[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marij120462

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:19

He Silence rijd je allang trec? Ik wil eind april beginnen in Kaatsheuvel. Moet alleen nog een trailer aanschaffen en nog even oefenen in trailer rijden natuurlijk. Ben benieuwd. Lijkt me heel leuk dat trec rijden

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:24

Leuk Silence! Ik heb eind maart een TREC-training in Emst!
Hier voorlopig nog geen ritjes... Is best wat sneeuw gevallen en nu best glad. De paden zijn in het bos waar ik rijd vrij nat, hoop dat de vorst er snel uit is, dan kan ik ook weer KM gaan maken. Ik ben eind dec. begin jan. voor het laatst naar buiten geweest geloof ik.... :(

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:51

@Snadrem, heftig, je schrikt je rot op zo'n moment !
Heeft je paard hier vaker last van ?

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 00:07

Helemaal over het bericht van Snadrem heen gelezen. Dat is even schrikken! Hopelijk knapt ie snel op en is hij snel weer de oude!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 00:17

Snadrem schreef:
Hier helaas toch geen buitenrit... tijdens het opzadelen bleek dat Flos zich niet zo lekker voelde, en dat ging van kwaad tot erger. De veearts er bij, en het bleek zandkoliek te zijn. Flos is gespoeld en dat moet morgen en overmorgen nog een keer. Alanda geef ik dan voor de zekerheid ook maar een kuurtje Sandclear, die komt per slot van rekening van dezelfde wei (zonder klachten weliswaar, heb voor de zekerheid nog de mest nagekeken maar dat was geen zand).

Beterschap voor je beestje. :(:)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 00:23

Snadrem schreef:
Handig, die muts van Horze!

Hier helaas toch geen buitenrit... tijdens het opzadelen bleek dat Flos zich niet zo lekker voelde, en dat ging van kwaad tot erger. De veearts er bij, en het bleek zandkoliek te zijn. Flos is gespoeld en dat moet morgen en overmorgen nog een keer. Alanda geef ik dan voor de zekerheid ook maar een kuurtje Sandclear, die komt per slot van rekening van dezelfde wei (zonder klachten weliswaar, heb voor de zekerheid nog de mest nagekeken maar dat was geen zand).

Agossie, vervelend, beterschap :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 00:24

Beterschap Snadrem!!!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 02:35

Aj, beterschap Snadrem, wat akelig.

Leuk Silence, TREC! Ik kan misschien dit jaar ook een TREC wedstrijdje meepikken, nog niet alles rond maar het is op rij-afstand (te paard dus) en als het lukt wil ik zeker mee doen!

Haha, die muts! Ik heb eigenlijk nooit koude oren, ook geen koude handen. Wel koude rest, maar mijn thermoshirt en thermosokken zijn mijn favo-dingen, dan houd ik het wel een paar uur uit in de kou.

Vandaag een heerlijke rit gemaakt met Bailey in de sneeuw, mét helmcamera. Ben het filmpje nog in elkaar aan't draaien, van ruim een uur een leuke minuut of 5 samenstellen is ook een vak an sich zeg!
Voor het actie-element ook weer een leuke onder/tussendoorgang erin die lekker krap is, een stuk krapper dan het tunneltje van de laatste keer ;)
Met guppy Wente fijn in de sneeuw gespeeld, grondwerk ging erg goed vandaag. Paar heel nieuwe dingen geprobeerd tot groot succes en nog grotere lol van Wente, die er meteen haar eigen spelregels bijbedacht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 07:03

Sterkte voor Flos!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:43

Flos is niet mijn paard maar van mijn vaste rijmaatje ;) mijn paard mankeert gelukkig niets, maar ik zal de goede wensen voor Flos door geven!!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:10

Sneu, hoop dat ie snel weer de oude is.

Over TREC gesproken; wij doen hopelijk in juni mee aan TREC Noord. Vorig jaar ook gedaan en dat beviel uitstekend.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:13

Snadrem schreef:
Flos is niet mijn paard maar van mijn vaste rijmaatje ;) mijn paard mankeert gelukkig niets, maar ik zal de goede wensen voor Flos door geven!!

Maar dat maakt het niet minder vervelend. Beterschap, hopelijk knapt ie snel weer op.

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:17

Gaat het inmiddels wat beter met Flos?
Trec lijkt me wel echt iets voor de meesten hier?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:21

Marij120462 schreef:

Nope; klassieke Nederlandse fout: te veel en vooral onzinnige regeltjes........
Idee is top, uitvoering laat weer eens te wensen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:31

Trec is best leuk hoor!
Ik hoop dit jaar TREC Soeren te gaan rijden.
(en mijn E te halen,en wie weet kan ik dan eens meer dingetjes rijden,haha)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:31

:wave: flew!

Gaat Flos alweer beter?
Ik ga die van mij eerdaags ook maar een zandwegkuurtje geven denk ik. Doe ik elk jaar, just in case.

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:34

Ja, trec lijkt mij ook wel wat. Wil er eind april voor het eerst aan gaan deelnemen. Het gaat mij gewoon om een leuke rit in een mooie omgeving en genieten van je paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:38

Nou inderdaad.
Mij gaat het ook niet om winnen hoor,het gaat me vooral om gezellig en afwisselend.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:11

Nee we rijden zeker nog niet lang TREC. Dit wordt onze eerste kennismaking :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:17

ikke schreef:
Marij120462 schreef:

Nope; klassieke Nederlandse fout: te veel en vooral onzinnige regeltjes........
Idee is top, uitvoering laat weer eens te wensen over.

