[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:54

Wat een vervelend nieuws Marcella. :(:)

Marije_jiplover

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:04

Wat balen zeg, Marcella! Sterkte!

Ik heb vandaag bijna 8 km gestapt, op mijn nieuwe barebackpad. Veel aan mijn eigen houding gewerkt, maar dan lekker in het bos ipv rondjes in de bak :)
En ponylief vond het wel prima, hij had het erg warm, dus dat we niet echt meer deden dan stappen vond hij niet erg. En een stuk of 2-3 korte (40 m ofzo) galopsprintjes omdat dat echt perse moest volgens Jip :))
Lekker genoten van het schitterende weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:39

Balen Marcella,sterkte...

Henkje beterschap.

Djilna,waar zijn die filmpjes gemaakt??Ik herken de paadjes helemaal niet?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:38

:D
Op dit plaatje gezien:
Afbeelding
Rechtsonder is het stuk met die bruinige paden en heuveltjes. Dus tussen Rheden en De Steeg/Laag Soeren in die hoek.
Linksboven dat hele lange pad is waar het galopfilmpje is gemaakt.
Het pad dat helemaal links verticaal gaat is het laatste filmpje (loopt parallel aan de A50)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:44

Had het plaatje gezien,maar kan het niet aanklikken ofzo en het komt me niet bekend voor maar ziet er zo mooi uit,die paadjes...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:50

Ik haal trouwens filmpjes voor elkaar. Ik heb er hier 2 gezet van het stuk rechtsonder en dat lange galoppeerpad.
Het pad helemaal links op het kaartje is deze:

En hier de link naar mijn ritgegevens. Nu zou je wel moeten kunnen inzoomen
Kun je het zien via deze link?
http://connect.garmin.com/activity/280912289

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:04

ja! dankjewel,nieuwe paadjes ontdekken in de toekomst is altijd leuk!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:56

Zeker dat heuveltjes-stuk achter Midden Heuven vind ik een gaaf stuk om te rijden. Compleet met haarspeldbochten in het ruiterpad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:10

Ik ken dat stuk eigenlijk niet zo goed, heb er jaren terug met toenmalig bijrijdpaard wel gereden maar ken de weg er ook niet echt..

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:19

Leuke filmpjes Djilan!
Wat ik me af vroeg, doe jij iets met de de rondes die je Garmin registreerd? Ik zie in jouw link ook aan de linkerkant een tabel staan met rondes. Ik krijg ook vaak zo'n signaal dat ik weer een nieuwe ronde in ga, maar ik heb echt geen idee wat dat nou is.

Begin nu toch wel een klein beetje jaloers te worden op de prachtige ruiterroutes die hier allemaal voorbij komen :=

Zaterdag gaan wij de omgeving rondom Ysselsteyn verkennen, heb er nu al zin in! :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:30

:D Dat kun je instellen. Standaard staat hij op 1 mile (1,6km) en ik heb hem op handmatig gezet. Ik klik nu op LAP bij elk hek dat ik door ga. Zo weet ik wat ik tussen de hekken rij en hoeveel het er zijn :+

Straks gebruik ik hetzelfde principe voor de endurancewedstrijden. Dan zet ik hem stop bij elke vetgate en zodra ik de volgende ronde in ga weer op start en volgende LAP.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:31

Ysselsteyn Limburg Kim?
Dan kun je nog wat endurance/mendurance tegenkomen. Er is dit weekend een route uitgezet voor een wedstrijd.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:57

Kim staat dan ook op de startlijst, Djilan :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:58

Leuke filmpjes komen er voorbij, mooie omgevingen ook :j
Ik hoop echt dat het snel weer langer licht blijft 's avonds, dan kan ik ook 's avonds weer lekker erop uit :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:00

Vooral veel rijfilmpjes plaatsen allemaal :j

Mijn paard heeft momenteel een blessure, dus rijden zit er even niet in. Met een filmpje rij ik dan gewoon even met één van jullie mee! :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:54

zie dat iedereen weer druk km`s aan het maken is mooi met dit weer. gisteren met dochterlief een kleine 8km gewandeld en vandaag zelf zo`n 15 km gemaakt . lekker over de hei. evven rustig opbouwen na 3 maanden niks doen. kijken wat het volgende week wordt, zal wel niet veel zijn met het weer dat gemeld wordt.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:12

Hoe meten jullie het aantal kilometers , berekenen jullie dan van tevoren of een gps ssysteem oid ???
Ik ga er morgen weer opuit ...

