[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:09

Ik rij eigenlijk altijd met die gewone elastische hemaslips/onderbroek. Nooit last van doorrijden. String waag ik me niet aan, lijkt me vreselijk met rijden.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 04-03-13 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:09

Snadrem fijn :) Samen rijden is altijd gezelliger, maar het is wel fijn als je inderdaad ook alleen op pad kunt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:12

Djilna schreef:
Snadrem fijn :) Samen rijden is altijd gezelliger, maar het is wel fijn als je inderdaad ook alleen op pad kunt.

Precies! Ik heb helaas eigenlijk geen stalgenoten die een rondje mee kunnen rijden - althans, niet op tempo. Een uurtje samen stappen gaat dan wel, maar daar heb ik meestal niet zo'n behoefte aan.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:16

Hier momenteel idem. En ik merk dat vooral als ik zoals nu 4x per week train ik het best fijn zou vinden als ik een x niet alleen hoef :o Voorheen reed ik wel veel samen, maar die stalgenote is verhuisd.. En heb wel enduranceruiter op stal, maar die heeft een jong paard dus kan nog niet met mijn ritten mee.

Dus rij nu alleen samen met anderen als ik die bewust opzoek, of met stalgenoten als ik een rustigere/kortere rit ga rijden.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:28

Het is inderdaad vrij lastig om iemand te vinden die op een zelfde manier wil trainen en die qua tijd ook op dezelfde tijdstippen mee kan. Vandaar dat ik hoop dat Alanda binnenkort zonder al te veel problemen in haar eentje naar buiten durft, dan kan ik toch lekker wat gerichter gaan trainen.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:39

Wij zijn meer van de langere buitenritten met veel stap en korte stukken draf en galop ... ik begrijp dat de meeste hier echt trainen voor TREC of endurance ? Maar we zijn weer bezig met het langere rijden, na de winter weer wat opbouwen ... mijn dametje is bijna 25 jaar maar fris momenteel. Hartstikke explosief zelfs momenteel ... vanwege een druk weekend ga ik morgen weer lekker rijden weer opstarten van onze training zeg maar ;-) leuk om hier mee te lezen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:40

Ik train ook niet voor trec/endurance hoor, gewoon lekker rijden...
(nu dus al 2 maand niet,maargoed....)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:43

Buiten het seizoen en tussendoor rij ik ook gewoon om te rijden hoor :D Maar dan toch altijd wel veel draf en galop, maar ook hele rustige ritjes met stap-draf ;)

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:46

Wij hebben gisteren ook een lange rit gemaakt naar de Achelse Kluis. Waren nog even verloren gereden dus is een 30+ rit geworden wat eigenlijk niet helemaal de bedoeling was. Pony mag vandaag lekker op de wei van het zonnetje genieten. Hopelijk gaat iedereen weer lekker genieten van paard en natuur nu het heerlijke weer er weer aankomt

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:49

Ok ;-) leuk ! ik lees lekker mee ....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:28

@ Djilna: zullen we er samen een paard bijkopen? Kan ik met jou mee op echte trainingsritten van Blik.
En heb jij wat te rijden als Blik vakantie heeft :D
Want ook ik rijd vaak alleen. Zou wel net jou en Blik meewillen, maar dat is voor mijn ouwetje toch wat te ruig, als jij echt aan het trainen bent.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:51

Wat een gigafantastisch weer!!!

De hoefsmid kwam rond 12 uur langs om Alanda voor weer op ijzers te zetten, daarna ben ik meteen met haar het bos in gegaan. Het is echt ontzettend lekker buiten, van mij mag het het hele jaar door zo zijn :) Lekker een kort ritje gemaakt van een kilometer of vijf en lekker gedraafd en gegaloppeerd :D Alanda was in het begin een beetje nerveus, maar als we zo blijven oefenen worden die ritjes vanzelf een beetje langer :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:28

Heerlijk weer zeg! Ga straks eens een lekker ritje maken op mijn Friese poown :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:45

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:52

Djilna schreef:
Kennen jullie deze link al trouwens?
http://gpsruiterpad.nl/

Die kende ik nog niet, maar heel erg veel staat er niet op geloof ik... althans, voor mijn regio is er niets te vinden (of ik moet wat verkeerd doen).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:56

Nee nog niet veel inderdaad, ze zijn steeds aan het uitbreiden. Zal uiteindelijk wel een hele nuttige pagina worden schat ik :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:31

Misschien al wel bekend maar er staan ook wat routes op www.gpsies.com
Bij zoeken een vinkje zetten voor dieren en dan met paarden, dan krijg je er wel een aantal. Als je inzoomt op de kaart, zie er vanzelf nog meer. Ze hebben ook een app voor op je smartfoon.