Hier ook. Vind dat helaas ook het geval binnen de endurance.
Opzich wel mee te leven hoor, maar het moet wel leuk blijven. Ga niet 2,5 trailer rijden, een bak geld betalen en vervolgens niet lekker kunnen rijden ivm de regeltjes en dan nog gediskwalificeerd worden omdat we 13,01 rijden. Paard is gewoon een lekkere door loper en we mogen klasse III starten. Paardlief heeft alleen bewezen dat hij zich dood loopt en wil heb om die redenen ook niet langer dan 40 km laten lopen. Klasse I dus.

Maar met een TREC en een Endurance wedstrijd die hier in de buurt zijn, een gezellige stalgenoot en twee enthousiaste paarden die wel in zijn voor wat lol staat er voor dit jaar toch wel weer wat op de planning. :D

Flos is die lekkere belg toch? <3 Gaat het al wat beter met haar?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 01:35

Je mag max 15km/h hoor :D. Alleen kom je met een snelheid boven de 13km/h niet meer in de uitslag en je krijgt geen WP. Maar als het je daar niet om te doen is,,

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:41

Ik zou ook wel graag trec willen rijden. In september nog met een training meegereden. Maar helaas voldoet Judy niet aan de norm van minimaal 1.30m schofthoogte. Gelukkig kunnen we wel endurance rijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:21

Djilna schreef:
Je mag max 15km/h hoor :D. Alleen kom je met een snelheid boven de 13km/h niet meer in de uitslag en je krijgt geen WP. Maar als het je daar niet om te doen is,,

Dat weet ik. :D Staat er misschien wat onhandig op deze manier.
Tja om nu te zeggen dat het daar niet om te doen is... dan zou ik net zo goed lekker hier door het bos een buitenrit kunnen maken. Nog gezelliger ook aangezien ik de sfeer van een klasse I niet altijd om over naar huis te schrijven vind. O:) En dat heb ik al die jaren dus gedaan. WP hebben we genoeg en als ik moeite moet doen met inhouden en heel langzaam gaan stappen om onder de 13 km per uur uit te komen om te geplaatst te worden, dat rijdt toch niet zo fijn.

Tuurlijk, kan nog en heel betoog gaan houden dat paarden op het tempo van de ruiter moeten lopen en ook in tempo bestuurbaar moeten zijn. Is hij ook wel, maar daar beleven we beide niet zoveel lol aan. 13 km/h is lekker door draven met af en toe stappen om over te steken of andere te passeren. De laatste keren ook met gevaar voor eigen leven omdat mensen soms onervaren zenuwachtige paarden hebben, met losse beentjes. Kan, moeten ze ook leren. Maar een ruiter er op die snauwt dat je er maar achter blijft en verder stapt en anders een lel voor je hasses krijgt... mwah. :wow: Maar heb ook altijd alleen gereden. Een stalgenoot wil het wel eens proberen dus vandaar dat we dit jaar gewoon weer wat gaan rijden, lekker hier in de buurt en dan zien we wel wat we tegen komen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:25

Ja wat dat betreft is het 'lastig' dat klasse I een beginnersklasse is, voor ruiter en/of paard. Zitten restricties aan.
Klasse I wordt niet zozeer ongezelliger, maar er komen gewoon helaas meer ongezellige mensen bij.. Ik zie het in alle klasses hoor. Vroegah (5 jaar terug) bleven mensen nog lang hangen na een wedstrijd (tenzij slecht weer :P ) en dan gezellig bij elkaar even wat drinken en bijkletsen enzo. Nu komen er toch heel veel mensen om te rijden en dan zijn ze meteen weer weg. Snap dat als je een eind moet rijden, maar het is wel jammer voor de sfeer.

En als je niet ingehaald kan worden moet je niet meedoen :?
Die zou ik gewoon melden bij de jury hoor. Kan de jury er altijd even heen om uit te leggen hoe het werkt op een endurancewedstrijd zonder dat daar een officieel protest oid voor nodig is. Want het moet voor iedereen leuk blijven :)

Trec lijkt me trouwens ook leuk, maar is nu niet meer zo goed in te passen voor mij. Maar ik ga nog wel eens kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:39

Ik snap ook best wel dat nieuwe ruiters veel moeten leren en dat daar juist de Klasse I goed voor is. Heb ook vaak zat nieuwe ruiters op sleeptouw genomen om ze weg wijs te maken of het paard wat rustiger te houden. Voor de sport zal het alleen maar beter zijn dat het zo toegankelijk is, maar er komen soms ook gewoon mensen die beter thuis zouden kunnen blijven. :+ Maar die heb je vast overal wel. :+

Dat de sfeer in hogere klasses niet perse beter hoeft te zijn heb ik wel gemerkt. Heb dan zelf niet hoger dan klasse II gestart maar wel enkele keren gevrijwilligd of gegroomd. Kom je na een hele dag in de regen staan na de laatste ruiter eindelijk uit het bos, verheugd om wat met mensen te kletsen en wat warms te eten. Sta je nog als enige op het terrein. :') Maar het is inderdaad wel zo, probeer altijd voor de drukte weg te rijden, sta niet graag in de file met de trailer. En bovendien moesten we hoor de meeste wedstrijden nog 2-3 uur terug rijden. Dan is het na de nakeuring nog even wat drinken, paard even laten lopen en eten en dan maar weer weg.