[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Henkje

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:40

Hier ook heerlijk gereden, zo'n 4 uur weggeweest. De paden waren ook redelijk droog en we konden goed doorrijden. Jammer dat het zonnetje nog niet doorkwam. Paardjes waren in een goed humeur en hadden er zin in.

Nog wel gelachen onderweg; ze zijn hier in het bos bezig en overal liggen stapels boomstammen.
Best gevaarlijk om erop te klimmen natuurlijk ivm wegrollen. We zagen twee mountainbikers bovenop zo'n stapels boomstammen staan. Wij nog waarschuwen van 'doe maar voorzichtig'. Reageert zo'n man van: 'kan niets gebeuren, we hebben een helm op'. Dus..... mafkezen :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:06

Oeh, Henkje, dat kan behoorlijk gevaarlijk zijn, maar goed, het zijn volwassene.... nou ja.... ze denken dat ze volwassen zijn ;)

Begreep dat het dinsdag 15 graden kan worden, heeeeeerlijk!!!

Ik heb vandaag ons eerste uitstapje met de trailer gemaakt :):) Samen met 3 stalgenootjes naar het Roggebotbos bij Dronten geweest. Het begin is er *\o/* En dat er nog maar veel van dit soort uitstapjes mogen volgen.

Vond het rijden met de trailer best spannend, Zorro stond wat van links naar rechts te hupsen maar verder ging het super goed. Ben best trots op onszelf :o

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:26

Ach, wielrenners en mountainbikers hebben sowieso een steekje los :+

Hier is het ook prima weer, maar rijden zit er even niet in. Hopelijk na woensdag meer nieuws.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:31

Hilli schreef:
Ach, wielrenners en mountainbikers hebben sowieso een steekje los :+

Hier is het ook prima weer, maar rijden zit er even niet in. Hopelijk na woensdag meer nieuws.

Volgens mijn wielrenende vriend hebben ruiters en mensen die hun hond los laten lopen juist een steekje los :Y)

Bedankt voor de antwoorden. Ik weet niet wat het is met mijn kont, ondergoed en rijbroeken zijn niet echt veranderd.
Althans niet de laatste weken en toch heb ik er ineens last van :P .
Strings lijken me niet fijn met paardrijden eerlijk gezegd :+

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:16

Zo duik ook weer ff boven, examenstress := maar gister nog ff een ritje van 17 km kunnen maken met een gem van 11.7 :D :D :D
We zijn op de goede weg voor KWB :D

Maar dus helemaal niet bijgelezen Y;(

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:21

Het was echt super fijn vanmiddag. Ben ook 3 uurtjes onderweg geweest en weer een nieuw stuk bos 'explored'.
Ik kan absoluut niet met een gewone onderbroek rijden, dan rijdt ik dus alles stuk. Doe nu een string met een 'paardrijbroek'. Soort van strakke boxer met langere pijpen. Heb een rijbroek met zitvlak, bij lange ritten staat ie letterlijk afgeschuurd op m'n billen :o Nu nergens last van.

Goed om te horen dat 't goed ging bommeke. Is het daar een beetje mooi rijden rondom Dronten?

Henkje nog langer dan ons onderweg geweest en wat rare mountainbikers tegen gekomen :')

XxLMMxX ook al fijn gereden............ wat zijn we toch allemaal sportief geweest vandaag :j

Hoe is het met je nek Marcella?

Myrthe weer een uur gereden *\o/*

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:27

hoi iedereen
ik ben weer terug van weg geweest, mijn tinker was erg kreupel enz dat is nog steeds niet helemaal beter hoor maar inmiddels mag ik weer wat wandelen met hem *\o/*
MAAAR ik heb sinds vrijdag een nieuw paardJE <3 Victor <3
het is een shire van 1,88 en een ruin en ik ben in love
dus ik kan over een tijdje weer het reichswald onveilig maken met een shire joepie. eerst even een band en vertrouwen kweken zeg maar

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:36

Vandaag niet gereden. Vanmorgen was het slecht weer en er was een leuke beurs. We zijn dus naar de beurs geweest en een paar hele foute ideeen opgedaan, zowel voor onze caravan als voor een eventueel te bouwen camper. Ook een paar leuke kampeeradresjes gevonden, niet eens zo ver weg, dus wellicht een optie om de caravan een poos neer te zetten en dan met de paarden erheen.....
Paard is morgen wel weer aan de beurt. Als het weer beter wordt, kunnen we ook weer meer gaan rijden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:24

Psydoxy schreef:
Hoe is het met je nek Marcella?