Verder kun je ook gps routes downloaden op je smartfoon, misschien ook al wel bekend.
Ik heb zelf Google Tracks. Om de routes daarin te krijgen heb je Linda Manager nodig. Dit is voor een Android toestel, geen idee hoe het werkt met een iPhone.

Via de site van www.enjoytheride.nl heb ik een aantal routes gedownload, vind hetzelf leuker om een route te volgen op onbekend terrein dan zomaar in het wilde weg te gaan rijden. Heb dan altijd het idee dat ik nou net de leukste plekjes heb gemist.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:05

hetbommeke schreef:
Misschien al wel bekend maar er staan ook wat routes op http://www.gpsies.com
Bij zoeken een vinkje zetten voor dieren en dan met paarden, dan krijg je er wel een aantal. Als je inzoomt op de kaart, zie er vanzelf nog meer. Ze hebben ook een app voor op je smartfoon.

Verder kun je ook gps routes downloaden op je smartfoon, misschien ook al wel bekend.
Ik heb zelf Google Tracks. Om de routes daarin te krijgen heb je Linda Manager nodig. Dit is voor een Android toestel, geen idee hoe het werkt met een iPhone.

Via de site van http://www.enjoytheride.nl heb ik een aantal routes gedownload, vind hetzelf leuker om een route te volgen op onbekend terrein dan zomaar in het wilde weg te gaan rijden. Heb dan altijd het idee dat ik nou net de leukste plekjes heb gemist.

Hhmmm, als ik de routes van enjoy the ride bekijk van de gebieden die ik ken, dan mis je juist met enjoy the ride de mooiste plekjes.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:18

Volgens mij is het voor iedereen anders wat de mooiste plekjes zijn :)
Ik heb hier een keer met een Enjoytheride rit meegereden en daarbij ontdekte ik mooie nieuwe routes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:44

Had even voor de grap op de site van enjoy the tide gekeken naar routes hier in de buurt. Pfoe :=

Staan er een aantal hier in de buurt, start er zelfs eentje op steenworp van mijn huis. Maar het is niet voor niks dat ik mijn paard hier niet in het dorp wil hebben staan. Het is absoluut niet fijn rijden. Brr, rot weggetjes die te onoverzichtelijk zijn maar waar wel veel groot verkeer langs raast. Zou die routes niet bepaald aan bevelen. Dan wordt die route zelfs nog aan geprijsd als heuveltraining omdat je langs een viaduct rijdt. :+

Ben blij dat paardlief 4 km verder op staat. Ook een boerendorp en vlak bij de snelweg. Maar toch vele malen fijner rijden, ook met groot verkeer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:05

Nog geen uitslag HA had nog niet gekeken naar de foto's word nu morgen opgebeld dus moet nog even geduld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:36

Wat vervelend dat je nog geen uitslag hebt gekregen. Voelt het voor jouw idee wel minder pijnlijk?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:56

Nee maar slaap ook zeer slecht door de pijn, maar om para/ibu in te blijven nemen tegelijk lijk mij ook niet echt goed (5-7 uur per nacht met heel soms een uitschieter).

Had eigenlijk al vanaf begin februari ineens last van mijn nek na het wakker worden. Maar had zoiets van het val wel mee en zeer waarschijnlijk door combi niet paardrijden en pijn spieren vast gaan zetten wat dus uiteindelijk spit in mijn nek werd. En nu is de spit weg, maar de pijn is er nog steeds en heb eerder het gevoel dat het steeds erger word.

Autorijden doe ik op het moment alleen als ik naar bollie gaat of scooter het niet doet. Heb namelijk moeite met omkijken/hoofd draaien. Met de scooter kan ik gaan stilstaan en rustig om me heen kijken. Maar ook als pijn heel erg word ga ik met de scooter heel even rustig stilstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:00

Oei dat is vervelend zeg. := Ook behoorlijk onhandig inderdaad.
Ben momenteel geopereerd en zit daarom thuis (naja heb eigenlijk gewoon alleen maar bedrust. :+) Maar heb er een gekneusde nek aan overgehouden. Is ook in mijn nek spier gesneden. Je kan zoveel niet. Met geen goud dat ik nu in de auto stap om zelf te rijden. Kan niet snel genoeg kijken e.d. Maar met 2 paracetamol en 1 ibuprofen val ik redelijk in slaap.

Hopelijk kom ze er bij jou snel achter wat de pijn veroorzaakt en kunnen ze er ook wat aan gaan doen. :(:) Ik moet gewoon een week of twee wachten, dat is te overzien.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:11

Jij ook beterschap. :(:)

Hopelijk is het geen erfelijkheid, want dan kunnen ze alleen remmers geven geloof ik.

http://www.reumafonds.nl/informatie-voor-doelgroepen/patienten/vormen-van-reuma/ziekte-van-bechterew?gclid=CNjhuOz747UCFUfMtAod5gMAug