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:33

Zo, ben zojuist terug van de DA........ even een spoedvisite ^)

Heb zoveel zenuwen voor a.s. zaterdag dat ik Breez maar even heb laten checken op de puntjes tijdens de keuring.
M'n DA moest er echt hard om lachen :')

Breez is volledig fit bevonden en ze vond hem er veel beter uitzien dan een paar maanden geleden. <<) Ben in december daar geweest voor z'n tanden en ben daarna begonnen met de conditie training.

Moet zeker even laten weten hoe 't gegaan is. Ook even m'n nieuwe hebbuh dingetje analyse laten zien, dat vonden ze echt super handig tijdens de training. :j

Leuk om jou analyse te zien Djilan. Ben je op dit moment met een bepaald doel aan het trainen? Qua trainingsvorm bedoel ik dan. Mijn grafieken zien er totaal anders uit. Leuk om te vergelijken.

Mooie omgeving zeg, heerlijk. Sommige mensen hebben geluk met de Veluwe in hun achter tuin (al mag ik zelf ook niet klagen)

@ Yenopi. Vroeger gebruikte ik altijd http://www.afstandmeten.nl/ Maar nu ik de GPS heb berekend die dat zelf.

@ Kim_Evendi; wel startnummer heb je a.s zaterdag. Hopelijk hebben we toch een beetje goed weer, ziet er niet zo naar uit -O-

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:03

Yenopi, voorheen tekende ik ze in via http://www.afstandmeten.nl Erg handig als je geen GPS hebt, maar wel de routes weet :)
Nu heb ik sinds een maand een GPS en die gebruik ik dus nu elke keer. Kan ik nl zowel mijn trainingen als wedstrijden bijhouden en analyseren.

Psydoxy, ik train naar een 120km toe eind maart. Dus ik rij meerdere keren in de week +/- 30km (en nog een keer 40) en kies de ene keer voor wat hogere tempostukken en de andere keer voor meer heuveltjes.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:04

Succes alvast voor komend weekend!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:33

@Djilna, leuk die filmpjes! En wat leuk om je route te zien, want ik zie zowaar ook een ruiterpad dat ik helemaal niet ken! Die linkerlus. Ik kom vanaf de snelweg (strooiveld), links en rijd dan altijd langs het eerste, kleinere veld. Maar zie dat jij daar door het bos bent gegaan. Leuk, dat ga ik van de week eens proberen :D

@marcella, sterkte!

@yenopi: ik rijd regelmatig met gps van mijn telefoon. Niet altijd, maar bepaalde rondjes weet ik inmiddels gewoon hoe lang ze zijn. Ik gebruikte daarvoor ook afstandmeten.nl

ik heb eergisteren een héérlijke rit gemaakt, 30 kilometer Hoge Veluwe. De paden waren behoorlijk mul, dus iets langer over gedaan als gepland, maar dat was ook geen straf met het weer :D
En een supergoede wild-spot-rit, want heb onderweg 2 spechten, 2 buizerds, een ree en 20 edelherten gezien!

Afbeelding

Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:36

:D Ik weet welke jij bedoelt. Jij komt dan het fietspad over en daarna links langs dat kleinere heitje. Als je het zandpad rechtdoor volgt moet je een hek door en dan kun je ook rechtdoor (dus parallel aan het pad langs de kleine hei) of linksaf. Dan kom je inderdaad bovenlangs.

Hoge Veluwe, ook :+:

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:43

Ja! Ik snap het! Ik geloof dat ik daar wel eens naar heb zitten kijken, en me af heb gevraagd of het een ruiterpad zou zijn... en toen maar niet op gegokt ;)
Superleuk altijd, nieuwe paden ontdekken. Waar bokt al niet goed voor is :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:10

Kan trouwens zijn dat op het pad rechtdoor inmiddels geen hek meer staat. Ze hebben de indeling wat veranderd vorig jaar.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:50

Djilna schreef:
:D Dat kun je instellen. Standaard staat hij op 1 mile (1,6km) en ik heb hem op handmatig gezet. Ik klik nu op LAP bij elk hek dat ik door ga. Zo weet ik wat ik tussen de hekken rij en hoeveel het er zijn :+

Straks gebruik ik hetzelfde principe voor de endurancewedstrijden. Dan zet ik hem stop bij elke vetgate en zodra ik de volgende ronde in ga weer op start en volgende LAP.

Dankjewel, dan ga ik dat even aanpassen!