguit schemer.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:49

ik heb nog een uitrijdeken met fleece aan de onderkant met zadel uitsparing reflecterende kleur geel

ik gebruik hem niet meer

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:51

Ik val al genoeg op met mijn knalgroene Kentucky bomberjack ROFL
Ik zag laatst iemand die van die smart lampjes (die ik normaal op mijn stal ros heb *LOL* ) aan de (zweet?)deken vast had gemaakt. En had dus ook een reflecterende deken op.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:27

Sinds deze week heb ik er trouwens een reflecterende uitrijdeken bij.
Afbeelding
Deze, hij is helaas wat aan de krappe kant maar het is een universele maat, Devon echter niet Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:34

sjonge.. van die lampjes wist ik niet! ik heb wel reflecterende bandages om haar benen.. maar ik ben er 1 kwijt.. dus ik moet nieuwe aanschaffen. Zelf heb ik ook een lichtgevend hesje aan en bandjes om m'n armen... maar ik ga ook maar een lampje aan m'n been hangen dan

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:35

ik heb van die reflecterende bandjes voor hardlopers om haar benen. ook overdag bij licht. gister tijdens de schemer foto`s gemaakt, en toen pas zag ik de werking van die dingen:

zo is het overdag bij gewoon daglicht: http://i266.photobucket.com/albums/ii25 ... C01878.jpg

en dit bij schemer:
Afbeelding

Afbeelding

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:44

ik heb van die reflecterende bandages die ik over mijn peesbeschermers doe, dan heb ik nog van die strips die je over je teugels kan doen.
Ik moet nog lampjes kopen want ik vind het refelectiespul toch niet echt voldoende duidelijk, zou graag constant zichbaar zijn. Het verkeer is al gevaarlijk genoeg tijdens de dag...