;( -O-

Geniet voorlopig van de verhalen/foto's/filmpjes van jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:15

Ik geniet van jullie verhalen ook,net als Marcella.
Mijne is nog steeds benauwd,ben nu aan het rondzoeken voor 24/7 buiten want dit schiet niet op allemaal zo.
Wilde vandaag stukje stappen met de barebackpad maar beest wilde alleen maar grazen,toen maar gewandeld.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:27

Ik ben vandaag ook heerlijk wezen rijden, het ging goed met een wandelaar erbij. Dus het was en enorm succes(zie foto's onderschrift). Ik weet nu ook hoe ik bij de roestelberg moet komen. ik leer het bos steeds beter kennen, echt heel leuk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:50

Morgen uitslag foto's.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:20

Ga voor je duimen Marcella.

Ons rondje vandaag

Afbeelding

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:22

Fijn dat de meesten weer lekker km kunnen maken. Marcella wat vervelend, hopelijk gaat het snel weer beter.
DC wat vervelend dat je pony nogsteeds benauwd is zeg. 24u buiten is inderdaad een goede optie, hopelijk vind je snel iets!
Bianca23, waar rij jij in het Reichswald? Heb je een foto van je nieuwe aanwinst?

Ziet er goed uit, het rondje hierboven!

Vandaag een stapritje gemaakt met een stalgenootje. Binnenkort weer het bos in. Dan ga ik ook wat routes plaatsen, is de bedoeling!
Tink is de laatste tijd wat schrikkerig, geen idee waardoor dat komt. Dacht eerst door voer maar daar is hij nu al zeker 3 weken vanaf.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:12

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:23

Auch. Heeft de MTBer nog 'mazzel' dat hij hem op zn voorwiel raakt en niet vol in zijn zij.
Ik MTB ook af en toe, maar kom te paard meer dieren tegen dan op de fiets.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:44

Psydoxy, voor een keer is het Roggebotbos best leuk. De paden zijn daar niet zo nat als bij ons in Lelystad.
We zijn er gistern een beetje kris kras doorheen gereden, hadden niet echt een route uitgestippeld en waren ook niet zo bekend daar. Wil er nog wel een keer heen maar dan wel graag iets beter voorbereid :o
Zouden eigenlijk naar Hierden/Hulshorst gaan, daar ken ik de weg een stuk beter, weet daar ook wel leuke rondjes te rijden. Maar 2 stalgenoten hadden niet zoveel tijd, dan is het RBB voor ons net iets dichterbij.

Ik kom ook meer dieren tegen te paard dan wandelend of op de fiets. Denk dat onze mensengeur iets beter wordt gecamoufleerd door de paardengeur.

Marcella, sterkte!

En wat een heerlijk weer! Eindelijk de zon *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:20

PocoGaucha schreef:
Ik ben vandaag ook heerlijk wezen rijden, het ging goed met een wandelaar erbij. Dus het was en enorm succes(zie foto's onderschrift). Ik weet nu ook hoe ik bij de roestelberg moet komen. ik leer het bos steeds beter kennen, echt heel leuk.

Leuke foto's! Fijn dat je het bos ook wat meer leert kennen. Tof hoofdstel ook trouwens.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:34

Psydoxy schreef:
Ga voor je duimen Marcella.

Ons rondje vandaag

[ Afbeelding ]

Hoe krijg jij dit plaatje? Knip en plak jij in Paint? Als ik nl de afbeelding van Garmin kopiëer krijg ik alleen het kaartje en niet de route..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:35

En met print screen dan?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:44

Ja denk het en dan met paint en opslaan als..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:54

Meestal doe ik dat ook als gewoon kopiëren niet wil. :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:05

Gelukt :)
Dit was mijn rondje van gisteren. Net geen 30km
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:06

Lekker Djilna!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:07

Flink rondje, Psydoxy! Djilna ook al zo'n fijne ronde. Ik wil ook weer eens een flinke rit maken!! Alanda gaat vandaag weer op ijzers en het weer wordt alleen maar mooier, dus dat komt vast goed ergens in de komende weken :D

Josien_, kijk eens naar de Sloggi Hipster: ik draag het al jaren en je voelt bijna niet dat je ondergoed aan hebt: hele fijne stof, zit stukken fijner dan een string en het is vrijwel onmogelijk dat dit gaat irriteren met het rijden.

Gisteren ben ik weer voor het eerst het bos in geweest met Alanda sinds Flos koliek kreeg. Er gingen geen andere paarden mee, een stalgenootje is gezellig met de hond mee gewandeld. Alanda deed het best goed, dus dat belooft wat voor als mijn vriend straks een keer met de fiets mee kan :) Dan worden we geleidelijk aan steeds een beetje minder afhankelijk van of er iemand anders met ons mee rijdt.