[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:33

Psydoxy schreef:
Wat is Sneeuw en zon dan? :+

:brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr:

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 01:56

Ik zie hier vanalles! Diverse roofvogels, raven, kleine vogels (ook leuk), edelherten, reeën, soms een vos. En hagedisjes, slangetjes en hazelwormen zijn ook leuk! Ik doe nog steeds m'n best die oh zo bedreigde korhoen te spotten in park de Hoge Veluwe. Maar dat is me nog nooit gelukt.

Pony is het inmiddels wel gewend, als er grofwild oversteekt gooit hij gewoon de ankers uit en gaat rustig staan kijken :D

Vandaag superkoud zeg! Wel een lekkere rit gemaakt met Bailey, lekker wat galopjes en gedraafd, gezellig eropuit met z'n tweetjes ;) Had de helmcamera weer mee, maar per ongeluk aan de instellingen lopen prutsen, dus blijkbaar een low-resolutie filmpje gemaakt. Stuk minder indrukwekkend, die houden we dus maar voor thuisgebruik denk ik :')

Afgelopen woensdag was mijn hafmeisje jarig, ze is drie jaar geworden! *\o/*
Fijn met haar grondwerkspelletjes gedaan, ook vandaag weer, gaat echt super. Vind het zo lief en aandoenlijk om te zien hoe graag ze met me meegaat, ze vind het echt prachtig om bezig te zijn! Superfijn, heel trots op hoe ze het allemaal oppakt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 02:14

Raven, echt? In Nederland? Ik dacht dat die daar zo goed als uitgestorven waren.
Er zijn er hier echt veel, niet al te populair bij de meeste boeren, maar ik mag ze graag.
Oh ja, het is hier behoorlijk wat warmer dan bij jullie, ook eens leuk voor de verandering :D

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 02:56

Kuggur, klopt! Ze staan hier op de rode lijst, maar op de Veluwe zitten ze wel (ook broedparen) en zie ik ze eigenlijk best regelmatig.

Warmer dan hier? Pfoeh, dat is wel uitzonderlijk geloof ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:52

Wbt raven,die zitten zeker op de Veluwe.
Rond de Carolinahoeve kan je ze horen, en soms ook zien.
Erg gaaf.

Henkje

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:08

Gaaf, als we daar weer zijn, ga ik er eens op letten!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:23

Hier vanochtend gaan lessen, maar brrrrrr, ik vroor bijna van mn paard af onderweg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:36

Psydoxy schreef:
Nog tot woensdag wachten, dan wordt 't warmer......

Van de week nog met een collega over. Regen en zon = Kermis in de hel. Wat is Sneeuw en zon dan? :+

Hoe flauw is dat. Donderdag wordt ik geopereerd en kan dus zeker een maand niet op het paard zitten. -O-
Paardlief wordt gelukkig wel door gereden.

Vorige week zondag een flinke rit gemaakt, afgelopen woensdag een rit door het bos gemaakt. Paard knapt er echt van op zeg. Hij houdt echt niet van de winter, dus voor hem hoop ik ook dat het snel weer warm wordt. Maar nu hij weer wat verder gelopen heeft wordt hij echt weer blij en vrolijk. *\o/* Als het weer morgen een beetje mee zit ga ik morgen ook nog even naar het bos. Even nog genieten nu het kan. :D

Tof al die dieren die je tegen kan komen zeg! Hier zitten herten, waar je wel heel dicht bij kan komen. Maar daar houdt het ook wel mee op. Raven lijken me zo gaaf om te zien. :j

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:02

Hoi,
Mag ik mij hier ook melden? Was benieuwd of er ook iemand doordeweeks tijd heeft voor leuke buitenrit(je).
Woon in Elspeet en direkt bij het bos!!
Groeten
Ellen

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:03

ps.... ben niet meer een van de jongsten hoor....

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:26

Ach, je bent zo jong als je je voel toch? :D Welkom, Ellen!

Hier zitten er even geen ritjes in, eerst maar eens eens een scan laten maken. Been blijft me te lang dik :\

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:07

Dank je! Succes met je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:27

ellenimar schreef:
Hoi,
Mag ik mij hier ook melden? Was benieuwd of er ook iemand doordeweeks tijd heeft voor leuke buitenrit(je).
Woon in Elspeet en direkt bij het bos!!
Groeten
Ellen

Beetje uit de richting voor mij. :D Maar wat een luxe om direct in het bos te zitten.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:51

Welkom! Je hebt wel geluk daar hoor!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:15

Welkom Ellen! Lekker, zo direct bij het bos wonen!

Hier ben ik na de les nog even lekker met Alanda naar buiten geweest. Maar wat een gure, koude wind zeg! Morgen gaan we weer, maar dan gaat de ski-rijbroek weer aan :) In het bos zagen we weer drie reeën, die kwamen we donderdagavond ook al tegen. Leuk zeg!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:23

Snadrem schreef:

Hier ben ik na de les nog even lekker met Alanda naar buiten geweest. Maar wat een gure, koude wind zeg! Morgen gaan we weer, maar dan gaat de ski-rijbroek weer aan :) In het bos zagen we weer drie reeën, die kwamen we donderdagavond ook al tegen. Leuk zeg!

Dat ritje na de les was hier ook de planning, maar we hebben er maar vanaf gezien. Welliswaar zitten we vlak bij het bos, maar dat is een vrij open loofbos, waar het dus ook nog weleens wil waaien en dan is dat met dit weer niet zo comfortabel.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:26

ikke schreef:
Snadrem schreef:

Dat ritje na de les was hier ook de planning, maar we hebben er maar vanaf gezien. Welliswaar zitten we vlak bij het bos, maar dat is een vrij open loofbos, waar het dus ook nog weleens wil waaien en dan is dat met dit weer niet zo comfortabel.

Kan ik me voorstellen. Wij moeten eerst een stukje tussen de weilanden door en dan voel je die wind ook wel.. in het bos is het dan grotendeels beschut. Ik had vandaag van die cap-klepjes gehaald voor je oren, die werken wel supergoed! Dát scheelt een hoop in de temperatuur!!

( Dit soort klepjes )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:48

Snadrem schreef:
Kan ik me voorstellen. Wij moeten eerst een stukje tussen de weilanden door en dan voel je die wind ook wel.. in het bos is het dan grotendeels beschut. Ik had vandaag van die cap-klepjes gehaald voor je oren, die werken wel supergoed! Dát scheelt een hoop in de temperatuur!!

( Dit soort klepjes )

Dat ziet er comfortabel uit. Eens kijken of dat voor die oude casco van mij ook leverbaar is.

De wind stond vol op de bak vandaag, dus uit tactische overwegingen een les lange lijnen gedaan.
Paard had zich gisteren nogal behoorlijk misdragen in de bak, dus dat zag ik in combi met die kou niet zo zitten. Les was wel nuttig. Lekker gewerkt en niet koud gekregen. Ik doe het alleen te weinig, dus ik ben net niet handig genoeg met de lijnen.

Ellen, welkom, ook vanaf hier.
Elspeet is een mooie omgeving. Enkele jaren geleden nog wat hoefafdrukken achtergelaten tijdens een trektocht.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:51

Ik heb een Uvexcap, dat is redelijk vergelijkbaar met Casco wat de zijkant betreft (althans, ik heb hier ook nog een Casco Newmaster en aan de zijkant is het hetzelfde driehoek-systeem). De klepjes zijn volgens mij universeel en zijn met twee klittenbandjes aan iedere cap te maken. Ik vind het echte een aanrader!

Dat onhandige met die lijnen herken ik wel van toen ik net begon, als je een paar keer in de knoop hebt gezeten word je vanzelf handiger :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:31

Snadrem schreef:
Ik heb een Uvexcap, dat is redelijk vergelijkbaar met Casco wat de zijkant betreft (althans, ik heb hier ook nog een Casco Newmaster en aan de zijkant is het hetzelfde driehoek-systeem). De klepjes zijn volgens mij universeel en zijn met twee klittenbandjes aan iedere cap te maken. Ik vind het echte een aanrader!

Dat onhandige met die lijnen herken ik wel van toen ik net begon, als je een paar keer in de knoop hebt gezeten word je vanzelf handiger :')

Ja, nou, ik stond dus twee keer in de lijn. Gelukkig heb ik een braaf paard dat niet zomaar stomme dingen doet, maar je weet dan wel weer dat het geen dagelijkse kost is.
Toch maar eens wat vaker doen want uiteindelijk vindt ie het wel leuk, ook al moet je er even aan peuteren om 'm aan de gang te krijgen.

Ik heb nog zo'n oude Casco (stamt nog uit de begintijd van ex-mijn-Welsh-Cob en die is ondertussen al 10) dus wellicht dat het niet recht-toe-recht-aan is, maar het lijkt me wel de moeite om eens uit te zoeken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:38

Ik heb ook een uvex met oorwarmers. Echt een ideale uitvinding! Heb ze inmiddels voor de derde winter, nooit meer koude oren :)

Heb trouwens weinig gereden, ben zelf ziek geweest.
Vandaag sinds 2,5 week er weer eens opgezeten, rondje zonder zadel gestuiterd :)
Hopelijk is het woensdag lekker weer, ga ik dan weer eens wat km maken.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:18

Sodeju wat een pak sneeuw is er gevallen.
Daar gaat mijn plan om te gaan rijden haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:44

Silence schreef:
Sodeju wat een pak sneeuw is er gevallen.
Daar gaat mijn plan om te gaan rijden haha.

Nah, er ligt hier hooguit 2cm; geen reden om een rit af te blazen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:59

Nou hier niet, volgens mij kun je er nog een 0 achter zetten hier haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:06

Silence schreef:
Nou hier niet, volgens mij kun je er nog een 0 achter zetten hier haha.

Da's een flink pak sneeuw, inderdaad!
Ligt ook wel aan de ondergrond. Hier in het bos kun je gewoon rijden omdat de grond hard en vlak is. Sneeuwlaag maakt dan niet zoveel uit.